iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onze excuses, de iphone die u heeft aangesloten kan beschadigd zijn (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105187-onze-excuses-de-iphone-u-heeft-aangesloten-beschadigd-zijn.html)

DJV 24-11-11 14:59

Onze excuses, de iphone die u heeft aangesloten kan beschadigd zijn
 
Omdat de bestaande topics behoorlijk oud zijn, start ik een nieuwe. Ook omdat het probleem iets anders in elkaar steekt.

Gisteren ontving ik een 3GS van een vriendin met de melding dat ze deze had weggelegd, na het eten weer aan de slag wilde en dat de telefoon in eens niets meer deed.

Nu heb ik geprobeerd de telefoon te herstellen, maar ik blijf de melding krijgen:

"Onze excuses, de iphone die u heeft aangesloten kan beschadigd zijn en kan niet worden geactiveerd."

Wat te doen? De telefoon is simlockvrij, geen jailbrake en andere "illegale" toestanden.

Hoe kan ik dit omzeilen? Of gereed maken? Ook heb ik zelf een oudere versie gedownload en met SHIFT + Herstellen geprobeerd te installeren. Ook dit werkt niet (Itunes moet ik dan ook downgraden).

Weet een van jullie of ik een programma kan downloaden, de iphone er op aan sluiten en in eenmaal herstellen?

Graag jullie expertise op dit topic. Alvast bedankt.

Dirk

kal_el 24-11-11 15:01

probeer eens de DFU mode, weet niet of het zal helpen, maar baat het niet, schaadt het niet ook :-)

DJV 24-11-11 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 739576)
probeer eens de DFU mode, weet niet of het zal helpen, maar baat het niet, schaadt het niet ook :-)

bedankt voor je snelle reactie!
die DFU mode, is dat 10 seconden lang de power knop en home button ingedrukt houden en dan kiezen voor herstellen? Zo ja, dan heb ik dat al gedaan en dat werkt helaas niet...

kal_el 24-11-11 15:40

jep, da's die mode waarin je in moet met die x-aantal seconden home en powerknop indrukken.

Ik vrees eigenlijk dat er iets ofwel defect.
Niet kunnen activeren, kan je hem gebruiken als iPod (met dus bovenaan links "simlock"?)
indien zo, dan is ie gelockt indien niet, dan vermoed ik dat er effectief iets defect is.

MacPassenger 24-11-11 22:23

En als je de home en power knop 10 sec vasthoud daarna de power button loslaten en de home knop ingedrukt houden van 15 sec. het scherm zou dan zwart blijven, wel met de stekker erin en iTunes aan dan herstellen, de iTunes ziet het dan, als het niet opstart dan nog een keer herhalen.
Succes

DJV 24-11-11 22:25

dankjewel. ik probeer al van alles, maar het lukt niet. downgraden naar 4,3 wil ook niet. denk toch echt dat er meer aan de hand is...

Imurat 24-11-11 22:27

heb ook de 3gs van een vriend met hetzelfde probleem, heb al verschillende dingen geprobeerd, ook gedowngrade maar dan activeert hij het ook niet... heb jij al wat gevonden djv

DJV 24-11-11 22:29

nee helaas. heb al van alles geprobeerd, maar dit wil niet lukken. morgen wordt de iphone opgestuurd. wel jammer, had haar graag willen helpen.

ps, bedankt voor jullie reacties allemaal!

MacPassenger 24-11-11 22:53

Hou de home knop ingedrukt en sluit de kabel aan op de iPhone, iTunes moet aan staan, probeer dat eens.

joost1234 24-11-11 23:01

Opsturen naar Solid Vision, dan krijg je voor 220 euro een refurbish-toestel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.