iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie JB 4.3.3 naar originele 5.0.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106706-reservekopie-jb-4-3-3-naar-originele-5-0-1-a.html)

wezzzzzz 10-12-11 14:15

Reservekopie JB 4.3.3 naar originele 5.0.1
 
Hellow :)

Ik heb een iPhone 3Gs gehad met een gejailbreakte iOs 4.3.3 erop staan. Ik heb dan een reservekopie gemaakt omdat ik gisteren de iPhone 4 gekocht heb met iOs 5.0.1 erop, maar nu krijg ik mijn reservekopie er niet meer op.
Zal dit nog lukken om vooral mijn contacten, berichten en foto's terug te zetten op mijn nieuwe iPhone ?

Alvast bedankt :)

arjan95 10-12-11 14:22

Waarom zou een kopie niet willen lukken? je hebt immers een nieuwere versie (5.0.1) dan de kopie, alleen ouder kan niet. Heb je wel iTunes 10.5.1? (help> over itunes kiezen en dan versienummer bepalen)

wezzzzzz 11-12-11 16:41

Dat heb ik net geprobeerd maar nog altijd niet gelukt om mijn contacten,... op de 4 te zetten...
Die geeft aan dat de reservekopie terugzetten gelukt is, maar ik zie nochtans niks op de iPhone...

laccotio 12-12-11 08:38

Begrijp ik goed dat je de reserve kopie van iOs 4.3.3 op je 3GS naar je iPhone 4 wil herstellen waar iOs 5.0.1 op staat? Zoja dan is dit sowieso onmogelijk.

wezzzzzz 12-12-11 18:12

Ja exact. Dat was de bedoeling aangezien ik anders al mijn contacten, berichten en foto's kwijt zou zijn. Maar blijkbaar lukt het dus niet... Nochtans gaf zowel iTunes en de iPhone zelf aan dat het terugzetten van de reservekopie gelukt is, maar ik zie er niks van terug op de iPhone...
Is er misschien nog een andere mogelijkheid om deze uit de reservekopie terug te zetten naar mijn iPhone 4?

laccotio 12-12-11 18:20

Apart, wat zie je bij instellingen>algemeen>info en dan versie?

wezzzzzz 12-12-11 18:22

5.0.1 (9A405)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 december 2011 om 18:35 ----------

Ik heb ook al vanal opgezocht op internet, maar nergens stond iets bruikbaar...

laccotio 12-12-11 18:39

Zoals je al wel doorhebt is het dus niet gelukt, ben je nog in bezit van je Iphone 3GS? Je zou ook kunnen overwegen om je iphone 3gs te updaten na 5.0 en via icloud je contacten syncen met je nieuwe iphone.

wezzzzzz 12-12-11 18:41

Nee, die heb ik de dag voor de aankoop van de iPhone 4 verkocht . Dus hoogstwaarschijnlijk ben ik dus alles kwijt ? :)

laccotio 12-12-11 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745393)
Nee, die heb ik de dag voor de aankoop van de iPhone 4 verkocht . Dus hoogstwaarschijnlijk ben ik dus alles kwijt ? :)

Ik ga even rondzoeken op het internet voor je!

wezzzzzz 12-12-11 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laccotio (Bericht 745394)
Ik ga even rondzoeken op het internet voor je!

Bedankt! :)

laccotio 12-12-11 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745395)
Bedankt! :)

Ik kan helaas niks vinden, heb zelf ook even rondgekeken met mijn oude iphone (3gs) maar in Itunes kan ik ook geen optie vinden om alleen de simcontacten uit een reserve kopie te halen. In de map waar de reservekopieën worden opgeslagen staan alleen maar bestanden met bestandsnamen als ''02fdaacb5e7864e3d2a0f05f3545937dabe0de38'''dus daar word ik ook niet echt wijzer van. Ikzelf weet zo geen oplossing, maar wellicht dat iemand anders op dit forum een antwoord voor je heeft. Ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is om een reservekopie van een iPhone 3gs op een iPhone 4 te zetten aangezien de ispw files wel altijd verschillen van elkaar.

wezzzzzz 12-12-11 18:57

Ok, alvast bedankt voor de moeite! Is wel jammer dat het niet lukt, maar ja sh*t happens zeker :rolleyes:

laccotio 12-12-11 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745404)
Ok, alvast bedankt voor de moeite! Is wel jammer dat het niet lukt, maar ja sh*t happens zeker :rolleyes:

Geen dank, en ja helaas, dat is wel het grote nadeel van Apple vind ik zelf, alles is enorm gesloten!

