iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 3GS accu ontploft (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106882-iphone-3gs-accu-ontploft.html)

dhrrood 13-12-11 00:02

iphone 3GS accu ontploft
 
1 Bijlage(n)
ik ben een eigenaar van een o zo goeie iPhone 3GS.
werd ik wakker en pak me iphone zie ik dat hij het niet meer doet
zie ik de achterkant en kom ik er achter dat me accu is opgeblazen

WTF moet ik nu doen ik neem aan dat dit niet normaal is en aangezien ik dit wel eens in het nieuws voorbij heb zie komen dacht ik misschien is dit wel een productie fout ofzo

simlockvrij 13-12-11 00:28

ik zou langs een premium reseller gaan.

dhrrood 13-12-11 00:46

ja ik ben in uitgeest bij de applestore geweest maar die zeggend dat ik hem beter kan weggooien of naar me provider moet gaan omdat die de garantie moeten geven

Roos79 13-12-11 09:12

Hoe lang heb je hem?

Guest-20180925190238 13-12-11 10:00

Als die iPhone 3GS nog steeds de originele accu heeft en als die steeds werd opgeladen met de originele lader mag dat niet gebeuren.

Als dat zo is dan geeft Apple je een nieuw toestel, ook al is de garantie reeds verlopen.

Let wel op dat Apple zulke calamiteiten heel nauwkeurig gaat onderzoeken aangezien die problemen meestal op de een of andere manier de pers halen.

wouter1981 13-12-11 10:29

Je zult je eerst moeten melden bij de winkelier die jou het toestel verkocht heeft. Want zoals Timosha al aangeeft, dit mag niet gebeuren ook niet na het verlopen van de garantie.
En eventueel neem je contact op met Apple.

Elize005 10-03-12 23:03

Wij hebben precies hetzelfde iPhone 3 een op de andere dag scherm in verdrukking. Achterkant van de iPhone stuk. Telefoon open gemaakt en de accu stil twee keer zo dik. Op de Apple site kan je wel aanmelden maar dan heb je serienummer nodig en dat lukt niet.

jandevoer 11-03-12 00:28

1 Bijlage(n)
heb er hier ook 1tje liggen met een opgeblazen batterij 3gs 16gb

wouter1981 11-03-12 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elize005 (Bericht 778288)
Wij hebben precies hetzelfde iPhone 3 een op de andere dag scherm in verdrukking. Achterkant van de iPhone stuk. Telefoon open gemaakt en de accu stil twee keer zo dik. Op de Apple site kan je wel aanmelden maar dan heb je serienummer nodig en dat lukt niet.

Serienummer (en IMEI) staan op de simtray.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 maart 2012 om 23:34 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 778322)
heb er hier ook 1tje liggen met een opgeblazen batterij 3gs 16gb

Moet je mee naar de verkoper.

Elize005 11-03-12 01:03

Kan dat terwijl ik de telefoon heb opgemaakt? Wilde weten wat er mis was vandaar dat we deze open hebben gemaakt.

jandevoer 11-03-12 10:39

nee helaas dan heb je pech

Elize005 11-03-12 11:03

Toch is dat raar. Je kan niet zien wat er mis was aan de buitenkant. Ik dacht eerst dat mijn nichtje er per abuis misschien had opgestaan. Toestel lag in de kast en van 1 op de andere dag was deze stuk. Ga je toch denken... Bij het open maken bleek dat de batterij twee keer zo dik was dan normaal. Dit had ik niet verwacht bij een Apple. Ga in ieder geval terug naar Apple.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben of meer mensen dit hebben gehad. Is toch vreemd

jandevoer 11-03-12 13:23

hier het zelfde geval zoals op de foto te zien

batterij twee keer zo dik heb deze lek geprikt ( allemaal lucht damp gassen )

hoe kan het tsja .......

Pat3766 11-03-12 14:57

Je kunt nu ook naar de apple store in Amsterdam, wellicht dat ze daar een goede oplossing bieden. Ze willen graag dat applegebruikers werkende apparaten hebben. :-) (zeggen ze)

Roos79 11-03-12 15:03

Ja maar ze hanteren meestal wel die ene jaar garantie misschien ruilen ze hem om met bijbetaling dat gebeurt in Oberhausen toch ook las ik her en der?

tiger1333 13-03-12 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 778379)
nee helaas dan heb je pech


Zorg er gewoon voor dat de Do Not Remove sticker netjes terug ge plakt is. Indien je er met een schroevendraaier door heen hebt gedraait moet je dit netjes verwijderen en er een nieuwe sticker op plakken. Deze zijn op genoeg plekken te koop.

Hobao 13-03-12 13:02

Ahum een Lipo / Lipoly lek geprikt ? Ik zou dat voortaan toch maar even uit je hoofd laten om dat te doen. Zoek even op Lipo fire op Youtube en je leert het wel af.

jandevoer 13-03-12 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hobao (Bericht 779028)
Ahum een Lipo / Lipoly lek geprikt ? Ik zou dat voortaan toch maar even uit je hoofd laten om dat te doen. Zoek even op Lipo fire op Youtube en je leert het wel af.


alsof iemand er een batterij op gaat zetten om deze te laten ontbranden .

natuurlijk ..

suzan1972 10-01-13 13:59

Mijne heeft precies hetzelfde en de voorkant is de glasplaat uit de houder gedrukt. Ben je terug geweest bij Apple? Mijn plan is om naar de Apple store A´dam te gaan want ook al is het toestel 3 jaar oud, wel altijd met originele oplader gebruikt dus dit zou toch niet mogen gebeuren.

Roos79 10-01-13 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzan1972 (Bericht 867550)
Mijne heeft precies hetzelfde en de voorkant is de glasplaat uit de houder gedrukt. Ben je terug geweest bij Apple? Mijn plan is om naar de Apple store A´dam te gaan want ook al is het toestel 3 jaar oud, wel altijd met originele oplader gebruikt dus dit zou toch niet mogen gebeuren.

Volgens mij is er een mogelijkheid dat ze hem tegen een bepaald bedrag omruilen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.