iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Auw! iPhone laten vallen! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10577-auw-iphone-laten-vallen.html)

apoZ 03-04-08 17:30

Auw! iPhone laten vallen!
 
Het leek me leuk een topic te openen waarin iedereen die zijn iPhone ooit eens heeft laten vallen, beschrijft:
-hoe hoog
-welke schade de iPhone heeft
-of hij nog werkt

Ik begin:

Hoogte: 1,20 meter (ongeveer, uit mijn broekzak)
Schade: chroom randje beetje geschramd
Ondergrond: Hardste beton ooit in een fuifzaal
Werkt nog steeds perfect!

Laat maar eens horen, ik ben benieuwd.... :D

Fresh 03-04-08 17:58

Ik zou een categorie toevoegen: Welk materiaal heeft de iPhone bij de impact gekust?:D

ControlSje 03-04-08 18:04

2 keer (jaja ik weet een ezel ......)

hoogte: +/- 1 meter (uit borstzak bij bukken....)
ondergrond: steen
schade: klein krasje op de chromen rand en achterkant

Werkt nog steeds uitstekend :D

thatonealex 03-04-08 18:23

1x

hoogte: +/- 2 meter. (er was een stopcontact en daar boven een klein elektriciteit doosje ofzo. Ik heb hem daar op gelegd en weg gegaan. Toen werd ik gebeld en is hij er vanaf gevibreert.)
ondergrond: steen
schade: stukjes uit het zwarte plastic, veel krassen op achterkant. Ik heb hem toen maar verkocht. En een nieuwe gekocht.

Dierre 03-04-08 18:52

jaja

het is me gistern gelukt! ;)

van zo'n 1m30 uit mijn handen gevallen op een stenen vloer
Er is een kapje op de hoek van de gsm
maar werkt nog perfect!

grzz

cypher21 03-04-08 19:00

grappig topic,

Toevallig is de mijne vanochtend uit mijn handen geglipt toen ik em uit mijn broekzak wilde halen :(

Schrok me rot.
Hij vloog via de muur op de vloerbedekking.
Schade:
1 minescuul krasje op het chroom wat alleen opvalt als je HEEL goed kijkt en als je het chroom in een lamp laat spiegelen :D

Werkt nog top, maar schrok wel ff, was de eerste keer en heb em net anderhalve week

Jimmy_Boy 03-04-08 19:07

Ik heb een tijdje terug mn iphone laten.
Hoogte ongeveer een meter. pakte m uit mn broekzak en liet m vallen.
Iphone viel op stoep... op een oude reliëf steen. Gelukkig wel op de achterkant. Achterkant is goed beschadigd
OP het zwarte plastic gedeelte zitten ook kleine deukjes, maar zie je niet op foto.
Plaatje ervan:
http://yacoub.nl/1.jpg

Destiny 03-04-08 20:47

Bij mij ook een keer gebeurt. Stond een beetje gek te doen op me kamer met een maat. Ik had me iPhone in me hand maar liet hem los. Vloog eerst tegen het plafond en viel daarna op de grond. Ik weet niet hoe je mijn ondergrond noemt, maar tis beetje zacht. Zat alleen een kras op de zijkant

msunique 03-04-08 22:21

Hoogte: 1 meter ongeveer
Schade: Geen XD
Ondergrond: Tapijt
Werkt het nog: ehmm....

hopelijk eerste en laatste keer dat mijn iPhone valt

ButcherJF 04-04-08 22:09

Hoogte: ong. 1.20 m.
Ondergrond: ruwe hardstenen vloer
Schade: diepe 'kras' 1 x 1 mm.
Werkt ie nog: ja, perfect.

Had nog nooit een gsm laten vallen, gebeurt me dat met de mooiste/beste ooit; mijn hart stond even stil.....

Fresh 07-04-08 03:14

De mijne is zojuist ook gevallen van 1 m. hoogte op een vinyl ondergrond terwijl ik naar de iPod luisterde. Geen centje pijn en ook geen schade! Hij viel plat op zijn neus, op het glas!

apoZ 07-04-08 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 94503)
De mijne is zojuist ook gevallen van 1 m. hoogte op een vinyl ondergrond terwijl ik naar de iPod luisterde. Geen centje pijn en ook geen schade! Hij viel plat op zijn neus, op het glas!

