iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4s 3g probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105053-iphone-4s-3g-probleem.html)

Bakka 22-11-11 18:55

Iphone 4s 3g probleem
 
Hi,

Heb een probleem met men mobiele data van men nieuwe iphone 4s.
eerste paar dagen werkte het prima, maar nu merk ik dat hij soms niet op 3g of edge wil.
Dus ik zet men mobiele data op en er gebeurt niets.
Enkel na een reboot kan ik terug op 3g en dan mag ik mobiele data aan en uit zetten dan krijg ik direct een 3g verbinding, maar als ik mijn iphone bv. een uur niet gebruik en zet dan men mobiele data weer op, niets.. :(

Zeer irritant als je snel onderweg iets wilt opzoeken of dergelijke.

iemand een oplossing?

debroei 22-11-11 18:56

Iphone een keer herstellen ,heb hier gelukkig geen last van met men iphone.

Bakka 23-11-11 16:41

Gisteren avond nog een herstel gedaan en niets verandert.

De reservekopie die ik terug zet op men iphone is wel nog die van men iphone 3G, zou dit er iets mee te maken hebben? het mobiele data werkte op men iphone 3G perfect trouwens.

FlameDB 25-11-11 16:22

indien je proximus hebt: dit is normaal, iedereen met proximus en een iphone 4S heeft dit probleem.

Je kan dit oplossen door de iphone aan en uit te zetten, maar vliegtuigmodus even aan en weer uit verbindt ook weer met 3G.

Bakka 25-11-11 20:20

Heb idd proximus. vond het al raar, met men iphone 3G ooit problemen mee gehad.
Ga hier toch eens mee naar de proximus winkel gaan.
Bedankt al voor de tip van de vliegtuigmodus!

FlameDB 25-11-11 21:27

Doe geen moeite, wat ik al heb geprobeerd:

- Apple gebeld
- Proximus gebeld
- Mobistar gebeld
- Mobistar center tevens plaats van aankoop bezocht
- Proximus center bezocht.

Men schuift het allemaal door naar een andere partij. Of het probleem bij Proximus ligt of Mobistar Weet ik niet. Ik hoop dat het zoals bij andere mensen hier gewoon vanzelf over gaat.

De meest nuttige hulp die ik kreeg was in het Proximus center: vind zoveel mogelijk mensen met hetzelfde probleem en stuur een aangetekende brief naar hoofdkantoor met de telefoonnummers in. Dan zullen zij een technisch dossier openen en de zaak onderzoeken.

Momenteel kun je niet veel anders doen dan wachten en ofwel:
- je 3G altijd laten aanstaan
- vliegtuigmodus even snel aan en uit, dit gaat nog redelijk snel..

apotheosis 25-11-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlameDB (Bericht 739876)
indien je proximus hebt: dit is normaal, iedereen met proximus en een iphone 4S heeft dit probleem.

Je kan dit oplossen door de iphone aan en uit te zetten, maar vliegtuigmodus even aan en weer uit verbindt ook weer met 3G.

Correctie beste; ik heb proximus en heb dit zelden tot nooit voor hoor, ne maat die ik dan ken die en 4s ook heeft heeft dat wel al voor gehad, heeft ook proximus.
Toch raar ik het niet voorheb en neen ik lieg niet, ben een ervaren iPhone gebruiker :).
Ik doe niks anders dan zo'n dingen testen enz...

Om 3G soms te forceren op een plaats waar 3G soms moeilijk bereikbaar is (door te weinig masten ofzo) dan probeer ik wel eens de vliegtuigmodus af en terug aan te zetten en dikwijls met succes ;).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 november 2011 om 21:22 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlameDB (Bericht 739971)
Doe geen moeite, wat ik al heb geprobeerd:

- Apple gebeld
- Proximus gebeld
- Mobistar gebeld
- Mobistar center tevens plaats van aankoop bezocht
- Proximus center bezocht.

Men schuift het allemaal door naar een andere partij. Of het probleem bij Proximus ligt of Mobistar Weet ik niet. Ik hoop dat het zoals bij andere mensen hier gewoon vanzelf over gaat.

De meest nuttige hulp die ik kreeg was in het Proximus center: vind zoveel mogelijk mensen met hetzelfde probleem en stuur een aangetekende brief naar hoofdkantoor met de telefoonnummers in. Dan zullen zij een technisch dossier openen en de zaak onderzoeken.

Momenteel kun je niet veel anders doen dan wachten en ofwel:
- je 3G altijd laten aanstaan
- vliegtuigmodus even snel aan en uit, dit gaat nog redelijk snel..

Ik laat mijn mobiele data altijd aanstaan, heb geen reden voor om dat altijd te gaan uitzetten. Wi-Fi sta ook altijd aan.

FlameDB 26-11-11 00:16

Het probleem zit hem er net in dat mobiele data, na een langere tijd (lees minimum 3 u ongeveer) uitgestaan te hebben, niet meer wilt aanslaan via mobiele data terug aanzetten tenzij je opnieuw start of vliegtuigmodus aan en uitzet.

Tuurlijk heb je dat probleem niet als je, zoals je zegt, mobiele data nooit uitzet. Daarbij, het is toch wel al duidelijk dat meerdere mensen met dit probleem kampen in combinatie met Proximus?

geraaar 26-11-11 14:04

Heb ook hetzelfde probleem, is wreed vervelend.
Ik dacht dan om mijn mobiele data aan te laten staan zodat ik dit probleem niet meer zou hebben. Gevolg: door de combinatie van een veel te dure prijs voor een lage aantal mb's die je bij proximus krijgt tegenover andere providers en de push meldingen van de iphone (bv facebook) die blijven werken zat ik na een paar dagen over mijn downloadlimiet. Graag een oplossing dus door een van de partijen hierboven genoemd. Zeer vervelend.

Heb het met de vliegtuigmodus getest en dat werkt wel . je moet de modus wel even laten uitstaan zodat hij terug begint te zoeken als je hem uitzet

mabie 27-12-11 09:17

ik heb ook dit probleem met proximus!
even vliegtuigmodus
en 3G werkt terug
zeer vervelend!
grts

kannibaalken 07-01-12 15:43

hier juist hetzelfde: omdat de 3g verbinding mijn batterij vd 4s letterlijk leegzuigt zet ik de mobiele data af.Redelijk vervelend aangezien ik toch 1gb aan data heb en deze eigenlijk gewoon zou kunnen laten aanstaan.
Heb da nu eens geprobeerd met die vliegtuigmodus en da werkt!!

Je zou ook kunnen zeggen :laat de de 3g toch opstaan en laadt gewoon je iphone op maar het probleem is het volgende: ik ben treinbestuurder en die lader werkt blijkbaar niet op alle treinen.Dit zou te maken hebben met de laagspanning die je minimum nodig hebt om de lader te activeren.:eek:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.