iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijdzone in de war? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107002-tijdzone-de-war.html)

mennovdveen 14-12-11 15:59

Tijdzone in de war?
 
Sinds gisteren is de tijdzone op mn iPhone4s in de war.
Hij corrigeert zichzelf continu naar 'Manila', maar (verrassend), ik zit gewoon thuis in Nederland :)

In het archief vond ik een issue uit november 2009, daar lag het aan de Windows 7 timezone, maar die staat gewoon goed.
Enige remedie is om 'Stel automatisch in' uit te zetten, maar dat wil ik juist niet.

Iemand een idee, of misschien ervaring hiermee?

kal_el 14-12-11 17:38

idem hier sinds vanmorgen!
al zit ik ergens in afrike (als ik het goed heb)

Heb voorlopig maar automatisch tijd afgezet..
Wel vervelend

ruubstert 14-12-11 19:07

Haha ik keek net ook al raar op, bij mij denkt ie dat ik in Jakarta zit! Het zal wel een server-probleem bij Apple zijn...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2011 om 19:42 ----------

Na een uurtje handmatig gezet te hebben, doet ie het nu weer goed bij mij. Geen idee wat het probleem is.

bjornk 14-12-11 22:03

En ik zit telkens in Shanghai automatische tijdsinstelling uit gezet en na een tijd weer aan maar het probleem blijft

Rielplayer 14-12-11 22:51

En ik zit nu in cairo.

thekid87 14-12-11 22:51

Ik zit ook in Shanghai. Inderdaad erg vervelend!
Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Vreemd is dat het vandaag opeens optreedt.

Jcop 15-12-11 08:30

Is bij mij sinds gisteren ook begonnen en ook ik zit in Shanghai. Dit is vervelend aangezien de gps helemaal in de war is voor het zoeken van de huidige locatie waarop ik me bevind.

ruubstert 15-12-11 08:34

Een uur later stond ie alweer op Jakarta, dus helaas. Rare fout!

Edit: Op de site van Apple zijn meer mensen met problemen. Heb het bij Apple gemeld, ook al zal het al wel bekend zijn. Ergens staat er dat het aan iOS 5.x ligt.

Teksta 15-12-11 09:39

Idem hier... ik zit regelmatig in Dharka of zoiets... is gisteren begonnen !

Rwpo 15-12-11 12:16

Ik zit in Islamabad!:mad:

carlonijs 15-12-11 12:39

Verkeerde locatie, niet op ipod touch
 
Zelfde probleem sinds gisteren met iphone4s. Locatie Taiwan? Ik was thuis en had internet connectie via Wi-Fi. Soms was het OK, dan weer niet.
Op de ipod touch, gaf hij wel de juiste locatie weer! Dus aan eventueel router of naburige IP adressen kan dit niet liggen.
Ook met mobiel internet, zelfde probleem.
Eigenaardig

steve001 15-12-11 13:24

Bij mij ook, zat ook in manila
iphone uitgezet en terug aangezet en was ok.
wel vervelend als je wekker gezet hebt.
tijd nu maar even op manueel gezet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 december 2011 om 14:39 ----------

nog niet opgelost. bij aan en uitzetten even opgelost maar dan terug slecht

Twman 15-12-11 18:03

Ik merkte het op toen ik fiendmyfriend opzette al mijn vrienden zaten meer dan 99+ van mij vandaan toen zag ik de tijd en bleek dat ik in new york zat ;)

mennovdveen 15-12-11 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twman (Bericht 746513)
Ik merkte het op toen ik fiendmyfriend opzette al mijn vrienden zaten meer dan 99+ van mij vandaan toen zag ik de tijd en bleek dat ik in new york zat ;)

Wees blij, de meesten zitten in exotische landen waar de iPhone een tientje kost. Jij zit tenminste nog in bemenst gebied ;-)

ideveloper 16-12-11 09:21

Op de poll (iPhone-bug zorgt voor verkeerd ingestelde tijdzones - iPhone - iPhoneclub.nl) blijkt dat veel mensen er last van hebben.

Het zou een aantal oorzaken kunnen hebben, wellicht kunnen we hier op het forum uitsluiten wat het niet is, en er zo misschien achter komen wat het wel is.

1) Firmware probleem
Het zou een firmware probleem kunnen zijn, heb je een firmware lager dan 5.0 en er toch last van? Laat het dan even weten middels een reactie.
In de poll staan ook de originele iPhone en 3G vermeld, die kunnen niet op 5.0 dus waarschijnlijk geen Firmware probleem

2) Locatie bepaling via Wi-Fi / skyhook
Soms wordt de positie ook bepaald via het Wi-Fi accesspoint wat je op dat moment gebruikt. Het zou dus kunnen zijn dat het een probleem in de skyhook database is.
Heb je er ook last van als je Wi-Fi uit hebt staan? Laat het dan even weten middels een reactie. Dan kunnen we uitsluiten dat het aan de Wi-Fi ligt.

3) Storing op GPS signaal
De meldingen komen sinds een paar dagen binnen. Het is ook zo dat het sinds een paar dagen erg veel regent in Nederland. Een korte zoektocht op internet wijst uit dat regen het GPS signaal niet beïnvloed dus dit is het ook niet.

Mensen nog andere ideeën over wat het zou kunnen zijn? Het lijkt internationaal voor te komen.

carlonijs 16-12-11 09:48

Oorzaak
 
Wanneer je vliegtuigmodus aanzet, en vervolgens enkel Wi-Fi aanzet, vindt hij wel de juiste locatie! Wil dit zeggen dat het probleem wordt veroorzaakt door verkeerde informatie van de GSM masten? Doet het probleem in Belgie zich voor met proximus gebruikers (zoals ik)?, in nederland met Vodafone gebruikers?

Twman 16-12-11 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlonijs (Bericht 746694)
Wanneer je vliegtuigmodus aanzet, en vervolgens enkel Wi-Fi aanzet, vindt hij wel de juiste locatie! Wil dit zeggen dat het probleem wordt veroorzaakt door verkeerde informatie van de GSM masten? Doet het probleem in Belgie zich voor met proximus gebruikers (zoals ik)?, in nederland met Vodafone gebruikers?

Ik ben mobile vikings klant met 2 iPhone 4 en op 1 had een probleem de andere niet.
Op beide had ik locatie aan staan en op de probleem iPhone had ik de Wi-Fi aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.