//

Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg

Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu sinds 14 december de 4s via apple store was wel bezorgd omtrent de batterij problemen. Besloten om maar eens met licht gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28-12-11, 10:14
sardonix sardonix is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: veenendaal
Berichten: 18
Standaard

Ik heb nu sinds 14 december de 4s via apple store was wel bezorgd omtrent de batterij problemen. Besloten om maar eens met licht gebruik te beginnen. De 4s ingesteld net als mijn 4, locatievoorz. uit, vindt iphone uit, icloud aan, geen push. Wi-Fi gewoon aan. Geen back up terug gezet, stuk of 4 apps gedownload.

Gebruik tot nu toe licht te noemen, bellen, sms, paar keer per dag mail checken via browser en wat nieuws lezen.

Met dit gebruik is er geen batterij probleem, ik hang hem als hij onder de 20% komt aan de lader. Zojuist dook hij onder de 20% even gekeken bij gebruik:
standby: 4 dagen, 11 uur
gebruik: 1.45 minuten
resterend: 20%
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 28-12-11, 11:43
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Sinds een paar weken heb ik een 4S als vervanging van mijn 3GS. De accu van de 4S (b)lijkt bij vergelijkbaar gebruik inderdaad sneller leeg te gaan dan die van een 3GS. Nadat ik de 4S in gebruik nam wilde ik de accu na volledig opladen eerst een paar keer vrijwel volledig (tot ±5%) leeg laten lopen voordat ik de accu weer opnieuw volledig ging laden. Aangezien ik niet te lang met een vrijwel lege accu wilde zitten heb ik geprobeerd om het laatste stuk vanaf ± 20% de accu (nog) sneller leeg te laten lopen. Wat me daarbij opviel was dat het gebruik van apps, 3G, Wi-Fi, maar ook Bluetooth het niet echt bespoedigde. Toen ik echter het scherm niet automatisch uit liet gaan, maar continu aan liet ging het opeens wél snel(ler)!

Mijn voorzichtige conclusie is dan ook dat het scherm een grote boosdoener (b)lijkt en dat indirect dus ook altijd is wanneer je de iPhone veel gebruikt, want dan is het scherm veel aan!
  #43  
Oud 03-01-12, 22:59
Le0nard Le0nard is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Katwijk
Berichten: 25
Standaard

Ik heb sinds gister mijn iPhone 4S mogen ontvangen, alleen ben ik nu bang dat ik ook de wel bekende accu problemen heb.
Is dit daarom normaal of ligt het toch echt aan het probleem?

Gebruik: 4 uur, 19 minuten
Stand-by: 12 uur, 1 minuut
Batterij: 35%

Gr,
  #44  
Oud 06-01-12, 10:05
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Ik heb sinds 3 dgn ios 5.0.1 op mijn 4s staan, en ik wou dat ik dus de update niet had gedaan. In een nacht tijd van 100% naar 15%....hier baal ik dus wel van. Voorheen op ios 5.0 nergens last van.
  #45  
Oud 06-01-12, 10:41
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Dan zou ik een re-install overwegen. De 4S is, zoals bekend, sneller leeg, dat merk ik wel, maar zo snel als jij dat ondervindt, heb ik niet.

Ter info:
Ik heb een reservekopie van m'n "oude" 4 draaien op de 4S.
Ben overigens nu wel wat kritischer met de instellingen van iedere nieuwe app.
  #46  
Oud 06-01-12, 11:24
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Dan zou ik een re-install overwegen. De 4S is, zoals bekend, sneller leeg, dat merk ik wel, maar zo snel als jij dat ondervindt, heb ik niet.

Ter info:
Ik heb een reservekopie van m'n "oude" 4 draaien op de 4S.
Ben overigens nu wel wat kritischer met de instellingen van iedere nieuwe app.
Ik zal eens kijken of dat enige verbetering geeft, ik heb wel herstel netwerk instellingen gedaan. Eigenlijk is het toch te gek voor woorden een verlies van 85% in een nacht tijd!.
  #47  
Oud 06-01-12, 11:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddiemen Bekijk bericht
Ik heb sinds 3 dgn ios 5.0.1 op mijn 4s staan, en ik wou dat ik dus de update niet had gedaan. In een nacht tijd van 100% naar 15%....hier baal ik dus wel van. Voorheen op ios 5.0 nergens last van.
Je schrijft niet hoe je die update gedaan hebt, OTA of via iTunes. En indien het via iTunes is of er na die update een backup werd teruggezet.

