//

Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg

Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds vorige week heb ik mijn nieuwe iPhone 4S. Wat me opvalt is dat de batterij erg snel leeg gaat. Voorheen ging de accu van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-12-11, 15:42
jwkempeneers jwkempeneers is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg

Sinds vorige week heb ik mijn nieuwe iPhone 4S. Wat me opvalt is dat de batterij erg snel leeg gaat. Voorheen ging de accu van m'n 3GS ook wel vrij snel leeg, zeker met intensief gebruik, maar dit vind ik toch wat overdreven. Vanochtend stond hij bijvoorbeeld op circa 80% en een uur geleden was daar nog zo'n 30% van over, terwijl ik in die periode slechts een paar smsjes verstuurd heb en er zijn via push wat mailtjes binnen gehaald.

Kan er misschien is aan staan wat niet de bedoeling is, maar wel veel batterij vreet? Graag jullie mening!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-12-11, 15:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In ons universum gebeurd er niets zonder oorzaak. Alles heeft een causaal verband.

In jouw geval is het causaal verband 3G, denk ik. Als 3G aan staat wordt er altijd energie verbruikt om de verbinding in stand te houden, ook als je geen data verstuurt.

Het energieverbruik met 3G is afhankelijk van de bandbreedte, hoe meer bandbreedte hoe meer energie, en de afstand tot de UMTS/HSPDA base cell. Hoe hoger de paddemping hoe meer energie er nodig is om de verbinding in stand te houden.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 07-12-11 om 17:19. Reden: Taelvauten
  #3  
Oud 07-12-11, 16:10
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Lees wel vaker tips dat je dit of dat moet uitzetten en in dit geval dus 3G maar vind het persoonlijk onzin. Waar heb je anders een smartphone voor vraag ik me dan af....
Ik heb ook een 4S en alles staat gewoon aan, heb laatst in verbruik topic het volgende geplaatst:
Citaat:
Toestel: iPhone 4S
Gebruik: 1 uur, 58 minuten
Stand-by: 1 dag, 1 uur
Batterij: 65%
Nu heb ik niet bepaald veel gebruik gemaakt van mijn telefoon in die periode maar normaal is het verbruik over een soortgelijke periode een uurtje of 5 en heb ik zo rond de 20% á 30% over.

Voor TS, wat je het beste kan proberen is de telefoon een herstellen vanuit DFU en vervolgens geen oude backup terugzetten. Is geen 100% garantie maar wil nog wel eens helpen.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #4  
Oud 07-12-11, 16:32
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Volgens mij is dit hét probleem met de 4S. Lees maar op het Apple forum. Veel gebruikers klagen over de batterij. Mogelijk is dit bij een sofwareupdate verholpen.

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Batterij problemen iPhone 4S opgelost | Appletips
  #5  
Oud 07-12-11, 20:13
jwkempeneers jwkempeneers is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Lees wel vaker tips dat je dit of dat moet uitzetten en in dit geval dus 3G maar vind het persoonlijk onzin. Waar heb je anders een smartphone voor vraag ik me dan af....
Helemaal mee eens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Voor TS, wat je het beste kan proberen is de telefoon een herstellen vanuit DFU en vervolgens geen oude backup terugzetten. Is geen 100% garantie maar wil nog wel eens helpen.
Het is natuurlijk te proberen, maar ik heb er weinig zin in om dan al m'n apps opnieuw te installeren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Volgens mij is dit hét probleem met de 4S. Lees maar op het Apple forum. Veel gebruikers klagen over de batterij. Mogelijk is dit bij een sofwareupdate verholpen.
Hopelijk komt er dan snel een softwareupdate...
  #6  
Oud 07-12-11, 21:54
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jwkempeneers Bekijk bericht
Het is natuurlijk te proberen, maar ik heb er weinig zin in om dan al m'n apps opnieuw te installeren...
Je moet er idd even de tijd voor nemen, het heeft bij mij iig goed geholpen.
  #7  
Oud 08-12-11, 08:23
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Je moet er idd even de tijd voor nemen, het heeft bij mij iig goed geholpen.
Ik dacht ook dat dat bij mij geholpen had, maar een week of twee verder weet ik wel beter. iPhone op het nachtkastje in 4 uur tijd van 69 naar 19%....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 08-12-11, 09:21
Oppie Oppie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Heb je al de 'Tijdzone instellen' in Locatievoorzieningen>Systeem uitgezet?
Dat moet een (dé?) notoire boosdoener zijn.
  #9  
Oud 08-12-11, 09:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oppie Bekijk bericht
Heb je al de 'Tijdzone instellen' in Locatievoorzieningen>Systeem uitgezet?
Dat moet een (dé?) notoire boosdoener zijn.
Laat ons eens even rekenen met de gegevens die @ButcherJF gegeven heeft.

