iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth op 4s werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105251-bluetooth-op-4s-werkt-niet.html)

arjope 25-11-11 13:27

Bluetooth op 4s werkt niet
 
Heb Iphone 4s sinds half oktober. Lekker snel en mooie resolutie maar bluetooth werkt niet. T-mobile was bereid het toestel in te ruilen voor een andere.
Wat blijkt: werkt weer niet: op internet verschijnen berichten dat het een systemisch probleem is.
Thans erkent Tmobile dat het een software probleem is bij apple dat binnenkort wordt opgelost. Onbegrijpelijk dat het niet breder bekend gemaakt is.
T-mobile geeft tijdelijk korting op het abonnement (20%) voor drie maanden.

Guest-20180925190238 25-11-11 13:32

Wat bedoel je met "Bluetooth werkt niet"? Op mijn 4S werkt BT perfect :confused:

Patrique 25-11-11 13:49

Bij mij werkt het ook perfect, sterker nog, in de auto is mijn 4s verbonden met de Tomtom houder EN mijn nokia carkit tegelijkertijd.

arjope 25-11-11 13:52

Bt vindt andere apparaten niet of zeer moeizaam (na tien minuten). Bij vondst vervolgens lukt connectie met mijn autoradio niet. (connectie mislukt)

Patrique 25-11-11 14:15

Heb je met alle andere BT apparaten problemen of alleen met je autoradio?

Pinokkio1965 25-11-11 15:58

Bluetooth
 
Er zijn inderdaad problemen met bluetooth als gevolg van een update naar ios 5. Zover ik heb kunnen achterhalen is daarin de bluetooth versie 4 verwerkt. Niet alle ontvangende apparaten kunnen hiermee overweg. Ik heb ook problemen met mijn carkit (3 maanden oud, dus deze heeft volgens de garage de laatste software) Het is dus wachten op een software update van mijn carkit. Meestal komen die 1 keer per jaar.

wouter1981 25-11-11 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pinokkio1965 (Bericht 739882)
Er zijn inderdaad problemen met bluetooth als gevolg van een update naar ios 5. Zover ik heb kunnen achterhalen is daarin de bluetooth versie 4 verwerkt. Niet alle ontvangende apparaten kunnen hiermee overweg. Ik heb ook problemen met mijn carkit (3 maanden oud, dus deze heeft volgens de garage de laatste software) Het is dus wachten op een software update van mijn carkit. Meestal komen die 1 keer per jaar.

Alleen de iPhone 4S heeft bluetooth 4.0. En dat is niet iets wat je kunt krijgen op een oudere iPhone dmv een software update.

arjope 27-11-11 09:39

4.0 niet werkend met oudere BT versies?
 
Het zou toch te gek zijn als alle reeds met bluetooth werkende apparaten zouden moeten worden aangepast aan dat nieuwe protocol 4.0. En zou dat niet verwacht zijn door de blue tooth deskundigen en aldus aangekondigd en geweten door de firma Tmobile?

Guest-20180925190238 27-11-11 10:02

Bluetooth 4.0 is "Backward Compatible" met de oudere BT protocollen en profielen.

Nogmaals, bij mij werkt de iPhone 4S perfect met een oudere Navigon PNA (7210) en met een stokoud Nokia "oortje".

arjope 27-11-11 10:08

Bluetooth
 
Het is opmerkelijk dat T-mobile erkent dat er problemen zijn: dat betekent dat in sommige Iphones Bluetooth niet werkt maar zoals jij bewijst in andere wel. Ik zou het interessant vinden te horen hoe groot het probleem is dus hoeveel mensen er problemen hebben.

Gallojam 02-12-11 11:37

Bluetooth op 4s werkt niet
 
Op de iPhone 4S 32 GB (gisteren ontvangen), 5.0.1 van mijn meisje doet BT het ook niet.

Kan iemand mij adviseren of ik beter kan wachten totdat Apple met een oplossing komt of dat ik het toestel maar beter kan inleveren bij T-Mobile?

Bij voorbaat dank,

Groet Gijs

Guest-20180925190238 02-12-11 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam (Bericht 741994)
Op de iPhone 4S 32 GB (gisteren ontvangen), 5.0.1 van mijn meisje doet BT het ook niet.

Kan iemand mij adviseren of ik beter kan wachten totdat Apple met een oplossing komt of dat ik het toestel maar beter kan inleveren bij T-Mobile?

Aangezien Bluetooth gewoon werkt op de iPhone 4S zou ik echt niet weten op welke update je gaat wachten :rolleyes:

Breng dat ding terug naar de winkel als BT écht niet werkt. Let wel op: BT op de iPhone ondersteund niet alle BT profielen.

Gallojam 02-12-11 12:36

BT werkt niet op iPhone 4S
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 742007)
Aangezien Bluetooth gewoon werkt op de iPhone 4S zou ik echt niet weten op welke update je gaat wachten :rolleyes:

Breng dat ding terug naar de winkel als BT écht niet werkt. Let wel op: BT op de iPhone ondersteund niet alle BT profielen.

Tjsa, je hebt gelijk, dit probleem gaat niet opgelost worden met een update als andere 4S iPhones wel blijken te werken. Ik heb alle apple apparaten in huis geprobeerd maar de nieuwe 4S detecteert ze niet.

Ik breng hem terug.

Thanks,

wouter1981 02-12-11 12:47

Kun je uitleggen wat je precies wil doen met de bluetooth, behalve andere apparaten detecteren?

Gallojam 02-12-11 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 742026)
Kun je uitleggen wat je precies wil doen met de bluetooth, behalve andere apparaten detecteren?

Ik wilde contacten overbrengen via mijn iMac naar de nieuwe iPhone via BT. Mijn iMAc ziet de iPhone wel maar geeft de foutmelding bij versturen van bestand dat de iPhone niet de "benodigde voorzieningen" heeft.

Groet Gijs

Guest-20180925190238 02-12-11 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam (Bericht 742027)
Ik wilde contacten overbrengen via mijn iMac naar de nieuwe iPhone via BT. Mijn iMAc ziet de iPhone wel maar geeft de foutmelding bij versturen van bestand dat de iPhone niet de "benodigde voorzieningen" heeft.

Het OBEX Bluetooth profiel is niet aanwezig in de iPhone, dus bestanden versturen gaat niet.

http://support.apple.com/kb/ht3647

BT werkt dus wel op uw iPhone 4S.

Gallojam 02-12-11 13:01

Dat zou best goed kunnen zijn maar waarom ziet mijn iPhone geen enkel ander apparaat in mijn omgeving? Geen iPod (v4), geen iMac laatste model, geen iMac vorige model.

Guest-20180925190238 02-12-11 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam (Bericht 742031)
Dat zou best goed kunnen zijn maar waarom ziet mijn iPhone geen enkel ander apparaat in mijn omgeving? Geen iPod (v4), geen iMac laatste model, geen iMac vorige model.

Omdat de BT profielen ontbreken om met die apparaten te verbinden. Probeer maar eens een BT oortje, wedden dat het werkt.

Kijk in onderstaande link welke BT profielen er ondersteund worden:

iOS: Supported Bluetooth profiles

Gallojam 02-12-11 13:13

Vreemd als dat zo blijkt te zijn, maar ik ga het vanavond uitproberen.

Bedankt voor je toelichting.

Groet Gijs

Frefde 27-12-11 18:57

Al weer een tijdje geen vervolg hier, maar ik heb dezelfde problemen. iPhone4S ziet geen enkel ander BT apparaat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.