iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Spam verstuurt zonder dat ik het weet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107123-spam-verstuurt-zonder-weet.html)

Dikkembergs85 15-12-11 22:08

Spam verstuurt zonder dat ik het weet
 
Ik heb volgend probleem:

Deze middag kreeg ik van mijn baas een mailtje dat ik hem een spam mail had gestuurd, ikzelf heb zelf een hotmail account. Toen ik zijn mail kreeg ben ik gaan kijken in mijn verzonden items op mijn iphone en daar stond die spam mail naar al mijn contacten. Ik zag dat die mail rond 8 uur 's morgens verstuurd geweest is.
Ikzelf heb geen mails gecheked voor 8 uur ofzo. Ben ook niet echt met mijn iPhone bezig geweest voor 8 uur.
Dit is reeds de 2 e keer dat dit gebeurt.
Iemand ervaring en wat eraan doen?

decx 15-12-11 22:19

Ik zou dit niet zozeer zoeken bij de iPhone maar bij het Hotmail account. Wat je hieraan kunt doen zou ik eigenlijk niet weten..

chaser2600 15-12-11 22:35

Wachtwoord wijzigen zou ik mee beginnen

XIII 15-12-11 22:36

Onmiddellijk wachtwoord veranderen.

Men kan zelfs spam versturen alsof ze jou zijn, maar als de mails in jouw Verzonden Items terechtkomen is je account waarschijnlijk gehackt!

Dikkembergs85 15-12-11 22:44

Heb net mijn wachtwoord verandert.

Is het mogelijk dat mijn hotmail via iPhone of iPad gekraakt word want mijn mails lees ik weinig via de pc.
Zo ja, is daar dan iets aan te doen?

Ik moet wel zeggen vorige week geraakte ik niet op mijn hotmail account en heb ik via de geheime vraag mijn wachtwoord moeten herinstellen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

XIII 15-12-11 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dikkembergs85 (Bericht 746641)
Ik moet wel zeggen vorige week geraakte ik niet op mijn hotmail account en heb ik via de geheime vraag mijn wachtwoord moeten herinstellen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Het zou zomaar kunnen dat de hacker toen je wachtwoord na een geslaagde kraak heeft veranderd...

Gebruik je een uniek en complex wachtwoord voor Hotmail?

Dikkembergs85 16-12-11 06:51

Ik heb nu mijn wachtwoord verandert naar een wachtwoord met cijfers en een hoofdletter erin. Hopelijk is nu het probleem opgelost.
Alvast bedankt

KvdS 16-12-11 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 746633)
Onmiddellijk wachtwoord veranderen.

Men kan zelfs spam versturen alsof ze jou zijn, maar als de mails in jouw Verzonden Items terechtkomen is je account waarschijnlijk gehackt!

Je hebt gedaan wat je hebt kunnen doen door een goed ander wachtwoord te kiezen. Het is inderdaad verontrustend dat het in je verzonden map staat.

Verder kan iedereen spam gaan verzenden met jou adres als afzender, helaas hebben wij daar op het werk veel last van. Zo verkoop ik blijkbaar pillen, tuin spullen maar de laatste tijd gebruiken ze mijn email adres vooral voor job werving.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.