iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Internetverbindings problemen iPhone 4s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106945-internetverbindings-problemen-iphone-4s.html)

lukeiphone 13-12-11 19:58

Internetverbindings problemen iPhone 4s
 
Ik ben nu een maand in het bezit van m'n iPhone 4s. Mijn batterij doet het prima na de update, geen geel scherm.. Maar ik heb een probleem met m'n internet!

Dit is het geval:
In de bovenbalk van mijn iPhone staat dat ik vol 3G bereik heb, echter als ik een tweet wil posten of m'n Facebook wil updaten. Zegt hij steeds verbindings fout.. Ik moet meestal 6x een concept tweet opnieuw verzenden.. Erg irritant. Dit geld ook voor meerdere apps.
Ik heb al geprobeerd m'n iPhone geheel te herstellen en de apps opnieuw te installeren etc etc maar geen verschil. Dit was in het begin echter niet aan de hand..
Wat kan er aan de hand zijn met mijn iPhone?
Alvast bedankt!

jandevoer 14-12-11 07:57

waarom moet er iest aan de hand zijn met de iphone?

wellicht zit er wel een bug in facebook???

ipeertje 14-12-11 10:19

Kun je wel gewoon andere dingen doen op het internet?

simlockvrij 14-12-11 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 745979)
waarom moet er iest aan de hand zijn met de iphone?

wellicht zit er wel een bug in facebook???

waarschijnlijk omdat ie aangeeft dat hij hier met meerdere apps last van heeft.

lukeiphone 18-12-11 10:46

Nou het blijft dus zo... Vet irritant, sommige apps geven aan: Geen actieve internetverbinding. Terwijl ik vol 3G bereik heb. Ik snap er echt helemaal niets meer van!

apotheosis 18-12-11 14:30

Eens mee ne maat ofzo zijn kaartje testen? Van andere provider mss ook best ofzo?
Gebeurt dat ook op Wi-Fi?

De facebook app doet bij mij de laatste tijd soms ook vervelend, de boel flipt hier :).

IrBr 19-12-11 13:18

Ik ben ook heel benieuwd wat dit is. Heb na een defect (vloeistofschade) vorige week een nieuwe iPhone 4 gekregen. Sinds zondagochtend/middag geeft hij bij mij ook bij verschillende apps aan dat er geen actieve internetverbinding is (terwijl het 3G logo boven in beeld te zien is).
Wel kreeg ik zaterdag een SMS-bericht dat mijn internetlimiet bijna verbruikt was (terwijl ik MTV mobile 400/400 + onbeperkt internet heb)? Ik heb al gebeld of er mogelijk bij MTV (hi/kpn) ergens iets niet klopt, maar daar konden ze mij geen antwoord geven op mijn vraag.

Ik gebruik deze iPhone voornamelijk voor werkgerelateerde doeleinden en heb het idee niet volledig bereikbaar te zijn, wat aardig frustrerend is.

lukeiphone 20-12-11 08:36

Nou het rare is dat als ik Wi-Fi gebruik, ik nergens last van heb.. Dus het ligt wel degelijk aan m'n provider of aan het signaal wat m'n iPhone op pakt ofzo.. Heel raar

colliehome 20-12-11 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lukeiphone (Bericht 747349)
Nou het blijft dus zo... Vet irritant, sommige apps geven aan: Geen actieve internetverbinding. Terwijl ik vol 3G bereik heb. Ik snap er echt helemaal niets meer van!

Hoe weet je dat je "vol" bereik hebt?
De 3G staat er of niet. Maar wat is dan vol bereik?

lukeiphone 20-12-11 09:03

Nou als ik 5 streepjes 3G bereik heb.. mag ik er toch vanuit gaan dat dat wel "vol bereik" is

colliehome 20-12-11 09:31

U streepjes zeggen wat over u mobiel bereik. Telefoon gedeelte zeg maar. Niet over je data bereik.

lukeiphone 20-12-11 09:47

Wat heeft dit dan ermee te maken dat mijn internetverbinding faalt?

Guest-20180925190238 20-12-11 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lukeiphone (Bericht 748104)
Nou als ik 5 streepjes 3G bereik heb.. mag ik er toch vanuit gaan dat dat wel "vol bereik" is

Nou, als je vijf (5) "streepjes" ziet dan betekent dit dat de ontvangstveldsterkte van de UMTS/HSPDA base cell voldoende is om een dataverbinding op te zetten op laag 1 (physical layer) en laag 2 (data link layer) van het OSI model. Dat betekent niet dat die dataverbinding er ook werkelijk is. Dat "streepsjesding" is een heel ruwe en onnauwkeurige veldsterktemeter, meer niet.

Een internetverbinding is er eerst als er ook een verbinding is op laag 3 (network layer), laag 4 (transport layer), en laag 5 (session layer) van het OSI model.

Tweeten, Facebooken en tuti quanti kan je eerst als er ook verbindingen zijn op laag 6 (presentation) en laag 7 (application) van het OSI model.

In jouw geval wordt er blijkbaar geen dataverbinding opgezet of valt die af en toe weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.