En bleef de muziek spelen?

batalhador 07-04-08 16:16

Hoogte: 1m.
Ondergrond:wat je altijd in de auto heb :D
Schade: schaafje op het zwarte gedeelte
Werkt: perfect hij kletterde nog wel flink tegen de deur aan maar niets aan de hand
1e + laatste keer

Philippe 09-04-08 01:24

Kheb de mijne al een aantal keer laten vallen :D

1ste keer: Glipte gewoon uit mn handen
Ondergrond: Laminaat
Schade: zo goed als niets, heel klein krasje op achterkant
Werkt perfect :D

2de keer: In de tram glipte hij weer uit mn handen, recht op de achterkant gevallen
Ondergrond: de tram :D
Schade: krasje op achterkant, viel nog goed mee!

3de keer: zat op de wc en door één of andere beweging viel hij op de rechterbovenhoek.
Ondergrond: Tegelvloer
Schade: miniscuul deukje dat je eigelijk niet ziet
Toen ik de iPhone terug van de grond nam zag ik dat alle icoontjes door elkaar geschut waren. Ik wist echt niet wat er was gebeurd maar kvond het wel hillarisch :p

4de keer minder geluk! Hij lag op de bureautafel en is er per ongeluk afgeschoten.. Hij viel op de rechteronderhoek
Ondergrond: tapijt
Schade: aan de case niets
Op het eerste zicht zag alles er OK uit toen ik hem opzette en naar mn muziekspeler ging, maar op één of andere manier lukte het me niet meer op terug te gaan! De home-button marcheerde dus niet meer.. Tevens was de connectie met de pc ook naar de vaantjes en hij wou dus niet meer opladen. Dan heb ik héél lang gezocht op internet en geen oplossing voor gevonden! Hoe minder batterij ik had, hoe wanhopiger ik werd en besloot hem dan maar terug op de grond te gooien.. Mirakel, mirakel, hij werkte terug! Ik denk dus dat er iets fout zat ofzo en door hem terug te laten vallen dat het terug goed is geschoten ofzo :)

Al bij al heb ik al veel geluk gehad! Hij werkt nu dus terug perfect ;)

Mvg

nikoc 09-04-08 09:05

Deze ochtend uit men handen geglipt en van ongeveer in de helft van trap (ik schat 1.5 m) naar beneden gebotst op houten treden en vervolgens op de tegels in de gang... geen schade!

Bomans 09-04-08 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philippe (Bericht 95608)
... Hoe minder batterij ik had, hoe wanhopiger ik werd en besloot hem dan maar terug op de grond te gooien ...

Meen je dat nu echt?
Na al de verhalen die ik al gelezen heb, blijkt dat het scherm heel kwetsbaar is. Nooit aan gedacht?
Heb de mijne gelukkig nog niet laten vallen en wil da graag zo houden :D

R@MIREZ 09-04-08 11:33

De mijne is van 1 meter hoogte op een betonnen vloer gevallen (uit mijn binnenzak geglipt toen ik bukte om iets op te rapen). Viel op de hoek rechtsonder , en daarna rechtsboven (wegens stuit). Gevolg: Deukje in de rechterbovenhoek, en linksonder 2 lelijke barsten over het scherm :( Wel doet hij het nog gewoon, zelfs waar het scherm gebarsten is. Is wel heel ongelukkig gevallen als ik zo de andere reacties bekijk.


Zodra ik weer naar Amerika ben geweest verkoop ik hem voor een zacht prijsje...

DaveyY 09-04-08 13:52

ah dikke pech!
en lol @ Philippe.. Die gooit gewoon zn iphone 5 keer op de grond :P en nog doet ie het goed!
Maar nu ik ff
2 keer laten vallen ;) (op de 1e en 2e dag dat ik um had!)
maargoed geen schade en werkt helemaal perfect
wel hier en daar een klein krasje die je alleen ziet als je um in het licht houd!
En het scherm is niet kwetsbaar hoor! (je kan er met je sleutelbos op gaan krassen) en nog zie je geen kras!
Greetz Dave

coolhva 09-04-08 13:57

1 keer laten vallen op asfalt van 1 meter hoogte, gelukkig kon ik de val breken met mijn schoen en kwam hij zachtjes neer, alleen een kleine kras op de achterkant, pfeeew

Undertaxxx 09-04-08 14:41

Wat te doen als je teveel geld hebt... doe een iphone crash test :cool:. Gelukkig is de mijne gespaard gebleven van ongelukjes.

