iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe zorg ik dat mijn iPhone niet op internet gaat (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106696-zorg-mijn-iphone-niet-op-internet-gaat.html)

Platypus 10-12-11 11:06

Hoe zorg ik dat mijn iPhone niet op internet gaat
 
Hallo allemaal,

Ik zit nog niet zo lang op dit forum en heb sinds kort een iPhone 4s. Ik heb een abonnement zonder internet en wil dus dat mijn iPhone enkel op Wi-Fi gaat. Ik heb bij algemeen > netwerk > mobiele data uitgeschakeld. Toch gaat er nog geld van mijn sim only abonnement af voor internet... Hoe kan dit en hoe kan ik dit stoppen?

debroei 10-12-11 11:40

Dat is vreemd ,want met mobiele data uitgeschakeld zou dat niet het geval mogen zijn.

Guest-20180925190238 10-12-11 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 744600)
Dat is vreemd ,want met mobiele data uitgeschakeld zou dat niet het geval mogen zijn.

Tenzij er eventueel data verzonden wordt over het GSM-netwerk, GPRS dus. Dan zou er boven in de taskbar dat kleine "bolletje" moeten staan.

XIII 10-12-11 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 744604)
Tenzij er eventueel data verzonden wordt over het GSM-netwerk, GPRS dus. Dan zou er boven in de taskbar dat kleine "bolletje" moeten staan.

Dat valt toch ook onder "Mobiele Data"?

(dat was dacht ik pre-4S het verschil tussen 3G uitzetten en Mobiele Data uitzetten)

Guest-20180925190238 10-12-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 744607)
Dat valt toch ook onder "Mobiele Data"?

Is dat een vraag of een bevestiging dat het niet is zoals ik vermoed?

Platypus 10-12-11 12:27

Ik denk dat het aan whatsapp ligt. Als ik ergens ben waar ik geen Wi-Fi heb, lukt het niet om met mijn iphone op internet te gaan. Wel kan ik op een plek zonder internet whatsapp berichten ontvangen, is dat normaal?!

remundo7000 10-12-11 13:22

Tot en met iOS 3.1.3 was het niet mogelijk om mobiele data uit te zetten. Daar gebruikte ik toen deze website voor: Disable Edge and 3G data on iPhone

Misschien werkt het ook bij iOS 5. Maar zoals boven al gezegd: als je bij de instellingen de mobiele data uitzet, zou dat moeten werken.

XIII 10-12-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 744610)
Is dat een vraag of een bevestiging dat het niet is zoals ik vermoed?

Een vraag, want je bracht me aan het twijfelen.

vuurvreter 10-12-11 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Platypus (Bericht 744611)
Ik denk dat het aan whatsapp ligt. Als ik ergens ben waar ik geen Wi-Fi heb, lukt het niet om met mijn iphone op internet te gaan. Wel kan ik op een plek zonder internet whatsapp berichten ontvangen, is dat normaal?!

Nee dat is volgens mij niet normaal en zou ook niet mogen.

Guest-20180925190238 10-12-11 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 744619)
Een vraag, want je bracht me aan het twijfelen.

Ik twijfel ook :)

Ik zie dat fenomeen ook op een iPhone 4S. Mobiele Data staat uit en toch krijg ik af en toe pushberichten binnen. Ik meende, maar ben niet zeker omdat het zo vlug gaat, dat kleine "rondje" te zien verschijnen en weer verdwijnen.

Dus er moet wel een soort van dataverbinding zijn. Nu, er is GPRS en GPRS (General Packet Radio Service). GPRS kan werken op een 2.5G verbinding (GPRS/EDGE) en ook op een GSM verbinding aan 9.600 bps, denk maar aan het oude WAP-protocol.

En als de TS schrijft dat er Watsapp berichten binnenkomen als Mobiele Data uitstaat moet er wel de een of andere dataverbinding actief zijn.

Financieel heb ik daar weinig last van maar het is wel de moeite waard omdat verder te onderzoeken :)

Broes 10-12-11 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Platypus (Bericht 744611)
Ik denk dat het aan whatsapp ligt. Als ik ergens ben waar ik geen Wi-Fi heb, lukt het niet om met mijn iphone op internet te gaan. Wel kan ik op een plek zonder internet whatsapp berichten ontvangen, is dat normaal?!

