//

upgrade van 4.3.5 naar 5 / reservekopie

upgrade van 4.3.5 naar 5 / reservekopie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik probeer mijn iPhone te upgraden naar iOS5, maar mijn HD heeft te weinig ruimte (bekend probleem op Google, maar nu de oplossing ...) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-11-11, 09:05
lefrison lefrison is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard upgrade van 4.3.5 naar 5 / reservekopie

Hallo,

ik probeer mijn iPhone te upgraden naar iOS5, maar mijn HD heeft te weinig ruimte (bekend probleem op Google, maar nu de oplossing ...)
iTunes synct met de windows partitie op mijn laptop, maar die is klein gedimensioneerd, en daar past een volledige backup niet op.
Ik heb geprobeerd het windows profiel via een registry aanpassing naar een externe HD te zetten, maar dat werkt ook niet.

Mijn vraag:
waarom moet iTunes een totale backup maken, en zou een manuele reservekopie niet voldoende zijn?

En mocht iemand een andere oplossing hiervoor hebben, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik wil graag naar 5 toe, ook met mijn iPad, mn vanwege iCloud.

Wie helpt me uit de brand?

vr gr

Henk Jelt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-11, 10:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lefrison Bekijk bericht
Hallo,

ik probeer mijn iPhone te upgraden naar iOS5, maar mijn HD heeft te weinig ruimte (bekend probleem op Google, maar nu de oplossing ...)
iTunes synct met de windows partitie op mijn laptop, maar die is klein gedimensioneerd, en daar past een volledige backup niet op.
Ik heb geprobeerd het windows profiel via een registry aanpassing naar een externe HD te zetten, maar dat werkt ook niet.

Mijn vraag:
waarom moet iTunes een totale backup maken, en zou een manuele reservekopie niet voldoende zijn?
1) Een update naar iOS 5 is niet meer mogelijk, alleen nog naar iOS 5.0.1;
2) iTunes maakt de allereerste keer een volledige backup, daarna een incrementele backup. Een volledige backup is nodig om een volledige backup te kunnen terugzetten na een herstel of update;
3) De oplossing? Meer ruimte toekennen aan die mini-micro-Windows installatie Of geen backups maken, maar dan kan je na een update ook niets terugzetten.
  #3  
Oud 25-11-11, 10:10
lefrison lefrison is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard

Hi Timosha

dank voor je antwoord.

Is het voldoende om een manuele reservekopie te maken, of moet het echt de totale backup zijn uit het upgrade proces?

gr

HJ
  #4  
Oud 25-11-11, 10:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lefrison Bekijk bericht
Is het voldoende om een manuele reservekopie te maken, of moet het echt de totale backup zijn uit het upgrade proces?
Dat is in principe voldoende, maar de allereerste manuele backup is even groot als de allereerste automatische backup.
  #5  
Oud 25-11-11, 10:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

@lefrison: Wat is volgens jou dan het verschil tussen een manuele kopie en een kopie uit het upgrade proces?

(en als mogelijke oplossing: via een soft link kun je de backup op een andere partitie laten zetten - ook onder Windows!)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 25-11-11, 10:23
lefrison lefrison is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard

Mijn systeem laat het toe om een manuele kopie te maken via de link onder apparaten (via submenu onder rechtermuisknop).

Als ik mijn iPhone ga upgraden, dan start het proces met de opmerking dat iTunes een reservekopie maakt, maar wanneer ik dat doe loopt het proces vast omdat er te weinig ruimte is.

Mijn conclusie is dat er een verschil is tussen beide reservekopien, maar de eerste reservekopie bevat ook alle sms etc.
Is die niet voldoende?

Ik ben hier voorzichtig mee omdat ik mijn gegevens niet kwijt wil raken door een foute actie.

Ik heb op Google de junction oplossing gevonden, maar heb dat nog niet aan de praat gekregen.

Laatst gewijzigd door lefrison; 25-11-11 om 10:29. Reden: verduidelijking
Reageren

Labels
ios5.0, ipad, iphone, itunes, upgrade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 4 downgraden 4.3.5 naar 4.3.3 alszijnde upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3 mislukt beyazz Jailbreak 2 23-08-11 07:06
iPhone: 1015 melding bij upgrade van gejailbrakete iPhone van 3.1.3 naar 4.2.1 kaasdebaas Jailbreak 0 05-02-11 21:54
Mac OS X: iPhone reservekopie van windows hdd naar mac. ultimateme iTunes 0 12-11-10 13:32
Windows: Reservekopie teruzetten na upgrade Lukie iTunes 7 01-12-08 10:47
Na software-upgrade van 1.1.4 naar 2.0.2 ... foutmelding bij synchoniseren van foto's rivierke Muziek, foto & video 0 04-09-08 10:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:56.