iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   email ziet zichtbaar iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10725-email-ziet-zichtbaar-iphone.html)

NicoH 05-04-08 16:17

email ziet zichtbaar iPhone
 
Heb een probleempje.
als ik mijn email binnenhaal op mijn iPhone kan ik het gewoon lezen ook de bijlagen. Echter als ik de mail ook geopend heb op mijn Imac of in MSoutlook geeft de iPhone aan dat de mails waar een bjlage bijzat de melding "dit bericht is niet gedownload van de server" Als de bijlage als mail binnenkomt blijft het gewoon leesbaar maar als het als bijlage binnenkomt krijg ik dus bovenstaande melding. Meerdere gebruikers dit probleem????:(

Grample 05-04-08 16:21

Wat voor email gebruik je ? POP ?

Als je POP hebt en met je iMac wordt de email met bijlage al gedownload van de email server dan kan de iPhone natuurlijk niks meer downloaden van de server...

NicoH 05-04-08 16:29

Gebruik de POP
Als ik de mail eerst met mijn Imac download krijg ik de mail ook niet meer op de iPhone
Als ik de mail eerst met de iPhone download krijg ik de mail ook op de Imac, als ik de mail open op de iPhone is er niets aan de hand, kan ik de mail dagen lang openen met de bijlages. Pas als ik de mail geopend heb op de Imac wil hij niet meer geopend worden op de iPhone.

ControlSje 05-04-08 16:47

Ik denk dat de iPhone de bijlagen niet download maar telkens een link naar je provider gebruikt voor bijlagen. Dit werkt goed totdat je de mail hebt geopend met Imac want die download alle berichten en bijlagen en verwijderd ze dan bij je provider.

NicoH 05-04-08 16:50

OK Thanks, is er dan geen oplossing om toch de bijlagen te behouden.

ControlSje 05-04-08 16:56

De enige oplossing is om de emails bij de provider niet te wissen als je met Imac aanlogt. Bij outlook en outlook expres op windows is dat een instelling, ik weet echter niet of dit met Imac ook mogelijk is.
Je moet wel rekening houden dat je mailbox bij de provider op een gegeven moment vol zal raken en dat je hem dan handmatig zult moeten opschonen.
Deze oplossing is echter iets theoretisch ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd.

disegno 23-04-08 15:59

Email niet gedownload van de server
 
Heerlijk de Iphone, (bijna) alles werkt perfect!

Als ik mail met pop3mail ophaal is de inhoud van de meeste berichten wel zichtbaar op mijn Iphone, sommige krijgen de melding "Dit bericht is niet gedownload van de server". (terwijl ik eerst op mijn Iphone heb gekeken, daarna pas op de Imac.
Omdat wij op 3 computers mails lezen worden alle berichten op de server bewaard totdat deze door de Imac worden opgehaald.

Haalt de Iphone de mails helemaal binnen (incl. bijlagen?) om later nogmaals te kunnen lezen? Ik neem aan dat er geen link naar de server is, want dan kun je ze niet offline lezen. Iemand een oplossing?!

Tnx!:rolleyes:

Jean72 05-09-08 22:54

Hoi, ik weet in elk geval niet hoe ik het voor elkaar krijg. Ik stuur een mail met een bijlage , maar die zit er dus niet bij als ik hem open op de iphone. Hoe moet ik het nu instellen (pop account) ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.