iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3GS lege batterij crash (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104923-3gs-lege-batterij-crash.html)

Bas0180 20-11-11 22:38

3GS lege batterij crash
 
Hallo,

Ik heb sinds juli 2010 een Iphone 3gs.

Hij heeft het altijd goed gedaan, maar sinds ik hem heb geupdated naar IOS 5, en later naar IOS 5.0.1 heb ik een groot probleem.

De telefoon crasht opeens héél vaak. Dit gebeurt altijd als ik wat op de telefoon aan het doen ben, spelletje spelen/youtube/facebook, noem maar op.

De telefoon valt dan opeens uit, geen laadicoontje op het scherm, gewoon in een keer zwart scherm. Vervolgens probeer ik de telefoon weer op te starten, en dan krijg ik het scherm dat je krijgt bij een lege batterij, wat dus aangeeft dat de batterij leeg zou zijn. Na een aantal minuten proberen de telefoon aan te zetten krijg ik hem meestal wel weer aan de praat, maar dan is het binnen 5 minuten al weer het zelfde liedje, vaak zelfs al binnen een paar seconden. Wat het opmerkelijke is, de batterij is in alle gevallen voor meer dan 50% opgeladen, vaak zelfs boven de 80%, als het gebeurt. Er zijn geen bepaalde momenten dat de telefoon crasht, het is uit het niets in alle gevallen.

Ik heb de telefoon al een paar keer herstelt via itunes, IOS 5.0.1 heeft ook niets veranderd qua crashes.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen!

Mvg, Bas

Bas0180 21-11-11 13:07

Heb echt drinfend hulp nodig!

Broodbaffer 21-11-11 18:52

Al een iPhone reset gedaan?

Bas0180 21-11-11 22:31

Yup ook al geprobeert

Bas0180 26-11-11 02:10

Kan iemand mij helpen?
Hebben andere mensen hetzelfde probleem?

Robuust 26-11-11 20:58

Bij mij heeft een clean install geholpen.

strikkie 06-12-11 22:59

3gs uitvallen na update 5.01
 
bij mij valt hij ook steeds uit , ik weet niet meet wat ik moet doen, herstellen helpt ook niet

DiederikvdS 09-12-11 08:08

Hetzelfde probleem. Ik merk dat switchen tussen apps die gebruik maken van internet het uitvallen versnelt. Na afsluiten van de ene app, even wachten, dan pas de volgende opstarten. Dat helpt maar een klein beetje.
Ik heb ook het idee dat sinds de update naar iOs 5 en 5.0.1 de iPhone iets vergaart dat langzaam steeds meer wordt. Het begon namelijk met uitval terwijl er nog 30% batterijlading was, inmiddels is 73% batterijlading al een reden om uit te vallen.
In een Wi-Fi-omgeving treedt het effect niet of nauwelijks op.
Als de iPhone aan de oplader ligt, valt ie sowieso niet uit.
Advies van de Apple winkel is de harde reset (via iTunes) maar dat betekent heel veel werk daarna om een aantal van mijn apps weer in te regelen. Als de reset toch niks uitmaakt, laat ik die liever achterwege.

@Robuust: is het probleem na de reset blijvend weg?
@Strikkie: was je reset via iTunes, of slechts home-knop + aan/uit-knop tegelijkertijd?

strikkie 09-12-11 09:54

[QUOTE=DiederikvdS;744238]Hetzelfde probleem. Ik merk dat switchen tussen apps die gebruik maken van internet het uitvallen versnelt. Na afsluiten van de ene app, even wachten, dan pas de volgende opstarten. Dat helpt maar een klein beetje.
Ik heb ook het idee dat sinds de update naar iOs 5 en 5.0.1 de iPhone iets vergaart dat langzaam steeds meer wordt. Het begon namelijk met uitval terwijl er nog 30% batterijlading was, inmiddels is 73% batterijlading al een reden om uit te vallen.
In een Wi-Fi-omgeving treedt het effect niet of nauwelijks op.
Als de iPhone aan de oplader ligt, valt ie sowieso niet uit.
Advies van de Apple winkel is de harde reset (via iTunes) maar dat betekent heel veel werk daarna om een aantal van mijn apps weer in te regelen. Als de reset toch niks uitmaakt, laat ik die liever achterwege.

@Robuust: is het probleem na de reset blijvend weg?
@Strikkie: was je reset via iTunes, of slechts home-knop + aan/uit-knop tegelijkertijd?[/QUOTE
Ik heb via iTunes alles weer teruggezet, het vreemde is dat mijn telefoon een week niet uitvalt en dan ineens als ik hem wil gebruiken hij uitstaat. Dan hang ik hem aan de stroom en vervolgens doet hij het weer. Meestal gebeurd dat dan diezelfde dag nog een paar keer daarna bijv. Een week geen last meer. Vreemd maar zwaar irritant!

doubleg 09-12-11 19:32

ik zou hem eens open maken en kijken of alle stekkertje nog vast zitten en of een goud pinnetje recht onderin nog contact maakt met de zijkant van de telefoon.. youtube is je vriend

strikkie 18-12-11 22:33

Ik ben in de Applestore geweest en die zeiden dat er meer gevallen waren en dat er binnenkort een nieuwe update komt, ik kan niet wachten en hoop dat het opgelost is dan

JohnALvanVugt 09-03-12 09:39

Had/heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Is niet opgelost met iOS 5.1

ad9007i 09-03-12 11:08

en als jullie nu is de iphone in dfu mode zetten, dat is de beste herstelmethode als niks helpt!
iphone in itunes aansluiten, hom+powerknop 10sec indrukken dan de powerknop loslaten en blijven drukken op de homeknop;
dan zou itunes een melding moeten geven

succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.