iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zou ik deze iphone proberen repareren of kan ik hem beter zo verkopen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106950-deze-iphone-proberen-repareren-beter-verkopen.html)

freekdl 13-12-11 20:35

Zou ik deze iphone proberen repareren of kan ik hem beter zo verkopen?
 
Deze telefoon was onderdeel van een lot en ik vraag me af of dit een easy fix is, of dat hij beter zo verkocht kan worden voor wisselstukken.

Ik zal een zo goed mogelijke omschrijving geven en dan hoor ik graag jullie diagnose.

Wanneer ik het toestel probeer op te zetten blijft hij steeds herstarten, een soort van boot loop. Het maakt niet uit of het toestel aan de lader hangt of niet. Tenminste, dit was de eerste keren zo, nu doet hij niets meer.

Wanneer hij opstartte waren er strepen op het scherm te zien, en bij aanraking verkleurde het scherm. Er drukt dus duidelijk iets tegen het scherm.

Aan de achterkant stond de backcover wat bol, ik heb dus de backcover verwijderd en daaronder zat een bolle batterij die precies wat gelekt heeft.

http://freepic.nl/img=6f6406d293

http://freepic.nl/img=9f7ee99e82

http://freepic.nl/img=be761318ad

Zoals op de foto's te zien is zijn de contactpunten aan de iphone (batterijgedeelte) nogal vuil, waarschijnlijk door het batterijlek. Is dit erg of verwaarloosbaar?
Is de kans groot dat ik er enkel met een nieuwe batterij vanaf ben, of lijkt dit ernstiger?

Graag jullie mening

simlockvrij 13-12-11 21:15

het spijt me, maar ik zeg persoonlijk: naar de milieuambtenaar ermee.

Guest-20180925190238 13-12-11 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekdl (Bericht 745838)
Aan de achterkant stond de backcover wat bol, ik heb dus de backcover verwijderd en daaronder zat een bolle batterij die precies wat gelekt heeft.

Graag jullie mening

En daar is vooral wat Lithium gelekt :eek: Ik zou zeggen, was je handen maar :rolleyes:

Lithium (element) - Wikipedia

jandevoer 13-12-11 21:29

ik zou zeggen laten reinigen en nieuwe batterij erin

en verkopen of zelf gaan gebruiken

debroei 13-12-11 21:43

Lijkt me kansloos, risico dat er meer aan d hand is lijkt me groot.
Alles is te herstellen vraag is alleen of dat wat oplevert. Als er nieuwe problemen op blijven duiken.

jandevoer 13-12-11 21:54

lijkt mij het risico nemen waard

schoonmaken en nieuwe batteij 40 euro

verkoop waarde 300 euro zonder garantie verkopen 200 euro tel uit je winst

debroei 13-12-11 22:19

Niet als ook het scherm kapot is, stel je vervangt deze en het probleem is nog niet opgelost?
Als je deze onderdelen al hebt liggen kun je het wel proberen, maar om nu kosten te maken zonder zeker te weten dat je daarmee het probleem oplost.....

freekdl 13-12-11 22:58

het scherm is niet kapot, je krijgt bij lichte aanraking enkel van die rare vlekken zoals wanneer je te hard op een lcd scherm duwt..

heb toch maar even een goedkope batterij besteld van een bekende site uit hongkong. Voor 7 euro inclusief verzending wil ik wel een gokje wagen

jandevoer 14-12-11 07:01

reiniging , batterij vervangen , lcd vervangen 100 euro

dan blijft er nog 100 euro over aan winst .

je bent gek als je deze niet laat repareren

simlockvrij 14-12-11 12:00

en dan, dan ga je een iphone verkopen waar van alles mis mee was. ga je dat de koper ook vertellen? en over welke iphone gaat het eigelijk, ik neem aan een 3g(s)
ik zou m'n handen er niet aan gaan branden...

Guest-20180925190238 14-12-11 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 746041)
en dan, dan ga je een iphone verkopen waar van alles mis mee was. ga je dat de koper ook vertellen?

"Sjakies sjijn sjakies" :rolleyes: (Althans, voor sommigen toch) :)

jandevoer 14-12-11 12:09

enne je kan natuurlijk duidelijk zien dat het een 4 of 4s is

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2011 om 12:10 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 746041)
en dan, dan ga je een iphone verkopen waar van alles mis mee was. ga je dat de koper ook vertellen? en over welke iphone gaat het eigelijk, ik neem aan een 3g(s)
ik zou m'n handen er niet aan gaan branden...


als je iets van apple in de store koopt heb je precies hetzelfde waar van alles mis mee is .( lees het forum maar eens na )

simlockvrij 14-12-11 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 746043)
"Sjakies sjijn sjakies" :rolleyes: (Althans, voor sommigen toch) :)

:confused::confused::confused:

@jandevoer, misschien mis ik iets, maar hoe zie je dat het een 4 betreft? ik ging uit van een 3 aangezien de achterkant opgezet was, en als je iets in de apple store koopt is er ook van alles mis? dat moet je me even haarfijn uitleggen vind ik.

jandevoer 14-12-11 13:16

dat zie je aan de foto ?????

en de tweede vraag heb ik je al verwezen naar het forum hier

simlockvrij 14-12-11 13:32

hoe zie ik dat aan de foto dan? ik ken de typenr's van de acu s niet uit mn hoofd, en weet ook niet hoe ze er van binnen uitzien, althans, niet uit mn hoofd.

de 2e vraag maak je je wel heel makkelijk van af, als je doelt op de refurbish regeling, dat is totaal geen vergelijk.

freekdl 14-12-11 16:53

Het gaat inderdaad om een 4G 16Gb, de batterijen van 3g en 3gs hebben een ander formaat. Het is de bedoeling om het toestel zelf te houden.. Al kost het 100 euro om te herstellen, dan heb ik hem nog aan een zeer scherpe prijs..

jandevoer 14-12-11 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 746092)
hoe zie ik dat aan de foto dan? ik ken de typenr's van de acu s niet uit mn hoofd, en weet ook niet hoe ze er van binnen uitzien, althans, niet uit mn hoofd.

de 2e vraag maak je je wel heel makkelijk van af, als je doelt op de refurbish regeling, dat is totaal geen vergelijk.


Nee daar heb ik het niet over ..
het forum staat hier vol mee
nieuwe iphone 1: wordt heet
2: rammelt
3: slecht bereik
4: geen Wi-Fi
5: batterij heel snel leeg
6: start niet door of gaat vanzelf uit


enz enz enz

en vervolgens na opsturen zie link
VARA

verder ga ik hier geen woorden meer aan vuilmaken .

simlockvrij 14-12-11 18:46

heb jij dan exacte cijfers van hoeveel % er gebreken vertoont, het is aannemelijk dat alleen mensen die er problemen mee hebben dit melden, niet de mensen die er tevreden mee zijn.
als ik jou post lees lijkt het alsof de 4 een grote mislukking is.

jandevoer 14-12-11 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 746190)
heb jij dan exacte cijfers van hoeveel % er gebreken vertoont, het is aannemelijk dat alleen mensen die er problemen mee hebben dit melden, niet de mensen die er tevreden mee zijn.
als ik jou post lees lijkt het alsof de 4 een grote mislukking is.


Zucht..........

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...iet-horen.html

zomaar eeen voorbeeld hoor , kan je zelf ook opzoeken ,maar dat had ik je al verteld .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.