Buur 12-12-11 19:04

Je manier van denken is verkeerd. Je contacten en foto's zitten helemaal niet in de reservekopie. iTunes heeft dus weldegelijk je reservekopie teruggezet, zoals je zelf meldt. Nu moet je zelf nog even de foto's e.d. terugzetten! Hopelijk zie je waar je denkfout zit? ;)
De iPhone 4 moet via iTunes even opnieuw ingesteld worden op het syncen van contacten, foto's, muziek, e.d. Dat is dus iets anders dan een reservekopie terugzetten. Het is nl. geen terugzetten, aangezien het een heel ander apparaat is. Je 3GS heeft (als het goed is) al je contacten, foto's e.d. via iTunes altijd gesynct gehad met je computer, dus kwijt ben je dan niks. Alleen even weer de sync-mogelijkheden doorlopen van je nieuwe toestel via de tabs in iTunes... Syncen, klaar.
Je oude smsjes kun je helaas wel vergeten op die 4. Hoewel daar ook al het een en ander over geschreven is op het forum, dus via de zoekfunctie vind je daar mogelijk alsnog een oplossing voor. Er schijnen apps te zijn die je berichten uit een reservekopie kunnen vissen en als tekstbestand o.i.d. kunnen bewaren op je computer. Maar daar weet ik het fijne niet van, dus zoek zelf even.

wezzzzzz 12-12-11 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 745407)
Je manier van denken is verkeerd. Je contacten en foto's zitten helemaal niet in de reservekopie.
De iPhone 4 moet via iTunes even opnieuw ingesteld worden op het syncen van contacten, foto's, muziek, e.d. Dat is dus iets anders dan een reservekopie terugzetten. Het is nl. geen terugzetten, aangezien het een heel ander apparaat is. Je 3GS heeft (als het goed is) al je contacten, foto's e.d. via iTunes altijd gesynct gehad met je computer, dus kwijt ben je dan niks. Alleen even weer de sync-mogelijkheden doorlopen van je nieuwe toestel via de tabs in iTunes... Syncen, klaar.
Je oude smsjes kun je helaas wel vergeten op die 4. Hoewel daar ook al het een en ander over geschreven is op het forum, dus via de zoekfunctie vind je daar mogelijk alsnog een oplossing voor.

Je bedoelt toch niet het synchen via iphone>synchoniseren of bestand>iPhone synchroniseren ? Want dat heb ik al gedaan maar zonder succes.

Ahja ik zie het! Moet ik kiezen voor het synchroniseren met Outlook ? Ik heb Outlook nooit gebruikt op mijn 3Gs :)

Buur 12-12-11 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745409)
Je bedoelt toch niet het synchen via iphone>synchoniseren of bestand>iPhone synchroniseren ? Want dat heb ik al gedaan maar zonder succes.

Jawel, met succes. Maar niet het gewenste resultaat wat jij verwacht. Omdat je in iTunes waarschijnlijk nog niet hebt aangegeven WAT er gesynct moet worden. Instellen dus eerst! ;)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745409)
Ahja ik zie het! Moet ik kiezen voor het synchroniseren met Outlook ? Ik heb Outlook nooit gebruikt op mijn 3Gs :)

Ik heb mijn vorige bericht nog wat bijgewerkt, terwijl jij al bezig was aan een antwoord. Misschien even teruglezen voor beter begrip. ;)
Je moet de tabs bovenin iTunes even doorlopen en INSTELLEN (als je in iTunes je 4 geselecteerd hebt in de linkerkolom, dan zie je bovenaan in het hoofdvenster die tabs) en dan syncen, ja. Maar ik begrijp uit je laatste zin dat je nooit je foto's e.d. van je 3GS op je computer hebt gezet? Dan is het helaas pindakaas. Je kunt geen foto's en contacten op je iPhone 4 zetten via je computer, als ze nooit op je computer gestaan hebben... En de 3GS is al weg, dus... Dure les. Stel dan nu wel je iPhone 4 even goed in, hetzij via iTunes en die tabs (zodat je je contacten in Outlook hebt staan voortaan en je foto's in een mapje etc.), hetzij via iCloud. Dan komt dit in de toekomst niet weer voor, als je weer een ander toestel aanschaft. :)

wezzzzzz 12-12-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 745413)
Jawel, met succes. Maar niet het gewenste resultaat wat jij verwacht. Omdat je in iTunes waarschijnlijk nog niet hebt aangegeven WAT er gesynct moet worden. Instellen dus eerst! ;)

