//

GPS Locatie in China! Ben ik gehackt?

GPS Locatie in China! Ben ik gehackt? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu ruim een week de Iphone 4s en hij werkt prima. Alleen sinds vanmiddag is er iets raars aan de hand. Soms springt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-12-11, 22:24
idz idz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard GPS Locatie in China! Ben ik gehackt?

Ik heb nu ruim een week de Iphone 4s en hij werkt prima. Alleen sinds vanmiddag is er iets raars aan de hand. Soms springt mijn GPS-locatie over naar Shashi (Hubei provincie) in China. Dit viel me op aan de tijd (+7 uur) die opeens was veranderd toen ik aan het whatsapp-en was. Ik ben vandaag voornamelijk thuis geweest en op mijn thuis Wi-Fi-netwerk springt de locatie over naar China (en soms ook weer terug naar Utrecht, waar ik woon). Echter, toen ik even naar buiten ging, en dus op het Vodafone 3G netwerk zat, was de locatie gewoon Utrecht.

Is het mogelijk dat mijn telefoon is gehackt. Ik vind het lastig in te schatten, ook omdat ik niet echt verhelderende informatie over dit probleem online kan vinden.

Overigens is mijn thuislocatie op mijn laptop in Google Maps 'gewoon' Utrecht.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-12-11, 22:45
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Dat lijkt me foute boel, al is de iphone niet eenvoudig te hachken. Zie jailbreak ontwikkelaars.
Maar lijkt me eerder mallfunction van of je gps of een foutieve instelling.
  #3  
Oud 13-12-11, 23:52
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Als je die vreemde GPS locatie en tijden alleen krijgt wanneer je op je Wi-Fi zit zou je ook kunnen denken dat je Wi-Fi raar doet. Google schijnt gegevens over alle Wi-Fisignalen te hebben verzameld om zo op basis van je Wi-Fi al een locatiebepaling te kunnen doen. Wellicht is daar wat mis gegaan of gehackt? Of je provider (waar je je thuis internet/Wi-Fi van hebt) heeft ergens een bug?
  #4  
Oud 13-12-11, 23:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn broertje zit af en toe ook wel eens in China, volgens Latitude (ook Google, dus) Klopt ook voor geen meter, dus. Hij heeft alleen geen iPhone. Maar ik denk dat het daar ook niet aan hoeft te liggen.
  #5  
Oud 14-12-11, 00:00
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Iets met gerommel met anonieme ip-adressen via websites/programma's die zorgen dat het lijkt alsof je vanaf een andere plek op de wereld online bent. Ik kan me voorstellen dat die Chinezen daar meer gebruik maken dan wij in Nederland. Daar in China mag je een stuk minder en is er meer censuur, dus om toch je mening kwijt te kunnen, of bepaalde dingen te bekijken zul je als Chinees in China wat meer moeite moeten doen. Lijkt mij niet 100% onwaarschijnlijk?

Als dat het is heeft het niks met je iPhone te maken, maar puur met je internetverbinding thuis.
  #6  
Oud 14-12-11, 00:16
idz idz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor het meedenken allen. Het is een geruststelling dat jullie niet vermoeden dat ie gehackt is. Ik heb overigens het probleem niet constant. Soms zit ik volgens mn thuiswerknetwerk gewoon in Utrecht, maar over het algemeen in China.

Het kan idd iets met het thuisnetwerk te maken hebben, alleen het gekke is dat op mijn laptop mijn standaardlocatie in Google wel gewoon Utrecht is.

Is er een mogelijkheid dat dit wordt tegen gegaan? Misschien het resetten van mijn modem oid. Of is het mogelijk een tijdelijk probleem?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 december 2011 om 23:39 ----------

Heb na lang zoeken toch iets meer over dit probleem online kunnen vinden, althans de bevestiging dat meer mensen last hebben hiervan en dat het waarschijnlijk een software probleem is, waar nog geen oplossing voor is...

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
  #7  
Oud 22-12-11, 19:07
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Heb je al eens om je pc gekeken waar hij denkt dat ie is?
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #8  
Oud 31-12-11, 14:47
sihanoukville sihanoukville is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

heb hier hetzelfde probleem alle 3 de iphone 4s'en hebben problemen met lokaal weer. ik woon in belgie maar soms blijk ik in denemarken of londen te zitten.
hetzelfde met zoek mijn vrienden, beernem verschijnt veel.
maar niemand nie ooit in beernem komt!?
5.0.1 blijkt geen fix te bevatten!
apple help!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest iphonedre iPhone algemeen 3 11-05-11 15:28
GPS locatie Twitter Remco. iPhone algemeen 1 30-11-10 09:51
Problemen met GPS (Locatie) - Verzameltopic damnet iPhone Navigatie 65 15-08-10 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.