YouTube - iPhone Crash Test

Bomans 09-04-08 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveyY (Bericht 95726)
... En het scherm is niet kwetsbaar hoor! (je kan er met je sleutelbos op gaan krassen) en nog zie je geen kras! ...

Dat het krasvrij is, daarvan ben ik al lang op de hoogte.
Maar uit vele reacties (ook op andere forums) blijkt dat het "makkelijk" barst na een val.

magere 09-04-08 15:30

Hoogte: 1,57 meter

Ondergrond: Betonnen vloer in de kroeg

Waarom: Ik stuurde een sms naar een dame die tegenover me stond..

Waarom in godsnaam: Zie volgende vraag

Onder invloed van: Alcohol; denk dat ik 640 ug/l zou blazen

Precieze toedracht: Op het moment dat ik hem liet vallen, greep ik uit een reflex, maar om een bepaalde reden (vorige vraag) greep ik mis, waardoor ik de telefoon eigenlijk nog verder lanceerde en hij vervolgens een ritje al stuiterend door de kroeg maakte..

Schade: Scherm flink gebarsten

Scherm functioneert nog prima, maar zoals te zien erg charmant is het niet. Ga hem wel laten maken, maar kost me wel weer dikke knaken :(:(

Illustratie:

http://img514.imageshack.us/img514/2057/barstdr2.jpg

cypher21 09-04-08 15:35

@ hierboven

AU, maar wel nog steeds een krasvrij scherm zo te zien :D

magere 09-04-08 15:37

krasvrij wel ja, barstvrij niet helaas..

Jimmy_Boy 09-04-08 21:13

@magere
hoef nu niet meer te piekeren over mijn scherm met 2 krasjes al sik jou scherm zo zie...

fireflymr 09-04-08 21:21

Bij mij m'n Ipod Touch:

Hoogte: 1m60
Ondergrond: granieten steen ofzo, alleszinds keihard ;)
Kant v. Vallen: scherm :eek:
Werkt ie nog: ja, perfect
Schade: stukje van de zijkant geschuurd, bijna onzichtbaar

Destiny 10-04-08 01:06

@Magere: Daarom drink ik niet :p

Biatelli 10-04-08 01:19

Hoogte: 1.20m
Ondergrond: Keiharde vloer
Kant v. Vallen: Achterkant
Werkt ie nog: ja, perfect
Schade: beetje geschuurd aan de achterkant, mag van geluk spreken. gelukkig was het mijn Iphone niet :d

Redchilly 10-04-08 01:26

Mijn iPhone is gelukkig nog gespaard gebleven.
Die van mijn broer is er minder aan toe.
De eerste week dat hij hem had (okt. 2007) wilde hij hem pakken van de salon tafel;
hoogte: +/- 40 cm
ondergrond: laminaat
schade: 2 krassen midden op het scherm, 1 barst in glas naast speaker
(dus gelukkig buiten actieve display)
Werkt verder prima, daarna ook niets meer bij gekomen aan krassen of barsten.

Fizzy 14-04-08 20:01

Hoogte: 40cm

Ondergrond: tegels

Waarom: hier zat geen reden achter, het was niet expres! :D

Onder invloed van: vermoeidheid

Precieze toedracht: een vriend gaf hem aan mij, ik nam hem aan maar liet hem vallen, ik onderschepte hem met men voet, maar viel dan toch op de grond

Schade: op de zijkant een paar krasjes, verder niets! wel zonde.





en, ik denk dat ik de eerste ben met een (diepe) kras op men scherm.
hoe dat het gebeurt is weet ik niet, hij zat gewoon in men zak, in een sleeve.

ik nam hem eruit, en recht in het midden van het scherm zit een kras van 2 mm. als ik er met men nagel overga, voel ik het krasje duidelijk! :(

ik heb ook wel redelijk wat krasjes op chromen randje, maar wel van die kleine

PauluS87 14-04-08 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 95749)
Wat te doen als je teveel geld hebt... doe een iphone crash test :cool:. Gelukkig is de mijne gespaard gebleven van ongelukjes.