Indien je de update via iTunes gedaan hebt en een backup hebt teruggezet is het probleem vermoedelijk te wijten aan de Spotlight indexering. Als Windowsmens zul je dat fenomeen waarschijnlijk niet kennen maar iedere Mac-gebruiker is daar vertrouwd mee.

Spotlight indexering is nodig om Spotlight te laten doen wat het moet doen en een volledig nieuwe indexering vraagt veel processorcapaciteit en dus energie. Dit zou echter eenmalig moeten zijn. Als de indexering afgesloten is zou het energieverbruik weer normaal moeten zijn.

Ook na een OTA update is er een Spotlight indexering nodig maar die duurt niet zo lang en verbruikt dus minder energie.
  #48  
Oud 06-01-12, 11:59
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

das niet normaal.. mijn 4S om half 1 (moest plassen;P) van de lader gehaald, om 8 uur nog keurig 99% over (sprong van 100 naar 99 toen ik hem aan zette).

Dit is het bekende batterij probleem en heeft te maken met iOS5 (op een paar werkelijk defecte iPhones na). Dit probleem wordt ook terug gezien op iPhone 4's en iPhone 3gs'sen.
(Zie google, bijv. https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0 )

had het met mijn eerste 4S ook. Deze heb ik echter omgeruild omdat deze een dode pixel bleek te hebben.
Wat wel eens wil helpen ( niet altijd, maar vaak wel ) is het volledig resetten van de iPhone.

gebruik hiervoor itunes. Sluit je iPhone aan en druk op herstel (in het midden van de algemene info pagina) Zorg wel dat je een backup hebt gemaakt.
Door dit te doen wordt de telefoon a.h.w. compleet opnieuw geïnstalleerd. Stel de telefoon in als nieuwe telefoon (wanneer de software opnieuw is geïnstalleerd).

quote van een andere site : ( hun werken wel via de telefoon zelf, al raad ik zelf aan het via itunes te doen
Citaat:
One thing you guys may want to try is just the settings>general>reset>"Reset all settings" option. Then when it reboots setup as new phone. Run through the wizard bit do not restore from backup. All your apps and data will remain using this method when finished and it does solve the battery issue (well has for a lot of folks). All you have to set back up is any Wi-Fi and the email signature few items like that but data and apps are good to go
Laad voordat je dit doet voor de zekerheid je telefoon even op tot 100 %, hang hem daarna aan je pc/mac en voer dat uit en laat de telefoon daarna helemaal leeg lopen totdat hij vanzelf uitvalt. Laad de telefoon hierna weer helemaal op naar 100%. Dit helpt bij het kalibreren van de batterij.


hoop dat dit je helpt
ps. door de telefoon te herstellen via itunes verlies je zo goed als zeker geen data. Mochten er toch belangrijke bestanden op je iPhone staan, maak dan toch voor de zekerheid een backup a.u.b.
  #49  
Oud 06-01-12, 13:15
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je schrijft niet hoe je die update gedaan hebt, OTA of via iTunes. En indien het via iTunes is of er na die update een backup werd teruggezet.
Ik heb de update via OTA gedaan dmv Wi-Fi, en toen daarna is het probleem begonnen. Toen ik de 4S kreeg had ik daar de backup van mijn 4 opgezet, en had eigenlijk geen probleem. Kon er zo een 1,5 dag mee doen, maar sinds die OTA update ben ik bang dat ik hem 2 tot 3 keer aan de lader moet hangen.
Ik ga eerst eens kijken hoe hij nu reageerd nu de netwerk is stellingen zijn hesteld. En ik heb overigens de meeste dingen uit staan waarvan bekent is dat het vreet.
  #50  
Oud 06-01-12, 13:22
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Ik heb sinds twee week een 4S met 5.01 en ook capaciteit issues. Hieronder een link op het apple support forum met een workaround om je accuduur te vergroten. Ik heb onlangs een backup teruggezet en toen begonnen de problemen. Na onderstaande fix (of een volledige restore naar 501) (aanmelden als nieuwe iphone in iTunes, en geen backup terugzetten) werd het een stuk beter. Check even goed de stappen en welke diensten je uit moet zetten. De post is in het Engels.

