iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mails blijven op de server staan van telenet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106707-mails-blijven-op-de-server-staan-telenet.html)

Murdock24 10-12-11 14:23

Mails blijven op de server staan van telenet
 
Ik heb een probleem met men mails van telenet,deze blijven na het binnenhalen op de iphone of ipad op de server staan.als ik instellingen op E-mail klik,dan op telenet,dan klik ik op geavanceerd,wel daar staar bovenaan verwijder na een dag
Bij verwijder van server heb ik volgende aangevinkt,na verwijderen uit inkomend. Maar toch blijven men mails op de server staan,wat kan ik hieraan doen?

KvdS 10-12-11 19:47

De Apple iDevice's kopiëren de mail naar binnen, dus er blijft een kopie op je server staan. wil je de mails verwijderen, benader de mails dan ook met je PC die moved ze naar binnen. Wil je dat niet met de PC doen, dan moet je de server via internet benaderen en ze daar deleten.

Succes.

Murdock24 10-12-11 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 744741)
De Apple iDevice's kopiëren de mail naar binnen, dus er blijft een kopie op je server staan. wil je de mails verwijderen, benader de mails dan ook met je PC die moved ze naar binnen. Wil je dat niet met de PC doen, dan moet je de server via internet benaderen en ze daar deleten.

Succes.

Dank u wel voor je andwoord.maar waarom kan je dan kiezen,in de instellingen van idevice,s om ze te verwijderen na inkomend,als dat toch niet gebeurt?
mijn gmail acount als ik daar een mail van verwijder is het ook verwijderd an de server.

KvdS 10-12-11 23:18

We praten waarschijnlijk over twee soorten email adressen.
Gmail = imap --> als je op een imap adres wat verwijderd dan verwijder je het ook echt.
Dat andere adres is waarschijnlijk een pop adres. En een pop adres reageert nu eenmaal anders dan een imap adres.

lonerider 11-12-11 18:04

inkomende mail is bij telenet inderdaad pop adres
als je geen kopie van je mails wenst kun je dat simpel in
je mail software op je pc aanpassen.

Murdock24 11-12-11 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lonerider (Bericht 744989)
inkomende mail is bij telenet inderdaad pop adres
als je geen kopie van je mails wenst kun je dat simpel in
je mail software op je pc aanpassen.

Probleem is dat ik deze mailbox niet heb ingesteld op men pc.Staat enkel ingesteld op men ipad en iphone.
Kan je ook imap gebruiken in plaats van pop3? Maar denk dat dan je mailbox niet meer werkt via 3g internet.

KvdS 11-12-11 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murdock24 (Bericht 745009)
Probleem is dat ik deze mailbox niet heb ingesteld op men pc.Staat enkel ingesteld op men ipad en iphone.
Kan je ook imap gebruiken in plaats van pop3? Maar denk dat dan je mailbox niet meer werkt via 3g internet.


Hij staat ingesteld op je iDevice, dan weet je ook alle gegevens.
Nu kan je twee dingen doen:
1 - het adres toch installeren op je PC

of

2- Het adres benaderen via webmail en daar alle mail verwijderen.

Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.