iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone contactpersonen in groepen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10689-iphone-contactpersonen-groepen.html)

soCool 04-04-08 21:49

iPhone contactpersonen in groepen
 
Standaard staan alle contactpersonen in de iPhone in één map All Contacts en is er geen mogelijkheid om contactpersonen onder te verdelen in groepen, zoals dat wel mogelijk is op andere telefoons. Althans die mogelijkheid ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik ben aan het bekijken welke programma ik ga gebruiken om al mijn contactpersonen te beheren, Windows Contacts (Vista) of Outlook 2007.

In Windows Contacts is er de mogelijkheid om groepen aan te maken. Nu blijkt dus dat deze groepen tijdens het syncroniseren ook worden meegenomen door de iPhone. Er komt nu naast het begin venster van iPhone Contacts (All Contacts) een knop te staan genaamd Groups. Wanneer je daarop klikt zie je alle groepen staan die zijn aangemaakt in Windows Contacts en zie je ook de groep All Contacts staan, het begin venster.

Met Outlook 2007 ben ik nog geen mogeijkheid tegen gekomen om groepen te maken die ook in de iPhone worden weergeven. Met distributielijsten (groepen) werkt het niet.

max1977 27-04-08 20:40

maar als ik wel copy op in een sim of anders om dat kan niet!!!!!

ArB 27-04-08 20:43

Ik ben ook op zoek naar de groepen functie van outlook 2007, maar kan hem ook niet actief krijgen. :(

Wil dit wel graag ivm zakelijke en persoonlijke contacten, die staan nu door elkaar en vind ik niet netjes. :)

croiman 27-04-08 21:03

Dit ga ik ook eens tot de bodem uitzoeken, ik wil ook groepen hebben

pclahsen 27-04-08 21:36

Met Outlook Express lukt het! Ineens groepen in mijn iPhone! Net als in de 2.0 beta waar je er niks mee kon doen (dacht ik toen:D)

croiman 28-04-08 00:14

zalig, da wil ik ook hebben.

soCool 28-04-08 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 105026)
Met Outlook Express lukt het! Ineens groepen in mijn iPhone! Net als in de 2.0 beta waar je er niks mee kon doen (dacht ik toen:D)

Ja, dat komt waarschijnlijk omdat Outlook Express Windows adressenboek gebruikt. In Vista heet Windows adressenboek, Contacts (Engels).

En met Contacts/Windows adressenboek werkt het wel.

t0n 28-04-08 09:24

als je een opgeslagen nummer opnieuw saved op je iphone catagoriseerd hij ze ook. Bij mij deed hij dat automatisch, bij mijn vriendin niet...

iScorpio 23-02-09 12:52

Er is nu in Cydia een app uitgekomen genaamd 'ABGrouper' waarmee je op de iPhone zelf groepen kan maken en contacten daaraan kan toewijzen. Werkt zeer goed. Outlook is dus niet langer hiervoor meer nodig :)

Maar kan iemand mij vertellen hoe het groepen overzicht standaard wordt getoond als ik de contacten open. Nu gaat de Contacten app direct naar de gehele lijst i.p.v. het groepen overzicht. Ik zou het wel handig vinden als hij standaard opent in het groepen overzicht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:32.