https://discussions.apple.com/thread...=8115&tstart=0

Let bij stap 2b "If you do not get the complete new setup screen with language setup and setup as new phone or restore from iTune/iCloud backup, be sure to go back to #1 and reset all settings again (it should happen the second time)"

Je moet dus de volledige setup voor je kiezen krijgen (toen je de iphone voor het eerst aanzet), is dit niet het geval ga dan terug naar stap 1. Bij mij ging het naar de eerste reset niet goed namelijk, 2e keer wel.

Check even goed je lokatie services. Er zijn zoveel apps/diensten die hiervan gebruik willen maken, volgens mij niet altijd nodig. Je kan het makkelijk aan en uitzetten of per applicatie.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een issue is met iOS 5.01. Dit lijkt mij wel duidelijk door de 600 pagina's tellende post op het apple support forum over dit probleem.

opmerking1: wat mij opvalt is dat het laden van de accu op het lichtnet alsmede via USB, langer duurt dan de eerste dagen dat ik de iphone in gebruik had. Ik moest de 4S gister 3 uur op het lichnet opladen om tot 100% te komen. Dit was bij de eerste twee keer opladen van een volledig lege 4S 2 uur.

opmerking2: ik had ook Wi-Fi Sync aangezet in iTunes (je kan dan zonder kabel de zaak synchen). Ook dit uitgezet omdat de iphone continue opzoek is naar de client waarmee ie wil synchen.

opmerking3: ook advies opgevolgd om "Ask to join for Wi-Fi =off" uit te zetten.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen.

John.

Laatst gewijzigd door defisit; 08-01-12 om 19:42.
  #51  
Oud 06-01-12, 13:25
knny knny is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 299
Standaard

Ik zit ook met een probleem met mijn 4S.
Wanneer ik in de ochtend mijn tel van de lader wil halen staat deze op 96/97% en geen 100%
Wanneer ik dan even met mijn iphone wat internet wat whatsapp e.d. dan vliegen de percentages eraf. Zelf tot 91%

Heb al van alles geprobeerd. Herstel, DFU en herstel
Heb Apple gebeld en die zeggen omdat hij uit Oberhausen komt ik of naar Duitsland moet of naar Dynafix/Solidvision. Dan ben ik mijn iPhone zoiezo weken kwijt....

Wie heeft nog tips?
  #52  
Oud 06-01-12, 18:13
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

Kijk ook even hier naar:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post756363
  #53  
Oud 07-01-12, 10:27
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Dat netwerk instellingen herstellen lijkt wel te helpen. Gister avond om 22:30 van de lader af 100% en nu om 10:26 nog 66% over... Gaat de goede kant op!
  #54  
Oud 08-01-12, 19:59
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard


ik vond onderstaande op het apple support forum



"iTunes and IOS have gone through a lot of updates since they became available. When the iphone is synced with iTunes or being backed up from an iPhone 4S save, the battery bug can manifest itself.
There is faulty behavior inside the syncing between the iPhone and iTunes ( Either iTunes on your pc/mac or iTunes in the cloud )


Solution:



The solution to the iPhone 4S battery drainage bug is to properly reset the communication between the iPhone and iTunes.

1. Backup your iPhone using itunes or iTunes in the cloud.
2. Reset the Apple Mobile Device Service :
On a PC : de-install the Apple Mobile Device service and de-install iTunes and re-install it again. (via Add/Remove programs of Programs and Features)
On a Mac : you can't un-install iTunes because it is part of the Operating System. You can re-install it though, but before you do that you need to remove a file at /System/Library/Extensions/AppleMobileDevice.kext . Apple describes how to do this here.
3. Connect your iphone to iTunes and it should sync properly and your battery problems should be over."


