//

Bluetooth op 4s werkt niet

Bluetooth op 4s werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb Iphone 4s sinds half oktober. Lekker snel en mooie resolutie maar bluetooth werkt niet. T-mobile was bereid het toestel in te ruilen voor een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-11-11, 14:27
arjope arjope is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard Bluetooth op 4s werkt niet

Heb Iphone 4s sinds half oktober. Lekker snel en mooie resolutie maar bluetooth werkt niet. T-mobile was bereid het toestel in te ruilen voor een andere.
Wat blijkt: werkt weer niet: op internet verschijnen berichten dat het een systemisch probleem is.
Thans erkent Tmobile dat het een software probleem is bij apple dat binnenkort wordt opgelost. Onbegrijpelijk dat het niet breder bekend gemaakt is.
T-mobile geeft tijdelijk korting op het abonnement (20%) voor drie maanden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-11, 14:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat bedoel je met "Bluetooth werkt niet"? Op mijn 4S werkt BT perfect
  #3  
Oud 25-11-11, 14:49
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Bij mij werkt het ook perfect, sterker nog, in de auto is mijn 4s verbonden met de Tomtom houder EN mijn nokia carkit tegelijkertijd.
  #4  
Oud 25-11-11, 14:52
arjope arjope is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard

Bt vindt andere apparaten niet of zeer moeizaam (na tien minuten). Bij vondst vervolgens lukt connectie met mijn autoradio niet. (connectie mislukt)
  #5  
Oud 25-11-11, 15:15
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Heb je met alle andere BT apparaten problemen of alleen met je autoradio?
  #6  
Oud 25-11-11, 16:58
Pinokkio1965 Pinokkio1965 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard Bluetooth

Er zijn inderdaad problemen met bluetooth als gevolg van een update naar ios 5. Zover ik heb kunnen achterhalen is daarin de bluetooth versie 4 verwerkt. Niet alle ontvangende apparaten kunnen hiermee overweg. Ik heb ook problemen met mijn carkit (3 maanden oud, dus deze heeft volgens de garage de laatste software) Het is dus wachten op een software update van mijn carkit. Meestal komen die 1 keer per jaar.
  #7  
Oud 25-11-11, 17:04
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinokkio1965 Bekijk bericht
Er zijn inderdaad problemen met bluetooth als gevolg van een update naar ios 5. Zover ik heb kunnen achterhalen is daarin de bluetooth versie 4 verwerkt. Niet alle ontvangende apparaten kunnen hiermee overweg. Ik heb ook problemen met mijn carkit (3 maanden oud, dus deze heeft volgens de garage de laatste software) Het is dus wachten op een software update van mijn carkit. Meestal komen die 1 keer per jaar.
Alleen de iPhone 4S heeft bluetooth 4.0. En dat is niet iets wat je kunt krijgen op een oudere iPhone dmv een software update.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #8  
Oud 27-11-11, 10:39
arjope arjope is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard 4.0 niet werkend met oudere BT versies?

Het zou toch te gek zijn als alle reeds met bluetooth werkende apparaten zouden moeten worden aangepast aan dat nieuwe protocol 4.0. En zou dat niet verwacht zijn door de blue tooth deskundigen en aldus aangekondigd en geweten door de firma Tmobile?
  #9  
Oud 27-11-11, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bluetooth 4.0 is "Backward Compatible" met de oudere BT protocollen en profielen.

Nogmaals, bij mij werkt de iPhone 4S perfect met een oudere Navigon PNA (7210) en met een stokoud Nokia "oortje".
  #10  
Oud 27-11-11, 11:08
arjope arjope is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard Bluetooth

Het is opmerkelijk dat T-mobile erkent dat er problemen zijn: dat betekent dat in sommige Iphones Bluetooth niet werkt maar zoals jij bewijst in andere wel. Ik zou het interessant vinden te horen hoe groot het probleem is dus hoeveel mensen er problemen hebben.
  #11  
Oud 02-12-11, 12:37
Gallojam Gallojam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard Bluetooth op 4s werkt niet

Op de iPhone 4S 32 GB (gisteren ontvangen), 5.0.1 van mijn meisje doet BT het ook niet.

Kan iemand mij adviseren of ik beter kan wachten totdat Apple met een oplossing komt of dat ik het toestel maar beter kan inleveren bij T-Mobile?