1) De capaciteit van de Lithium-Polymer cel in de iPhone 4S bedraagt ca. 1.600 mAh;
2) 69% van 1.600 mAh = 1.104 mAh restcapaciteit;
3) Na vier (4) uur is de capaciteit nog 19%, zijnde 304 mAh restcapaciteit;
4) In vier (4) uur tijd werd er dus 1.104 - 304 = 800 mA verbruikt;
5) 800 mA / 4 = 200 mAh

Dat zou volgens jouw stelling betekenen dat "Tijdzone Instellen" ca. 200 mAh verbruikt, eigenlijk iets minder want er draaien nog andere dingen op een iPhone.

Neem mij niet kwalijk,maar daar geloof ik geen barst van.
  #10  
Oud 08-12-11, 11:02
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik dacht ook dat dat bij mij geholpen had, maar een week of twee verder weet ik wel beter. iPhone op het nachtkastje in 4 uur tijd van 69 naar 19%....
Had je kort daarvoor een nieuwe app geïnstalleerd?
Zoals ik al zei....het KAN een oplossing zijn maar dit is het niet altijd. Dit is mijn 2e 4S, bij de eerste liep de batterij ook veel sneller leeg en die had ik ook als nieuw geconfigureerd. Toch gek dat er vaak zoveel verschil in zit, terwijl de omstandigheden zoals hardware en software hetzelfde zijn.
  #11  
Oud 08-12-11, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Toch gek dat er vaak zoveel verschil in zit, terwijl de omstandigheden zoals hardware en software hetzelfde zijn.
Op zich een juiste conclusie. Maar, zoals ik in mijn eerste post schreef is er één factor die voor niemand hetzelfde is en dat is de 3G veldsterkte (en het overeenkomstig energieverbruik).

Je kan met twee gebruikers, met dezelfde smartphone, op hetzelfde mobiele netwerk, op dezelfde afstand van de UMTS/HSPDA cel naast mekaar gaan staan. Zodra één gebruiker zich ook maar een meter verplaatst of zich omdraait verschilt de veldsterkte en dus ook het energieverbruik.

Op een iPhone 4 met een JB was dat heel simpel en exact te meten met de Cydia apps Signal en Battery Logger plus. Op een iPhone 4S is dat tot nader order onmogelijk en zolang moeten we het met geruchten en veronderstellingen doen
  #12  
Oud 08-12-11, 11:19
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

@timosha Op zich een logisch verhaal maar dat verklaart niet waarom in mijn persoonlijke omstandigheid de ene 4S wel 'batterij' kuren vertoonde en de ander niet.
  #13  
Oud 08-12-11, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
@timosha Op zich een logisch verhaal maar dat verklaart niet waarom in mijn persoonlijke omstandigheid de ene 4S wel 'batterij' kuren vertoonde en de ander niet.
Het is uiteraard niet uitgesloten dat er 4S in omloop zijn met accu's die niet voldoen aan de specificaties. Zoiets is altijd mogelijk en nooit uit te sluiten ook niet bij Apple Inc.

Maar ik blijf er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de "accuproblemen" met de 4S te maken hebben met de verwachtingen van de gebruikers.

Wij hebben thuis nu vier (4) iPhone 4S in gebruik, waarvan drie met een verschillende geheugencapaciteit, en ik zie geen groot verschil in energieverbruik onderling.