Ik heb mijn vorige bericht nog wat bijgewerkt, terwijl jij al bezig was aan een antwoord. Misschien even teruglezen voor beter begrip. ;)
Je moet de tabs bovenin iTunes even doorlopen en INSTELLEN (als je in iTunes je 4 geselecteerd hebt in de linkerkolom, dan zie je bovenaan in het hoofdvenster die tabs) en dan syncen, ja. Maar ik begrijp uit je laatste zin dat je nooit je foto's e.d. van je 3GS op je computer hebt gezet? Dan is het helaas pindakaas. Je kunt geen foto's en contacten op je iPhone 4 zetten via je computer, als ze nooit op je computer gestaan hebben... En de 3GS is al weg, dus... Dure les. Stel dan nu wel je iPhone 4 even goed in, hetzij via iTunes en die tabs (zodat je je contacten in Outlook hebt staan voortaan en je foto's in een mapje etc.), hetzij via iCloud. Dan komt dit in de toekomst niet weer voor, als je weer een ander toestel aanschaft. :)

Nee de foto's had ik al veilig op de pc gezet, en die heb ik inmiddels ook terug op de 4 gezet. Ik krijg echter men contacten niet terug. In iTunes staat 'contactgegevens synchroniseren met Outlook'. Dit heb ik gedaan, maar nu zijn mijn enkelen intussen opgeslagen contacten ook alweer weg :) moet ik iets anders selecteren of moet ik nog eens proberen om de reservekopie opnieuw erop te zetten en daarna nog eens synchroniseren ?

Buur 12-12-11 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 745421)
Nee de foto's had ik al veilig op de pc gezet, en die heb ik inmiddels ook terug op de 4 gezet. Ik krijg echter men contacten niet terug. In iTunes staat 'contactgegevens synchroniseren met Outlook'. Dit heb ik gedaan, maar nu zijn mijn enkelen intussen opgeslagen contacten ook alweer weg :) moet ik iets anders selecteren of moet ik nog eens proberen om de reservekopie opnieuw erop te zetten en daarna nog eens synchroniseren ?

Goed, een deel is al gelukt, terwijl je dacht alles kwijt te zijn. :D
Je laatste vraag laat echter weer zien dat je nog altijd niet begrijpt wat een reservekopie inhoudt en wat synchronisatie inhoudt en wat de verschillen er tussen zijn. Verdiep je er eens goed in. Nu nog een reservekopie terugzetten is belachelijk, want dat is al gebeurd en levert dus niks extra's op.
Je zegt ook niet of die 'enkele opgeslagen contacten' inmiddels wel in je Outlook staan? Of is je Outlook ook leeg? (Zonder voldoende info is het lastig helpen.)
In het laatste geval zou ik (als ik jou was) al mijn contacten eens in Outlook intypen, dat gaat makkelijker dan op de iPhone. En daarna nog eens syncen. Moet wel het vinkje aanstaan in iTunes dat hij synct met Outlook natuurlijk.
Succes ermee, meer kan ik je niet helpen.

wezzzzzz 12-12-11 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 745444)
Goed, een deel is al gelukt, terwijl je dacht alles kwijt te zijn. :D
Je laatste vraag laat echter weer zien dat je nog altijd niet begrijpt wat een reservekopie inhoudt en wat synchronisatie inhoudt en wat de verschillen er tussen zijn. Verdiep je er eens goed in. Nu nog een reservekopie terugzetten is belachelijk, want dat is al gebeurd en levert dus niks extra's op.
Je zegt ook niet of die 'enkele opgeslagen contacten' inmiddels wel in je Outlook staan? Of is je Outlook ook leeg? (Zonder voldoende info is het lastig helpen.)
In het laatste geval zou ik (als ik jou was) al mijn contacten eens in Outlook intypen, dat gaat makkelijker dan op de iPhone. En daarna nog eens syncen. Moet wel het vinkje aanstaan in iTunes dat hij synct met Outlook natuurlijk.
Succes ermee, meer kan ik je niet helpen.

Ik ga men contacten allemaal een voor een terugzetten, zal wel wat tijd in kruipen maar is niet erg. Is wel jammer dat ik de sms'en niet meer terug krijg. Heb al verschillende dingen geprobeerd om de smsen uit de backup te halen, die te verplaatsen naar een recente backup en die dan restoren, maar het lukt nog steeds niet (foutmelding dat het te oud is ofzoiets :) ). Heb nog iets gevonden via SSH, maar dat lijkt me misschien wat riskant... Tenzij je nog een andere manier weet hoe ik mijn oude smsen terug in het berichtenmenu krijg, zal ik genoodzaakt zijn om een 'nieuwe start' :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.