iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met synchroniseren google calendar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106015-problemen-synchroniseren-google-calendar.html)

Royofzo 06-01-11 11:59

Google Calendar synchroniseren
 
Ik wil graag mijn agenda, die in Google Calendar staat, op mijn iPhone krijgen. Op Google zelf staan wel instructies, maar daarmee kom ik niet verder.

Ik moet op m'n iPhone naar m.google.nl/sync gaan, maar wanneer ik daarheen surf komt er te staan dat Google Sync niet wordt ondersteund op mijn apparaat? :confused:

Ik kan de agena wel bekijken via Safari, maar ik wil hem uiteraard synchroniseren met m'n iPhone agenda!

Iemand ervaring hiermee, of tips?

Alvast bedankt! :)

XIII 06-01-11 12:25

Heel verwarrend, maar je moet de taal op die pagina op Engels instellen en dan kan het opeens wel...

Leckxie 06-01-11 13:03

Google calender synchroniseren
 
@Rouofzo.
Waarom maakt je geen nieuw email account aan voor Gmail?
De servernaam is m.google.com
Als je dan alleen Calender aanvinkt om te synchroniseren, komen je afspraken vanzelf in je Agenda te staan. En dat kan je dan weer eenvoudig aan- en uitschakelen.

(Of is Google calender iets anders dan de Calender van je Gmail?)
Succes.
Leckxie.

1-2tje 06-01-11 13:25

Hier vind je instructies:

Set Up Your Apple Device for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help

Teksta 06-01-11 13:25

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel als EXCHANGE ofwel als GMAIL.
De oplossing met GMAIL is het eenvoudigst uiteraard, maar de push functie werkt niet (of niet goed). Dus moet je FETCH aanzetten, om het kwartier bijvoorbeeld. Nadeel is dan wel dat er vertraging zit op afspraken, e-mails en andere zaken.

Beter (vind ik toch) is dat je via EXCHANGE invult. Gewoon het menu doorlopen, alles toont zichzelf wel uit. Wel opletten: bij DOMEIN moet je niets invullen (dus leeg laten). Daarna als je op BEWAAR of sync drukt, dan zal je de vraag krijgen van welke server, daar vul je dan M.GOOGLE.COM in.

En als extraatje moet je dan Google via je iPhone Safari browser openen. Meestal moet je wel inloggen en dan is er het addertje onder het gras! Je zal de taal moeten aanpassen. Om één of andere absurde reden wordt Nederlands niet herkend. Je moet dus ENGELS UK of US kiezen en pas dan kan je jouw calenders aanvinken. Niet vergeten op SAVE drukken en dan je iPhone herstarten. Indien je niet opnieuw opstart, dan zal je de calender nog niet zien op je iPhone.

That's it.

Royofzo 06-01-11 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 623954)
Heel verwarrend, maar je moet de taal op die pagina op Engels instellen en dan kan het opeens wel...

Dit was inderdaad de oplossing, bedankt! :)

Royofzo 06-01-11 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teksta (Bericht 623981)
Er zijn twee mogelijkheden: ofwel als EXCHANGE ofwel als GMAIL.
De oplossing met GMAIL is het eenvoudigst uiteraard, maar de push functie werkt niet (of niet goed). Dus moet je FETCH aanzetten, om het kwartier bijvoorbeeld. Nadeel is dan wel dat er vertraging zit op afspraken, e-mails en andere zaken.

Beter (vind ik toch) is dat je via EXCHANGE invult. Gewoon het menu doorlopen, alles toont zichzelf wel uit. Wel opletten: bij DOMEIN moet je niets invullen (dus leeg laten). Daarna als je op BEWAAR of sync drukt, dan zal je de vraag krijgen van welke server, daar vul je dan M.GOOGLE.COM in.

En als extraatje moet je dan Google via je iPhone Safari browser openen. Meestal moet je wel inloggen en dan is er het addertje onder het gras! Je zal de taal moeten aanpassen. Om één of andere absurde reden wordt Nederlands niet herkend. Je moet dus ENGELS UK of US kiezen en pas dan kan je jouw calenders aanvinken. Niet vergeten op SAVE drukken en dan je iPhone herstarten. Indien je niet opnieuw opstart, dan zal je de calender nog niet zien op je iPhone.