Wat ik wel zie is een verschil in energieverbruik tussen de iPhone 4 en 4S. Maar zolang ik die verschillen niet exact kan meten wijt ik het gemakshalve maar aan de dual core A5 processor in de iPhone 4S.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 08-12-11 om 11:45.
  #14  
Oud 08-12-11, 11:43
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat ik wel zie is een verschil in energieverbruik tussen de iPhone 4 en 4S. Maar zolang ik die verschillen niet exact kan meten wijt ik het gemakshalve maar aan de dual core A5 processor in de iPhone 4.
Klopt, er zit nog een wereld van verschil in het energieverbruik tussen de 4 en 4S, mijn oude 4 heeft na 2 dagen stand-by en ongeveer 6 uur gebruik nog 15% over. Dat haal ik met de 4S zeker niet.
  #15  
Oud 08-12-11, 12:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Klopt, er zit nog een wereld van verschil in het energieverbruik tussen de 4 en 4S, mijn oude 4 heeft na 2 dagen stand-by en ongeveer 6 uur gebruik nog 15% over. Dat haal ik met de 4S zeker niet.
Ik heb nog een knoei-iPhone 4 met jailbreak. Op dat ding heb ik Auto3G geïnstalleerd.

Dat betekent dat 3G automatisch wordt uitgezet als 3G niet nodig is. Dus bij het gebruik van Wi-Fi of in de slaapstand. Dat ding moet ik maar één of twee keren per week opladen
  #16  
Oud 08-12-11, 14:10
Oppie Oppie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou volgens jouw stelling betekenen dat "Tijdzone Instellen" ca. 200 mAh verbruikt, eigenlijk iets minder want er draaien nog andere dingen op een iPhone.
Neem mij niet kwalijk,maar daar geloof ik geen barst van.
Leuk voor je, maar irrelevant.
Het wordt op een aantal US sites genoemd als een veroorzaker, en ik zou argumenten kunnen geven waarom dat WEL zou kloppen.
Maar het is aan TS jwkempeneers om het uit te proberen; kleine moeite!
Je hebt die feature toch alleen maar nodig als je regelmatig reist uit de eigen tijdzone.
Dus jwkempeneers, ga je gang...

Laatst gewijzigd door Oppie; 08-12-11 om 14:38.
  #17  
Oud 08-12-11, 15:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oppie Bekijk bericht
.....en ik zou argumenten kunnen geven waarom dat WEL zou kloppen.
Ja, dat dacht ik al
  #18  
Oud 12-12-11, 13:33
sanderbaco sanderbaco is offline
• iOS 8.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

ik heb ook nog steeds last van dit probleem op mijn Iphone 4s met iOS 5.01: gister nacht om 3 uur had me telefoon 25% batterij over. Had alleen Wi-Fi aan, mobiele data uitgezet, email ophalen op 1x per uur. Locatie uit, En alle programmas uit! En had om 10 uur nog maar 5% batterij over terwijl ik lag te slapen :s dus ik 7 uurtjes tijd ben ik 20% van me batterij kwijt dit is toch niet normaal!!!
  #19  
Oud 12-12-11, 13:56
laccotio laccotio is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderbaco Bekijk bericht
ik heb ook nog steeds last van dit probleem op mijn Iphone 4s met iOS 5.01: gister nacht om 3 uur had me telefoon 25% batterij over. Had alleen Wi-Fi aan, mobiele data uitgezet, email ophalen op 1x per uur. Locatie uit, En alle programmas uit! En had om 10 uur nog maar 5% batterij over terwijl ik lag te slapen :s dus ik 7 uurtjes tijd ben ik 20% van me batterij kwijt dit is toch niet normaal!!!
Mijn 3GS verliest ook 10 - 15 % over een nacht hoor. Hou er ook rekening mee dat de 4S 100 uur minder standby tijd heeft ;-)
  #20  
Oud 12-12-11, 14:20
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderbaco Bekijk bericht
ik heb ook nog steeds last van dit probleem op mijn Iphone 4s met iOS 5.01: gister nacht om 3 uur had me telefoon 25% batterij over. Had alleen Wi-Fi aan, mobiele data uitgezet, email ophalen op 1x per uur. Locatie uit, En alle programmas uit! En had om 10 uur nog maar 5% batterij over terwijl ik lag te slapen :s dus ik 7 uurtjes tijd ben ik 20% van me batterij kwijt dit is toch niet normaal!!!
da's normaal
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 12:29
IPHONE 4 Batterij snel leeg (zonder hack) mikekoning iPhone algemeen 2 26-02-11 14:10
iphone4 word erg warm en accu gaat snel leeg romer70 iPhone algemeen 6 08-02-11 15:47
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 08:44
iPhone: Batterij gaat snel leeg [JAILBREAK'SPIRIT] karamanci Jailbreak 36 18-06-10 00:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.