//

apps die internet gebruiken

apps die internet gebruiken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Waar kan ik ergens vinden welke apps automatisch internet gebruiken, zodat ik dit ook kan uitschakelen op een of andere manier?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-11-11, 10:16
Kwik Kwik is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard apps die internet gebruiken

Hallo

Waar kan ik ergens vinden welke apps automatisch internet gebruiken, zodat ik dit ook kan uitschakelen op een of andere manier?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-11, 10:39
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Ik gok dat ruim 90% van de Apps gebruik maakt van een dataverbinding en dit is niet per App uit te schakelen.
  #3  
Oud 22-11-11, 10:55
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Gelijk een vraagje als je dus je bij mobiele data t knopje om zet maakt deze enkel verbinding met Wi-Fien niet meer via je abbo toch?

Gaat mij erom dat als je op vakantie bent je geen onverwachte kosten heb....
  #4  
Oud 22-11-11, 11:06
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Gelijk een vraagje als je dus je bij mobiele data t knopje om zet maakt deze enkel verbinding met Wi-Fien niet meer via je abbo toch?

Gaat mij erom dat als je op vakantie bent je geen onverwachte kosten heb....
Klopt.

Probeer maar eens: als je de mobiele data uitzet krijg je echt geen internet meer, tenzij je Wi-Fi hebt.

Om daar op door te vragen: wat is het verschil tussen de "mobiele data" en "data roaming"? Ik kan mobiele data aan hebben, terwijl data roaming uit staat. Volgens de uitleg op de iPhone zou ik data roaming in het buitenland uit moeten zetten om e-mail, websurfen en datavoorzieningen uit te schakelen, maar mijn gevoel zegt dat ik beter op veilig kan spelen en in het buitenland gewoon de mobiele data moet uitzetten.
Bovendien heb ik nu mobiele data aanstaan en data roaming uit. Ik kan toch gewoon mobiel internetten, mail ophalen en apps met internet (zoals iPC en Wordfeud) gebruiken. Uiteraard via de mobiele data en niet op een Wi-Fi-netwerk.
  #5  
Oud 22-11-11, 11:13
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Dank je voor de info!
Is altijd handig om te weten!
  #6  
Oud 22-11-11, 11:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Data roaming is het gebruik maken van een ander netwerk (dus in het buitenland) en dat kan stukken duurder uitvallen. Je kan het allemaal (behalve data roaming dan) inderdaad zelf testen, dan onthoudt je ook stukken beter hoe het werkt
  #7  
Oud 22-11-11, 13:37
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Aha, om hoge rekeningen te voorkomen data roaming uit laten staan dus. Mobiele data kan dan gewoon aan blijven staan, maar uitzetten over de grens kan geen kwaad.

Dan is alleen de originele vraag uit dit topic nog niet met zekerheid beantwoord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwik Bekijk bericht
Hallo

Waar kan ik ergens vinden welke apps automatisch internet gebruiken, zodat ik dit ook kan uitschakelen op een of andere manier?
Hoewel ik vermoed dat decx gelijk heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Ik gok dat ruim 90% van de Apps gebruik maakt van een dataverbinding en dit is niet per App uit te schakelen.
Wat kan helpen (of in elk geval lijkt te helpen) is het uitzetten van locatievoorzieningen en berichtencentrum voor de apps waarvan je niet wilt dat ze verbinden. Of dat echt helpt weet ik niet, maar soms lijkt het wel of er dan ook geen internetverbinding voor die app tot stand komt, totdat je zelf die verbinding tot stand brengt.
In het geval van Twitter en Facebook is dat bijvoorbeeld al bij het openen van de apps. Ik krijg namelijk geen meldingen van nieuwe tweets en berichten op Facebook (dit heb ik heb ik uit staan bij de instellingen voor het Berichtencentrum) en pas als ik de betreffende app open zie ik dat er gezocht wordt naar nieuwe berichten.
  #8  
Oud 22-11-11, 14:33
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Decx heeft inderdaad gelijk, je kunt datagebruik niet verbieden per app. Mogelijk wel via jailbreak tweaks.

Push-berichten en locatie uitzetten zal in ieder geval besparen inderdaad (push is enkel actief als de app niet actief is).
  #9  
Oud 22-11-11, 14:59
Kwik Kwik is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Maar als ik dus gewoon mijn mobiele data uitzet, kan mijn gsm onmogelijk verbinding maken met internet en dus kan ik ook geen hoge factuur oplopen? want ik zit nog vast aan een abonnement waar ik eerst vanaf wilt
  #10  
Oud 22-11-11, 15:10
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwik Bekijk bericht
Maar als ik dus gewoon mijn mobiele data uitzet, kan mijn gsm onmogelijk verbinding maken met internet en dus kan ik ook geen hoge factuur oplopen? want ik zit nog vast aan een abonnement waar ik eerst vanaf wilt
Als je mobiele data uit zet zal de iphone inderdaad geen gebruik maken van het 3G netwerk. Eventueel wel van Wi-Fi als je die aan zet.
  #11  
Oud 22-11-11, 15:14
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Je kan er ook een blokkering op laten Zetten door je provider.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad en internet server die niet reageert rikkied iPad algemeen 1 12-03-11 23:49
Iemand die reservering parijs niet gaat gebruiken? zo ja, 50 euro! sjalih Koopinformatie Nederland 8 23-06-10 18:21
windowsgebruikers opgepast die safari gebruiken truckdiver Chat en geruchten 14 02-06-08 16:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.