iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   H verbinding mobiel internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105123-h-verbinding-mobiel-internet.html)

iAndries 23-11-11 16:39

H verbinding mobiel internet
 
Op mijn vorige telefoons had ik via mobiel internet meestal een H als verbinding.
Op me iPhone4s krijg ik dat niet alleen maar 3G

Heeft iemand hier een verklaring voor ?

bvd

XIII 23-11-11 16:49

Die vorige telefoons waren vast geen iPhones?

iAndries 23-11-11 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 739262)
Die vorige telefoons waren vast geen iPhones?

Dat klopt , maar waar zit nu het verschil in ?

Broodbaffer 24-11-11 07:24

In de telefoon

iAndries 24-11-11 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 739457)
In de telefoon

Aan zulke antwoorden daar heb ik wat aan ......NOT !

XIII 24-11-11 10:03

Volgens mij zit het verschil meer in de firmware of het OS.

iOS laat voor zover ik weet alleen een rondje of 3G zien en heeft dacht ik geen "H" indicator.

iAndries 24-11-11 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 739477)
Volgens mij zit het verschil meer in de firmware of het OS.

iOS laat voor zover ik weet alleen een rondje of 3G zien en heeft dacht ik geen "H" indicator.

Oke duidelijk ,maar haal je dan wel de snelheid die je normaal met h verbinding hebt ?

lightlancer 24-11-11 10:53

H staat volgens mij voor HSPA (Enhanced 3G oftewel 3,5G). Op je iPhone staat 3G omdat de iPhone het niet aangeeft als HSPA maar gewoon als 3G.

De iPhone 3G, 3GS en 4 kunnen een maximale snelheid van 7.2Mb/s halen.
De nieuwe iPhone 4S kan 14.4Mb/s halen.
(beide zijn download snelheid)

Je netwerk moet dat trouwens wel ondersteunen en je abonnement moet dat ook toestaan. Tegenwoordig hebben de meeste nieuwe abonnementen bij de 3 grote providers een vrij hoge snelheid (met datalimiet). Ikzelf heb nog oude voorwaarden bij T-mobile en haal dus niet hoger dan 2.0Mb/s

Het orginele 3G haalt 384Kb/s max. (corrigeer mij als dit niet correct is....)
HSPA (is eigenlijk 3,5G) haalt 14.4Mb/s max.
HSPA+ (verbeterde versie) haalt 42Mb/s maar geen 1 provider levert nog deze snelheid, snelste is 28.8Mb/s bij Vodafone.

Je iPhone zal de maximale snelheid die je provider levert en je abonnement toelaat halen tot 7.2Mb/s bij oude modellen en de iPhone 4S zal 14.4Mb/s halen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de drukte bij de provider, meestal haal je een iets lagere snelheid.
Ook hangt het af waar je bent, niet overal wordt 14.4Mb/s ondersteund.

jpwg001 24-11-11 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAndries (Bericht 739465)
Aan zulke antwoorden daar heb ik wat aan ......NOT !

Toch wel! Dat is nl. de verklaring. De ene producent kiest voor een H, en Apple kiest voor 3G.

lightlancer 24-11-11 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 739502)
Toch wel! Dat is nl. de verklaring. De ene producent kiest voor een H, en Apple kiest voor 3G.

Klopt, maar dan kan je dat toch wel toelichten of niet?

jpwg001 24-11-11 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lightlancer (Bericht 739505)
Klopt, maar dan kan je dat toch wel toelichten of niet?

Klopt, maar jij kunt ook om een uitgebreidere toelichting vragen i.p.v. iemands goedbedoelde reactie tot onzin te degraderen door er een NOT! achter te plaatsen. Komt in mijn ogen niet echt beleefd en dankbaar over naar degene die jou wil helpen. Maar goed, daar kun je anders tegenover staan...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.