iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nog maar even wachten met de iphone4s? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106440-maar-even-wachten-de-iphone4s.html)

Pimirene 06-12-11 22:06

Nog maar even wachten met de iphone4s?
 
Ik was van plan de iphone 4s te kopen, nadat ik enthousiast ben geworden door de ipad. Door alle probemen die ik lees begin ik de aankoop steeds verder op te schuiven. Mijn man heeft inmiddels de galaxy s2 gekocht, en ik begin dus te twijfelen. Belangrijkste argument voor de iphone vind ik de synchonisatie van mijn agendas via de icloud.
Wie overtuigd mij?

Guest-20180925190238 06-12-11 22:10

Ik hoef niemand te overtuigen maar wij hebben nu vier (4) iPhone 4S hier (1 X 32 GB, 2 X 16 GB en 1 X 64 GB) zonder de minste problemen.

Geen accuproblemen, geen SIM-problemen met vier buitenlandse SIM-kaarten, kortom alles werkt perfect.

Veel gebruikers noemen hun iPhone "mijn telefoon" en terwijl ze dat zeggen loopt er in hun hersenen een filmpje af van een mobiele telefoon. De iPhone 4S is echter een supersnelle UNIX zakcomputer met naast tientallen andere functies ook een telefoonfunctie.

decx 07-12-11 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pimirene (Bericht 743527)
Wie overtuigd mij?

Beetje raar uitgangspunt als je het mij vraagt.. niemand is hier om jou te overtuigen. Wacht als je wil wachten, koop m nu als je niet wil wachten maar uiteindelijk krijg je toch hetzelfde toestel. Koop een S2 als die je beter lijkt maar deze zal niet kunnen synchroniseren met iCloud maar ook voor iCloud zijn alternatieven.

Broes 07-12-11 19:43

Ik heb ook getwijfeld tussen de S2 en Iphone 4s.

Uiteindelijk heb ik voor de 4s gekozen en m'n huisgenoot heeft de S2 genomen.
Zover vind ik van de S2 alleen de batterijduur beter, mijn iphone 4s is binnen 24 uur leeg (geen probleem trouwens, ik laad 'm op tijdens het slapen)

En verder merkt timosha al op dat de iphone meer dan alleen een telefoon is.

Pimirene 07-12-11 19:49

Mijn man is nu een dag aan het spelen met de galaxy s2 en ik hoor hem heel wat mopperen.......tja, had je maar een iphone moeten kopen is mijn antwoord.
Kijk het nog even aan, en dan maar hopen dat ik een exemplaar krijg zonder problemen.

sanders 08-12-11 08:56

Qua hardware zijn de telefoons zo goed als gelijk. Maar de OS is nog iets om over te twisten. (Voor mij in ieder geval)

Guest-20180925190238 08-12-11 09:00

Dom antwoord verwijderd

dirkjan82 08-12-11 09:52

Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.

Het advies wat ik kan geven: je bent je iPad gewend. Een iPhone werkt qua besturing vergelijkbaar, maar dan uiteraard op een kleiner scherm. Speel eens wat met de S2 van je man en kijk wat je daar van vindt. Pas dan kun je goed bepalen wat je zelf prettiger vindt en dus of je een iPhone 4S of een Samsung wilt kopen.

Ik heb weinig ervaring met Android, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een iPhone. Die voelt steviger (glas+aluminium) terwijl de Samsung aanvoelt als breekbaar plastic. Verder heb ik de Galaxy S (1) van een vriend van me wel eens vast gehad en ik vond dat hele Android veel minder intuïtief dan iOS. Dat komt wellicht ook doordat ik een iPod Touch en sinds kort een iPhone 4S ben gewend. Er is dus kans dat jij datzelfde gaat ondervinden als je van een iPad naar een Android toestel gaat.

Guest-20180925190238 08-12-11 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkjan82 (Bericht 743859)
Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.

Oeps :eek: Dat had ik zo niet begrepen, bedankt :) Ik heb mijn foutief antwoord verwijderd.

Pimirene 08-12-11 10:04

Ik ben android gewend door de tablet die ik vóór de ipad had. Werkte prima, maar je hebt er meer kennis voor nodig om het in te richten. Als oud ict-er wasik vroeger niet zo n fan van apple, maar daar is door de ipad verandering in gekomen. Dus nu zelfs van plan om die iphone te kopen. Maar al die problemen die worden gemeld maken mij nog een beetje huiverig. Ik vind overigens de galaxy s2 te groot heb ik al gemerkt.