That's it.

Zo heb ik het precies gedaan allemaal ja! Alleen m'n iPhone niet opnieuw opgestart, ik zag de agenda meteen staan. ;)

Als ik op m'n iPhone nu agenda-items toevoeg, voegt hij deze dan ook automatisch aan de Google-agenda toe? :)
En om de hoeveel tijd update hij dit? Gewoon als je je agenda opent zoekt hij naar nieuwe agenda-items, of doet hij dit bijv. om de 15 minuten automatisch?

XIII 06-01-11 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo (Bericht 623989)
Als ik op m'n iPhone nu agenda-items toevoeg, voegt hij deze dan ook automatisch aan de Google-agenda toe? :)

Als je dat in 1 van je Google Agenda's doet (en niet de losse op je iPhone): ja.

Royofzo 06-01-11 13:52

Echt heel handig hoor! Bedankt allemaal.

Ik krijg volgende week een iPhone 4, en ik had begrepen dat je je contactpersonen niet over kon zetten ofzo, dus vandaar dat ik nu de agenda aanmaak en mijn contactpersonen even in Google contacts zet.

En natuurlijk mooi dat ik m'n agenda en contacten ergens heb staan als 'back-up', want stel dat m'n iPhone ineens kapot gaat heb ik dat allemaal niet meer :P

Ook agenda-punten in m'n iPhone toevoegen nu gelukt, ze komen netjes bij m'n Google Calendar te staan hoor! :)

Met contactpersonen werkt dat niet zeker? Dat je ze toevoegt, ze gelijk ook tussen je Google Contacts staan? :P Ik zal het zo even uitproberen ;)

Royofzo 06-01-11 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo (Bericht 624007)
Met contactpersonen werkt dat niet zeker? Dat je ze toevoegt, ze gelijk ook tussen je Google Contacts staan? :P Ik zal het zo even uitproberen ;)

En ook dat werkt gewoon! Ik heb een contactpersoon toegevoegd op m'n iPhone en een paar seconden later staat hij al netjes tussen het rijtje met contactpersonen, op m'n computer!

Zeker een aanrader voor anderen! Bedankt voor de hulp nog. :)

sebastien 15-03-11 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo (Bericht 623986)
Dit was inderdaad de oplossing, bedankt! :)


Hoe moet je die taal precies aanpassen?

Zoals ik het doe:
- op m.google.com/sync onderaan "taal wijzigen".
- English (uk) kiezen.
- vervolgens terug de "m.google.com/sync" in mijn brouwser intikken.

Resultaat -> Google Sync wordt niet ondersteund op uw apparaat.

Ik heb alles al geprobeerd, gmail agenda in het engels, iphone op engels ingesteld.

ten einde raad!

Mvg

mhorst 05-04-11 12:49

Ook ik probeer via google contacts mijn contacten te synchroniseren.
Maar dat wil nog niet zo goed lukken.

Hij synchroniseert wel van google naar iphone, maar niet andersom.
Als ik dus een contact toevoeg in google, dan staat ie binnen 5 seconden ook op m'n iPhone. Maar als ik op m'n iPhone een contact toevoeg, dan krijg ik 'm niet naar Google contacts.
Ik heb nu dus ruim 200 contacten in m'n iPhone staan en slechts 52 in Google Contacts. Liefst heb ik natuurlijk dat deze twee precies gelijk zijn. Dan kan ik ook m'n iPad hiermee synchen.

Heeft dat iets te maken met de instellingen?
Ik heb nu iPhone als standaardaccount in m'n iPhone staan.

Wie helpt mij ???!!!!