YouTube - iPhone Crash Test


Mijn god!! Dit doet echt pijn aan mijn ogen...:( Jemig wat zijn die lui gek, maar zie je wel weer hoeveel zo iPhone kan hebben in het begin stuk van het filmpje dan :p:p

MeX 14-04-08 22:43

tijdje terug stapte ik uit de auto en daar lag hulpeloos op de grond, klein deukje aan de boven kant, en een grote deuk in mijn ego...:o maar nog steeds 100% werkende..

Net compleet in de motorkleding dacht dat ik hem in mijn jas stopte...NOT op een paar 30x30 tegels, nu aan de linker kant een extra deukje en wat krasjes..

heb veel telefoons gehad, maar nog nooit is er 1 gevallen...

denk dat ik er maar 1 erbij neem voor de weekenden en 1 voor het werk...

croiman 14-04-08 23:27

die van mij is gister nog tegen de grond aan gegaan, mijn 8gb versie, twee serieuze deuken erin, maar gelukkig niks anders voor de rest, was me dat even schrikken.
Hij kan wel een stoot verdragen, maar ga het toch niet uittesten.

pclahsen 15-04-08 12:04

Hoogte: 1m50
Ondergrond: met olie besmeurde klinkers in een tankstation:eek:
Kant v. Vallen: scherm
Werkt ie nog: ja, perfect
Schade: geen!!

Aifoon 15-04-08 14:41

Wanneer: 3 maanden geleden
Hoogte: 1m30 - uit jaszak
Ondergrond: Stoeptegels
Kant v. Vallen: linker bovenhoek
Werkt ie nog: ja helemaal
Schade: halve-maan barst in scherm van linksboven naar linksonder

Vanuit cosmetisch standpunt gezien is het jammer, maar functioneel totaal geen problemen ondervonden totnutoe.

Belgboy 15-04-08 19:34

Ik heb dat filmpje niet kunnen uitkijken... teveel pijn in het hart.

duikieduikie 16-04-08 16:38

hallo
had de mijne laten vallen op de tweede dag toen ik hem uit mijn achterzak haalde werdt bijna gek, heb hem nog juist een beetje kunnen opvangen met de voet maar heeft toch de grond geraakt.
hoogte: ong één meter
ondergrond: vloertegels
schade: niks maar dan ook niks.
zeer veel geluk gehad
grtz

laminar 13-12-08 21:10

Ik heb mijn witte 3G al eens laten vallen van ca. 1 meter hoogte op een tegelvloer: hoegenaamd niets aan te zien.
Gisteren vanaf zelfde hoogte op een laminaatvloer. Aan het geluid van de klap hoorde ik dat het mis was (hij voel denk ik plat op de voorkant): honderdduizend barsten in het glas, maar alles werkt nog, zelfs het aanraakdisplay. Vreselijk!! Ik heb er tijdelijk plakband opgeplakt, ben anders bang dat er stukjes glas uitvallen.
Weet iemand raad?
Naar de winkel (BelCompany)brengen, naar een T-mobile winkel, rechtstreeks naar een AASP (Apple Authorized Service Provider) of zelf proberen?
Ik ben een handig knutselaar, ik zie heel twee kleine schroefkopjes naast de connector. Zou het glas hiermee vrijkomen en kun je een los glas ergens kopen?
HELP!
http://img254.imageshack.us/img254/8...arstdl2.th.jpg

libia 14-12-08 23:03

Ik heb nog nooit een apparaat laten vallen, maar mn iphone al twee keer!

1. Iphone ligt op bureau, ik zit me oortjes in en schuif met mn stoel naar achter.. Was ff vergeten dat de kabel niet 28 meter lang is :D
Hoogte: bureauhoogte
Schade: geen denk ik (weet niet of het hiermee te maken heeft maar heb wel krasje op scherm)
Doet t nog?: ja :)

2. Ik zit op fiets (niet rijdend) en zoek iets op op inet glad zeg! Zo'n iphone!
Hoofte: 1.50 ofzo
Schade deuk naast speaker, in het plastic behoorlijk dik!
Doet t nog: ja :)

Maar het doet wel pijn! Als je eerste apparaat die je laat vallen je iphone is, en dan verdomme twee keer!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.