Heb ik zelf ook met mijn oude Noka gehad. Whatsapp zal altijd verbinding zoeken, een Wi-Fi verbinding en als dat niet mogelijk is je data verbinding. Ook al zet je dat uit.

Whatsapp verwijderen is de enige oplossing voor zover ik weet. De instellingen uitzetten heeft weinig zin.

vuurvreter 10-12-11 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broes (Bericht 744636)
Heb ik zelf ook met mijn oude Noka gehad. Whatsapp zal altijd verbinding zoeken, een Wi-Fi verbinding en als dat niet mogelijk is je data verbinding. Ook al zet je dat uit.

Whatsapp verwijderen is de enige oplossing voor zover ik weet. De instellingen uitzetten heeft weinig zin.

Nee, mijn wederhelft, had geen internet op de telefoon, maar wel Wi-Fi.
Buiten Wi-Fi om had ze dus ook geen WhatsApp.

Ik vermoed dan ook dat het probleem bij de 4S ligt.

Rav3n 10-12-11 16:07

Je kunt in een 4s wel de mobiele data uitzetten, 3G echter niet. Dus zal dit de ("verborgen") dataverbinding zijn. Toch ... ?

vuurvreter 10-12-11 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 744652)
Je kunt in een 4s wel de mobiele data uitzetten, 3G echter niet. Dus zal dit de ("verborgen") dataverbinding zijn. Toch ... ?

Dat verwacht ik wel, tenzij iemand anders dit kan ontkrachten.

koen_dr 10-12-11 16:33

Als je geen info invoert onder mobiele data, dan kan de iphone toch onmogelijk online?

ballegooier 10-12-11 16:36

bij mij wordt dat steeds automatisch gereset. Ook al voer je onzin woorden in. Heeft met het carrier settings (APN gegevens) te maken oid. Dat is simpelweg ingeladen, en wordt steeds opnieuw opgeroepen / geïnstalleerd.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Platypus (Bericht 744611)
Ik denk dat het aan whatsapp ligt. Als ik ergens ben waar ik geen Wi-Fi heb, lukt het niet om met mijn iphone op internet te gaan. Wel kan ik op een plek zonder internet whatsapp berichten ontvangen, is dat normaal?!

Dat hangt er nogal van af. Ik vind dit op zich niet vreemd, als je 'mobiele data' niet uit had staan, hoor.
Ik heb ook wel eens 'geen internet' dan doet Facebook het niet, Google Maps niet, etc. Maar 'Mobiele data' staat dan wel aan. Kortom; de 'hoofdingang' naar het internet zit nog niet 'dicht' en dat wil niet zeggen dat geen enkele app nog internet kan bereiken.

Guest-20180925190238 10-12-11 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr (Bericht 744667)
Als je geen info invoert onder mobiele data, dan kan de iphone toch onmogelijk online?

Bedoel je de APN instellingen? Als die niet ingevuld zijn kan je inderdaad zelf niet "online" gaan.

Maar hoe zit het met pushberichten die naar de 4S gestuurd worden dmv. de UDID?

Platypus 10-12-11 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 744668)
Dat hangt er nogal van af. Ik vind dit op zich niet vreemd, als je 'mobiele data' niet uit had staan, hoor.
Ik heb ook wel eens 'geen internet' dan doet Facebook het niet, Google Maps niet, etc. Maar 'Mobiele data' staat dan wel aan. Kortom; de 'hoofdingang' naar het internet zit nog niet 'dicht' en dat wil niet zeggen dat geen enkele app nog internet kan bereiken.

Even voor alle duidelijkheid, op dit moment had ik mobiele data ook uit staan.

Roos79 10-12-11 22:22

Ow dit hou ik ff in de gaten ik heb geen zin in hoge kosten straks als ik ff weg ben...

ballegooier 10-12-11 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Platypus (Bericht 744685)
Even voor alle duidelijkheid, op dit moment had ik mobiele data ook uit staan.

Ah oke, dan begrijp ik het verhaal beter. Vreemd inderdaad!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.