iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   upgrade van 4.3.5 naar 5 / reservekopie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105232-upgrade-4-3-5-naar-5-reservekopie.html)

lefrison 25-11-11 09:05

upgrade van 4.3.5 naar 5 / reservekopie
 
Hallo,

ik probeer mijn iPhone te upgraden naar iOS5, maar mijn HD heeft te weinig ruimte (bekend probleem op Google, maar nu de oplossing ...)
iTunes synct met de windows partitie op mijn laptop, maar die is klein gedimensioneerd, en daar past een volledige backup niet op.
Ik heb geprobeerd het windows profiel via een registry aanpassing naar een externe HD te zetten, maar dat werkt ook niet.

Mijn vraag:
waarom moet iTunes een totale backup maken, en zou een manuele reservekopie niet voldoende zijn?

En mocht iemand een andere oplossing hiervoor hebben, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik wil graag naar 5 toe, ook met mijn iPad, mn vanwege iCloud.

Wie helpt me uit de brand?

vr gr

Henk Jelt

Guest-20180925190238 25-11-11 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lefrison (Bericht 739776)
Hallo,

ik probeer mijn iPhone te upgraden naar iOS5, maar mijn HD heeft te weinig ruimte (bekend probleem op Google, maar nu de oplossing ...)
iTunes synct met de windows partitie op mijn laptop, maar die is klein gedimensioneerd, en daar past een volledige backup niet op.
Ik heb geprobeerd het windows profiel via een registry aanpassing naar een externe HD te zetten, maar dat werkt ook niet.

Mijn vraag:
waarom moet iTunes een totale backup maken, en zou een manuele reservekopie niet voldoende zijn?

1) Een update naar iOS 5 is niet meer mogelijk, alleen nog naar iOS 5.0.1;
2) iTunes maakt de allereerste keer een volledige backup, daarna een incrementele backup. Een volledige backup is nodig om een volledige backup te kunnen terugzetten na een herstel of update;
3) De oplossing? Meer ruimte toekennen aan die mini-micro-Windows installatie :rolleyes: Of geen backups maken, maar dan kan je na een update ook niets terugzetten.

lefrison 25-11-11 10:10

Hi Timosha

dank voor je antwoord.

Is het voldoende om een manuele reservekopie te maken, of moet het echt de totale backup zijn uit het upgrade proces?

gr

HJ

Guest-20180925190238 25-11-11 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lefrison (Bericht 739792)
Is het voldoende om een manuele reservekopie te maken, of moet het echt de totale backup zijn uit het upgrade proces?

Dat is in principe voldoende, maar de allereerste manuele backup is even groot als de allereerste automatische backup.

XIII 25-11-11 10:16

@lefrison: Wat is volgens jou dan het verschil tussen een manuele kopie en een kopie uit het upgrade proces?

(en als mogelijke oplossing: via een soft link kun je de backup op een andere partitie laten zetten - ook onder Windows!)

lefrison 25-11-11 10:23

Mijn systeem laat het toe om een manuele kopie te maken via de link onder apparaten (via submenu onder rechtermuisknop).

Als ik mijn iPhone ga upgraden, dan start het proces met de opmerking dat iTunes een reservekopie maakt, maar wanneer ik dat doe loopt het proces vast omdat er te weinig ruimte is.

Mijn conclusie is dat er een verschil is tussen beide reservekopien, maar de eerste reservekopie bevat ook alle sms etc.
Is die niet voldoende?

Ik ben hier voorzichtig mee omdat ik mijn gegevens niet kwijt wil raken door een foute actie.

Ik heb op Google de junction oplossing gevonden, maar heb dat nog niet aan de praat gekregen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.