XIII 08-12-11 10:05

Lees je ook een Android forum? Grote kans dat daar net zoveel problemen worden gemeld...

Niet omdat het Android is, maar omdat je nou eenmaal meer posts krijgt van mensen die problemen ervaren (hier dus ook met de 4S) dan van mensen waar alles werkt.

FridgeNL 08-12-11 10:10

Ik ben van mening dat meer dan 50% van al deze problemen gezocht moeten worden in variabelen zoals configuratie van een toestel e.d. En ach....er zijn ook genoeg problemen met android toestellen, ook met de nieuwe windows telefoons zoals de nokia lumia bijvoorbeeld. Ik zou dus lekker voor een iPhone gaan en zien wat er op je afkomt ;-)

sanders 08-12-11 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkjan82 (Bericht 743859)
Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.

Het advies wat ik kan geven: je bent je iPad gewend. Een iPhone werkt qua besturing vergelijkbaar, maar dan uiteraard op een kleiner scherm. Speel eens wat met de S2 van je man en kijk wat je daar van vindt. Pas dan kun je goed bepalen wat je zelf prettiger vindt en dus of je een iPhone 4S of een Samsung wilt kopen.

Ik heb weinig ervaring met Android, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een iPhone. Die voelt steviger (glas+aluminium) terwijl de Samsung aanvoelt als breekbaar plastic. Verder heb ik de Galaxy S (1) van een vriend van me wel eens vast gehad en ik vond dat hele Android veel minder intuïtief dan iOS. Dat komt wellicht ook doordat ik een iPod Touch en sinds kort een iPhone 4S ben gewend. Er is dus kans dat jij datzelfde gaat ondervinden als je van een iPad naar een Android toestel gaat.

Ja, precies.

jpwg001 08-12-11 11:49

Mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy mini, mijn vader een Galaxy Ace en mijn broer een Galaxy. Qua menu is de iPhone gemakkelijker en logischer. Ook mooier in te richten. Wel ben je wat vrijer met een Samsung om je telefoon te personaliseren.
Maar je hebt een groot stuk plastic in je handen waarbij de verhouding omvang-gewicht niet helemaal lekker is. Groot en te licht.
Ik ben blij met mijn iPhone.

Pimirene 08-12-11 13:11

Inmiddels de iphone 4s besteld en een tang om de sim op maat te maken.
Hopelijk is die er voor de kerst. Volgens de apple store moet dat lukken.
Nu nog een mooi hoesje uitzoeken.

Bedankt voor alle adviezen.

jpwg001 08-12-11 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pimirene (Bericht 743933)
Inmiddels de iphone 4s besteld en een tang om de sim op maat te maken.
Hopelijk is die er voor de kerst. Volgens de apple store moet dat lukken.
Nu nog een mooi hoesje uitzoeken.

Bedankt voor alle adviezen.

De case mate barely there kan ik je aanraden...

domin 08-12-11 14:14

Mijn Iphone zou er binnen 'n week moeten zijn. Hoe nodig is zo'n hoesje eigenlijk? Ik heb niet de gewoonte om m'n spullen constant te laten vallen... En de Iphone is zo mooi, ik heb dus niet veel zin om er een laagje plastic omheen te doen. Maar een kapotte Iphone is nog veel erger natuurlijk;)

FridgeNL 08-12-11 14:25

Op zich kan er weinig stuk maar krassen zijn onvermijdelijk. Ik gebruik een standaard Apple bumper en dat beschermd ook je voor en achterkant door het opstaande randje, hierdoor minder kans op krassen ;-)

domin 08-12-11 14:31

Ja, klinkt als een mooi compromis!

jpwg001 08-12-11 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domin (Bericht 743952)
Mijn Iphone zou er binnen 'n week moeten zijn. Hoe nodig is zo'n hoesje eigenlijk? Ik heb niet de gewoonte om m'n spullen constant te laten vallen... En de Iphone is zo mooi, ik heb dus niet veel zin om er een laagje plastic omheen te doen. Maar een kapotte Iphone is nog veel erger natuurlijk;)

Klopt, maar de glazen achterkant is erg glad en glijdt (bij mij) van de bank af. Gelukkig wel richting leuning, maar dat kan dus heel gemakkelijk ook ergens anders gebeuren.
Maar ik snap je mening: ik had eerst een Nokia 8600 Luna. Ook van glas. Daar had ik geen hoesje omheen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 december 2011 om 14:33 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domin (Bericht 743957)
Ja, klinkt als een mooi compromis!


De barely there is ook niet prominent aanwezig hoor. Is een hele mooie case.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.