--------------

Net weer verder aan het zoeken geweest op internet.
Heb ontdenkt dat ik bij instellingen mijn standaardaccount op exchange moet zetten. Dan worden nieuw op de iPhone contacten netjes overgezet naar Google Contact.
Nu de tip van ??? uit een ander topic hier op het forum maar eens gaan proberen om via iTunes m'n google contacts te synchroniseren. Als dat lukt ben ik er dus helemaal uit.
Nog ff duimen

kimvw 01-12-11 00:26

Problemen met synchroniseren google calendar
 
Ik heb een gmail account en zou graag mijn google calendar synchroniseren met mijn iphone agenda. Ik heb mijn gmail ingesteld als exchange account en aangevinkt dat ik mijn agende gesynchroniseerd wil hebben. Als ik in mijn google calender een afspraak maak komt dat in mijn iphone agenda, maar andersom niet. Weet iemand hoe dit op te lossen is? (Ik heb geen mac dus kan niet iCal gebruiken)

En weet iemand ook een goede gadget/widget voor een desktop agenda die synchroniseert met google calendar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

KvdS 01-12-11 16:05

Zorg dat je een goede data verbinding hebt als je wat in je iPhone agenda zet, dat gaat het eigenlijk altijd goed, of althans bij mij. Heb ik geen verbinding dan wil de afspraak na verbinden meestal niet overkomen naar GMail.

cysoon 03-12-11 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvw (Bericht 741650)
Ik heb een gmail account en zou graag mijn google calendar synchroniseren met mijn iphone agenda. Ik heb mijn gmail ingesteld als exchange account en aangevinkt dat ik mijn agende gesynchroniseerd wil hebben. Als ik in mijn google calender een afspraak maak komt dat in mijn iphone agenda, maar andersom niet. Weet iemand hoe dit op te lossen is? (Ik heb geen mac dus kan niet iCal gebruiken)

En weet iemand ook een goede gadget/widget voor een desktop agenda die synchroniseert met google calendar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

Apart ik heb ook dat probleem maar dan andersom...
Ik heb een Google Mail account voor E-mail en Agenda's.
Voor iOS5 was het allemaal okay. Het synchroniseren verliep perfect. Als ik een afspraak aanmaakte op mijn iPhone stond het even later in mijn Google Calendar op mijn PC. En andersom ook. Prima.
Een aantal weken geleden was het zo dat ik een afspraak in mijn iPhone maakte en dat het in mijn Google Calendar kwam, maar andersom niet. Dus als ik een afspraak maakte op mijn PC via Google Calendar kwam het niet in mijn iPhone.
En nu is het zo dat het helemaal niet meer synchroniseert... :(

Met andere woorden hij synchroniseert helemaal niet meer mijn Agenda... :(
Wie weet wat er aan de hand is?
Heeft Google iets verandert in het synchroniseren?

Het is nu echt heel onhandig dat het met mijn Google Agenda niet werkt.

KvdS 03-12-11 21:06

Misschien ligt deze oplossing wel zo voor de hand dat je er niet aan denkt, maar hebben jullie de gmail agenda wel aangevinkt bij "Agenda's"?

cysoon 03-12-11 21:11

Ja, via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail heb ik E-mail en Agenda's aan staan.
Notities heb ik uit staan als ook Archiveer berichten.

KvdS 03-12-11 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cysoon (Bericht 742475)
Ja, via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail heb ik E-mail en Agenda's aan staan.
Notities heb ik uit staan als ook Archiveer berichten.

Nee binnen het agenda programma zelf moet je het gmail account ook nog aanvinken. In de standaard agenda app helemaal links bovenin en bij Week kies je de instellingen en dan Agenda's.

cysoon 03-12-11 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 742487)
Nee binnen het agenda programma zelf moet je het gmail account ook nog aanvinken. In de standaard agenda app helemaal links bovenin en bij Week kies je de instellingen en dan Agenda's.

Ik heb maar één agenda en alleen die van Google Mail, dus ik hoef ook niets te kiezen. De agenda staat dus aan, zowel in Week Calendar als in de iPhone agenda.

KvdS 03-12-11 23:02

Oke probeer dan eens het volgende.
Vink de agenda uit bij Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail
En bevestig het verwijderen. Je verwijdert nu alleen je agenda op de iPhone. Alle afspraken op GMail blijven bestaan. Wacht even en zet dat bij Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail > agenda weer aan. De agenda op de iPhone zal nu weer langzaam gevuld gaan worden en daarna werkt de synchronisatie weer.

Succes,
Kees.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.