iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apps invoeren tientallen iPhones (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106623-apps-invoeren-tientallen-iphones.html)

RoW88 09-12-11 11:36

Apps invoeren tientallen iPhones
 
Goedemorgen,

Ik heb de opdracht gekregen om tientallen iPhones in te voeren binnen een bedrijf. Maar het is ook de bedoeling dat er allemaal apps worden toegepast. Is er iets als Volume Purchasing binnen de Europa? Ik heb namelijk begrepen dat dit nog niet beschikbaar is.

Zijn er andere mogelijkheden om hier een systeem aan te brengen? Wel zou het graag handig zijn dat iedereen zijn eigen Apple ID behoudt, maar dat wij bepaalde applicaties kunnen 'schenken' zeg maar.

decx 09-12-11 12:25

Schenken kan sowieso via iTunes, Volume Purchasing zou ik niet weten.

iTunes Store -> App Store -> App -> pijltje naar beneden bij de prijs 'Schenk deze app'

Roger525 09-12-11 14:36

Ik zou even contact opnemen met apple hierover.

Je kunt wel 1 apple ID gebruiken op meerdere telefoons, en zo ook de gekochte software installeren op meerdere telefoons. Dit zal echter wel niet legaal zijn aangezien je er maar 1x voor betaald hebt...

RoW88 12-12-11 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door decx (Bericht 744300)
Schenken kan sowieso via iTunes, Volume Purchasing zou ik niet weten.

iTunes Store -> App Store -> App -> pijltje naar beneden bij de prijs 'Schenk deze app'

Is het dan mogelijk op WhatsApp 50 keer te kopen, en deze vervolgens mooi te schenken aan iedereen?

Kan ik ook met 2 apple ID's werken per apparaat?
Dus 1 van de gebruiker zelf, mogen ze zelf aanmaken etc.
En één van het bedrijf, niet gekoppeld aan een bankrekeningnummer, maar die alleen apps ontvangt en installeert. (En een hoofdaccount wat alles inkoopt)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roger525 (Bericht 744344)
Ik zou even contact opnemen met apple hierover.

Je kunt wel 1 apple ID gebruiken op meerdere telefoons, en zo ook de gekochte software installeren op meerdere telefoons. Dit zal echter wel niet legaal zijn aangezien je er maar 1x voor betaald hebt...

Ik zou wel graag alles legaal willen doen.

jpwg001 12-12-11 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoW88 (Bericht 745150)
Is het dan mogelijk op WhatsApp 50 keer te kopen, en deze vervolgens mooi te schenken aan iedereen?

Kan ik ook met 2 apple ID's werken per apparaat?
Dus 1 van de gebruiker zelf, mogen ze zelf aanmaken etc.
En één van het bedrijf, niet gekoppeld aan een bankrekeningnummer, maar die alleen apps ontvangt en installeert. (En een hoofdaccount wat alles inkoopt)


Ik zou wel graag alles legaal willen doen.

Volgens mij mag dat gewoon. Dit doe je thuis met meerdere ios apparaten ook.

Guest-20180925190238 12-12-11 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 745172)
Volgens mij mag dat gewoon. Dit doe je thuis met meerdere ios apparaten ook.

Volgens Apple mag dat ook gewoon, op maximaal vijf (5) iDevices :rolleyes:

jpwg001 12-12-11 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 745173)
Volgens Apple mag dat ook gewoon, op maximaal vijf (5) iDevices :rolleyes:

Oké, dat maximum van 5 kende ik niet. Dan zal iTunes de imeis wel registreren.

Dan maak je het minimale aantal nieuwe appleIDs aan...

Guest-20180925190238 12-12-11 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 745178)
Oké, dat maximum van 5 kende ik niet. Dan zal iTunes de imeis wel registreren.

Nee, de UDID worden geregistreerd :)

XIII 12-12-11 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 745173)
Volgens Apple mag dat ook gewoon, op maximaal vijf (5) iDevices :rolleyes:

Volgens mij slaat die 5 alleen op het aantal Mac/PC's en het aantal Apple ID's op je device, maar is het aantal iDevices (voor persoonlijk niet-commercieel gebruik) ongelimiteerd.

In deze bedrijfsmatige toepassing betaal je per gebruiker of per device.

Details:

https://www.apple.com/legal/itunes/us/terms.html#APPS

Guest-20180925190238 12-12-11 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 745182)
Volgens mij slaat die 5 alleen op het aantal Mac/PC's en het aantal Apple ID's op je device, maar is het aantal iDevices (voor persoonlijk niet-commercieel gebruik) ongelimiteerd.

Naar goede gewoonte heb ik weer eens een aantal dingen door mekaar gehaald :confused: Sorry :)

RoW88 12-12-11 11:44

Pff, altijd slechte ervaring met Apple support. Ik krijg zo'n verdomme hipster aan de lijn, ze laat me niet eens uitspreken.

Maargoed. het is mogelijk het het 50 keer te 'schenken'. En je kunt maar 1 apple ID per toestel gebruiken.

RoW88 24-01-12 13:08

Update.

Schenken kan wel zo leuk en gemakkelijk, maar het moet dan wel via de creditcard. Niet via een iTunes card.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.