iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   tijd staat stil en scherm werkt niet? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106068-tijd-staat-stil-scherm-werkt-niet.html)

tomteisman 01-12-11 20:33

tijd staat stil en scherm werkt niet?
 
Vraagje aan allen.

De tijd op de iphone 4 staat steeds stil (automatisch ingesteld en handmatig)
en mijn touch screen doet het vaak niet.
ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft maar treurig wordt
je ervan.

Ik dacht eerst hardware (beeldscherm) probleem maar dan snap ik
het gedoe met de klok niet...

Als ik hem aan itunes koppel en een herstel doet ie het wel weer even, maar over een uur of wat heb ik dit
gedoe weer?


Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en weet dit op te lossen.
Alvast dank voor de reacties..

iDevicer 01-12-11 22:01

Dat met de tijd weet ik niet, maar ik heb het heeel soms dat mijn touchscreen niet reageert, en als je m dan vergrendelt weer wel. Paar keer gebeurt dat ik dan een hard-reset moest doen, maar dan geen problemen meer.

Misschien dat een hard-reset wel werkt? Ik weet het niet maar misschien werkt het..

tomteisman 01-12-11 22:09

ik heb alle soorten resetten al gedaan.
ik heb nu maar de auto lock er af gehaald.
en dan maar zo hopen dat ie het beter doet.
Ik heb wel het idee dat de tijd niet goed loopt omdat op dat moment
de hele iphone crashed ofzo want ik kan dan volgens mij ook niet ontgrendelen
het hele scherm zit dan vast. als ik op de homeKnop druk krijg ik wel de muziek en camera optie maar die kan ik dan weer niet bedienen. wat wel kan is een printscreen maken maar dat kun je doen zonder het scherm aan te raken.

denken jullie dat het te verhelpen is om een nieuw beeldscherm te laten plaatsen of zou dit misschien een moederbord probleem kunnen zijn. want nogmaals na een restore via itunes doet ie het wel weer een korte tijd goed.

iDevicer 01-12-11 22:22

Heeft jouw iphone dit dinds kort of heeft ie het gewoon eerst altijd gedaan?

En een niet reagerend scherm zou ik niet bij het moederbord zoeken ( correct me if im wrong) maar misschien een probleem met je digitizer. Maar het probleem met de tijd ligt dan weer aan de hard/software, een scherm zet de tijd er niet vanzelf op. Maar is het dan zo dat de tijd hetzelfde blijft en je wel iets anders kan doen, of dat gewoon het scherm vastloopt en blijft hangen? In dat geval (weet niet zeker) ligt het aan je software en loopt je iPhone vast.

Ik hoop dat je nu al wat beter weet wat het probleem is, zoek eerst uit wat het probleem is voordat je het verkeerde laat repareren...

tomteisman 02-12-11 11:08

De iphone deed het eerder gewoon goed.

de problemen op een Rij.

1 beeldscherm loopt vast
2 tijd loopt niet goed
3 Wi-Fi verbinding is soms weg en kan niets gevonden worden

gisteren nog een dfu restore gedaan. en toen werkte alles prima, vanochtend werkt het beeldscherm niet ( na enige tijd wrijven wel) zag direct dat de iphone 15minuten achterloopt en hij zag geen Wi-Fi meer (blijft maar laden). Ook was de 3g weg maar edge actief totdat ik 3g optie uit en opnieuw aanzette.
ps, ik heb de tijd nu op auto staan maar hij sync gewoon niet lijkt het wel.

Wie komt dit bekend voor.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2011 om 11:13 ----------

ook bij de wereld klok amsterdam loopt ie nu 15min achter

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2011 om 11:17 ----------

als ik de klok automatisch instel op de juiste tijd en ik doe ik weer automatisch gaat ging hij direct terug naar de foute tijd.

Bomans 02-12-11 11:33

Na die dfu restore ook een backup terug gezet?

Want het euvel dat eventueel voor je problemen zorgt kan ook in die backup zitten.

iDevicer 02-12-11 21:05

Ik ben ook geen expert, maar zou zeggen dat het in de software zit. Als ie namelijk het eerst wel doet en later raar gaat doen, is de hardware in orde ( neem ik aan). Probeer inderdaad eens zonder backup terug te zetten een herstel te doen. Als dat niet werkt, zou ik even contact opnemen met Apple, of een ander bedrijf dat je zou kunnen bellen voor problemen met je iphone.

Veel succes!

decx 02-12-11 21:19

Als de tijd stil staat (blijf hangen) en het scherm niet reageert zou je kunnen zeggen dat het een hardware defect zou kunnen zijn.

Probeer eens te herstellen zonder back-up zoals als vermeld. Als het dan niet is opgelost is het een hardware defect denk ik.

tomteisman 03-12-11 17:10

Ik heb alle restore mogelijkheden al geprobeerd.
dus maar naar een maker gebracht die wist mij direct te vertellen dat er geen orgineel scherm op zit.
Ik laat dit dus nu veranderen.
Ik hoop dat het probleem dan gefixed is.
Houd jullie op de hoogte..

simlockvrij 03-12-11 18:30

ik had eerst de optie herstellen en geen backup terug zetten geprobeert als ik jou was. dan gewoon een paar dagen testen dan weet je het eker. mar das volgens mij een beetje mosterd na de maaltijd.

iDevicer 04-12-11 22:57

Hopen dat je probleem daarna gefixt is, maar ik vind het wel beetje vreemd.. Is je iphone nieuw gekocht? Als ie 2e hands is zou het kunnen, raar dat dan de vorige eigenaar het niet gezegd heeft... Maarja, veel succes :)

tomteisman 05-12-11 14:13

Hoi allen,

Heb de tel opgehaald en er is een nieuw scherm ingekomen.
werkt weer zoals ie moet!
IDevicer zeer bedankt voor je reacties.

groet tom


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:42.