Bij voorbaat dank,

Groet Gijs
  #12  
Oud 02-12-11, 13:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam Bekijk bericht
Op de iPhone 4S 32 GB (gisteren ontvangen), 5.0.1 van mijn meisje doet BT het ook niet.

Kan iemand mij adviseren of ik beter kan wachten totdat Apple met een oplossing komt of dat ik het toestel maar beter kan inleveren bij T-Mobile?
Aangezien Bluetooth gewoon werkt op de iPhone 4S zou ik echt niet weten op welke update je gaat wachten

Breng dat ding terug naar de winkel als BT écht niet werkt. Let wel op: BT op de iPhone ondersteund niet alle BT profielen.
  #13  
Oud 02-12-11, 13:36
Gallojam Gallojam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard BT werkt niet op iPhone 4S

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Aangezien Bluetooth gewoon werkt op de iPhone 4S zou ik echt niet weten op welke update je gaat wachten

Breng dat ding terug naar de winkel als BT écht niet werkt. Let wel op: BT op de iPhone ondersteund niet alle BT profielen.
Tjsa, je hebt gelijk, dit probleem gaat niet opgelost worden met een update als andere 4S iPhones wel blijken te werken. Ik heb alle apple apparaten in huis geprobeerd maar de nieuwe 4S detecteert ze niet.

Ik breng hem terug.

Thanks,
  #14  
Oud 02-12-11, 13:47
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Kun je uitleggen wat je precies wil doen met de bluetooth, behalve andere apparaten detecteren?
  #15  
Oud 02-12-11, 13:52
Gallojam Gallojam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Kun je uitleggen wat je precies wil doen met de bluetooth, behalve andere apparaten detecteren?
Ik wilde contacten overbrengen via mijn iMac naar de nieuwe iPhone via BT. Mijn iMAc ziet de iPhone wel maar geeft de foutmelding bij versturen van bestand dat de iPhone niet de "benodigde voorzieningen" heeft.

Groet Gijs
  #16  
Oud 02-12-11, 13:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam Bekijk bericht
Ik wilde contacten overbrengen via mijn iMac naar de nieuwe iPhone via BT. Mijn iMAc ziet de iPhone wel maar geeft de foutmelding bij versturen van bestand dat de iPhone niet de "benodigde voorzieningen" heeft.
Het OBEX Bluetooth profiel is niet aanwezig in de iPhone, dus bestanden versturen gaat niet.

http://support.apple.com/kb/ht3647

BT werkt dus wel op uw iPhone 4S.
  #17  
Oud 02-12-11, 14:01
Gallojam Gallojam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard

Dat zou best goed kunnen zijn maar waarom ziet mijn iPhone geen enkel ander apparaat in mijn omgeving? Geen iPod (v4), geen iMac laatste model, geen iMac vorige model.
  #18  
Oud 02-12-11, 14:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gallojam Bekijk bericht
Dat zou best goed kunnen zijn maar waarom ziet mijn iPhone geen enkel ander apparaat in mijn omgeving? Geen iPod (v4), geen iMac laatste model, geen iMac vorige model.
Omdat de BT profielen ontbreken om met die apparaten te verbinden. Probeer maar eens een BT oortje, wedden dat het werkt.

Kijk in onderstaande link welke BT profielen er ondersteund worden:

iOS: Supported Bluetooth profiles
  #19  
Oud 02-12-11, 14:13
Gallojam Gallojam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard

Vreemd als dat zo blijkt te zijn, maar ik ga het vanavond uitproberen.

Bedankt voor je toelichting.

Groet Gijs
  #20  
Oud 27-12-11, 19:57
Frefde Frefde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 5
Standaard

Al weer een tijdje geen vervolg hier, maar ik heb dezelfde problemen. iPhone4S ziet geen enkel ander BT apparaat.
Reageren

Labels
bluetooth, iphone 4s, omissie, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth iphone werkt niet storm1908 iPhone algemeen 14 14-03-10 19:19
Bluetooth werkt niet meer!! tha leecha iPhone algemeen 22 19-11-09 22:13
Bluetooth werkt niet _memoriez_ Archief 1 12-12-08 17:23
Bluetooth werkt niet. Arend iPhone algemeen 12 13-06-08 10:43
Mijn bluetooth werkt niet? Flump Archief 1 28-02-08 22:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.