Ik heb dit zelf vandaan gedaan maar kan nog niet echt iets zinnigs zeggen over het resultaat. Ik ga het de komende dagen testen en rapporteer terug.
  #55  
Oud 09-01-12, 08:12
Wolfkie44 Wolfkie44 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik had ook last van dit probleem, volledige restore gedaan zonder back up terug te zetten en na de 2de keer was dit gelukt. Denk ik. Mijn verbruik ziet er nu zo uit:
Gebruik:6u
Stand-by: 1dag
Ik heb aardig wat op internet gesurft enzoo. Dus is dit een goede batterijduur?
  #56  
Oud 09-01-12, 09:30
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Gistermiddag een update gedaan van 5.0 naar 5.0.1.

Eerst de 4S 100% opgeladen, toen met 4S aan de lader OTA update gedaan en de 4S daarna nog een paar uur aan de lader laten hangen. Om ± 19.00u eraf gehaald, alleen de wekker gezet en verder niet gebruikt. Gisteravond om 23.00u nog steeds 100% en toen ik vanochtend om 7.00u keek sprong het van 99% naar 98%. Op dit moment nog 96% over. Dat ziet er goed uit wat "lekstroom" betreft!
  #57  
Oud 09-01-12, 11:38
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

Ziet er inderdaad goed uit EricS. Heb het zelfde standby gebruik.. en ook als ik een dag echt veel speel met de telefoon (dus whatsapp, internetten, verschillende apps, verschillende (zwaardere) games en dergelijken) kan ik zon 7 uur gebruik en 16 uur standby halen voordat hij op d 20 % zit. Zou rond de 9 uur van apple moeten zitten..

echter valt mij wel op dat wanneer de telefoon op 3g wordt gebruikt ipv Wi-Fi, dat dan de batterij wel echt gaat zuigen.. dan zijn 2 tot 3 whatsapp bericthjes al goed voor 1 %.. 12 berichten voor 10 % ongeveer... which sucks..
  #58  
Oud 10-01-12, 21:12
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Voordat m'n telefoon leeg is haal ik zo'n ~7-8 uur gebruik.

Is dit te weinig of klopt dit wel? Of ik m'n iphone nou actief gebruik of niet, soms haal ik 7-8 uur met 10 uur standby, soms 7-8 uur in een dag en nog wat uur (als ik minder actief ben) Maar 7-8 uur is mijn max.
  #59  
Oud 10-01-12, 21:34
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broes Bekijk bericht
Voordat m'n telefoon leeg is haal ik zo'n ~7-8 uur gebruik.

Is dit te weinig of klopt dit wel? Of ik m'n iphone nou actief gebruik of niet, soms haal ik 7-8 uur met 10 uur standby, soms 7-8 uur in een dag en nog wat uur (als ik minder actief ben) Maar 7-8 uur is mijn max.
Op basis van wat ik de afgelopen maanden allemaal over dit onderwerp heb gelezen in verschillende forums is 7 tot 8 uur gebruik goed te noemen.

Dit wil echter niet zeggen dat het acceptabel is voor een apparaat van 700 euro, voor mij iig niet. Hopelijk komt Apple met een fix zodat je niet nagenoeg alles uit moet hebben staan om die 7 uur te halen.
  #60  
Oud 14-01-12, 16:13
Tyrasibion Tyrasibion is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 21
Standaard

Howto: iPhone 4S: Battery Life Issue RESOLVED! 2012 - YouTube

Bekijk ook dit even, mensen.

Heb zelf nog geen iPhone, maar van plan er binnenkort een aan te schaffen. Hopelijk is dit een goede oplossing voor het batterij probleem dat vele hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 11:29
IPHONE 4 Batterij snel leeg (zonder hack) mikekoning iPhone algemeen 2 26-02-11 13:10
iphone4 word erg warm en accu gaat snel leeg romer70 iPhone algemeen 6 08-02-11 14:47
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 07:44
iPhone: Batterij gaat snel leeg [JAILBREAK'SPIRIT] karamanci Jailbreak 36 17-06-10 23:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.