iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Ontgrendel" tekst aanpassen in eigen naam (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10726-ontgrendel-tekst-aanpassen-eigen-naam.html)

Yvarladze 05-04-08 16:21

"Ontgrendel" tekst aanpassen in eigen naam
 
Hallo,

Ik vroeg me af of het makkelijk is om de tekst "Ontgrendel" aan te passen. In veel theme's zie je dit terug zoals bijvoorbeeld "Please Wait" of "Iphone hacked" . Kan iemand mij hier mee verder helpen. Ik wil dus alleen die tekst aanpassen.

Alvast bedankt

superzemie 06-04-08 10:33

Je kan met Customize app, dingen veranderen, dus ook de tekst van ''ontgrendelen'' etc.
Customize openen -> Springboard Strings --> en dan zie je een lijst wat hij standaard aangeeft bij bepaalde benoemingen..

dat kan je veranderen in wat je wilt qua tekst! :D

bartos 07-04-08 20:08

volges mij werkt customize niet met de 1.1.4... kan dit ?

ASNNetworks 07-04-08 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartos (Bericht 94920)
volges mij werkt customize niet met de 1.1.4... kan dit ?

Klopt...Customize werkt niet op 1.1.4...Hiervoor is er Modified Customize;) Moet je ff googlen ernaar...Stond volgens mij op iPodTouched.com...

croiman 07-04-08 22:05

idd, daar staat die, je kunt je strings zelf ook aanpassen in iedere taal bij system/library/springboard.app/springboard/ en dan al je talen openen en coverteren zodat je t kunt lezen en aanpassen, is wel weten waar je mee bezig bent anders iphone crash.

matic 07-04-08 22:55

Is er geen manier zonder customize? Bijvoorbeeld via SCP een bestandje aanpassen? Heb de gemodde versie van customize al gecheckt maar vindt deze niet lekker werken....

yingie 07-04-08 23:18

Customize Beta 2.0 is uit en die werkt, denk ik... zie alleen bij Strings dat je niet uit Nederlands kunt kiezen...?

yingie 07-04-08 23:33

Hm, proggie crashed nogal vaak. heb ergens gelezen dat ie minimaal 3 x crashed en daarna niet meer. heb 'm ook werkend gehad totdat ik iets ging downloaden, dat duurde me te lang dus gestopt. nu probeer ik Customize weer op te starten, begint ie weer te crashem... schiet niet echt op

Robert M. 08-04-08 10:59

Bij mij pakt ie em niet, kan het zijn omdat ik em overgezet heb naar NL-talig?

Als ik namenlijk die tekst invoer gebeurt er niks :confused:

croiman 08-04-08 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matic (Bericht 95049)
Is er geen manier zonder customize? Bijvoorbeeld via SCP een bestandje aanpassen? Heb de gemodde versie van customize al gecheckt maar vindt deze niet lekker werken....

inderdaad dit is mogelijk, je gaat dan naar de map waar de strings staan (kun je vinden in de plist van customize) en je pas deze handmatig aan in de betreffende map van je taal wat je wilt.

Shabbes 08-04-08 22:26

In system/library vindt ik geen springboard.app. Kan het zijn dat dit in 1.1.4 is veranderd. Waar kan ik de strings vinden?

RedB 12-05-08 13:53

In 1.1.4 staat springboard.strings in /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/[Dutch].lproj. Met WinSCP naar mijn pc gehaald. Bestand leesbaar gemaakt met deze link: Convert Apple Property list from binary to text XML Vervolgens heb ik met een teksteditor de tekst "ontgrendel" gewijzigd, in mijn naam. Mijn vraag:Hoe converteer ik de tekst weer terug naar binary (plist) onder windows of kan ik zoals bij sommige plist bestanden gewoon de tekstversie met winscp terugzetten ? Iemand ervaring hiermee ?

ButcherJF 12-05-08 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RedB (Bericht 111314)
In 1.1.4 staat springboard.strings in /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/[Dutch].lproj. Met WinSCP naar mijn pc gehaald. Bestand leesbaar gemaakt met deze link: Convert Apple Property list from binary to text XML Vervolgens heb ik met een teksteditor de tekst "ontgrendel" gewijzigd, in mijn naam. Mijn vraag:Hoe converteer ik de tekst weer terug naar binary (plist) onder windows of kan ik zoals bij sommige plist bestanden gewoon de tekstversie met winscp terugzetten ? Iemand ervaring hiermee ?

Je maakte me nieuwsgierig. Geprobeerd, herstart (met Respring uit de Installer -> iFoneguide Exp, ideaal!) en: 't werkt!

Ow ja, hoe? Gewoon het aangepaste bestand terug gekopieerd nadat ik het originele springboard.strings heb hernoemd in SpringBoard_OUD.strings

RedB 12-05-08 14:57

Thnx, durfde het zelf eerst niet aan :P eerst maar wat meer info vragen ;-) Heb het nu ook geprobeerd door tekstbestand terug te plaaten en werkt prima. Als iemand nog een link of tooltje weet om terug te converteren hoor ik het nog graag.

croiman 12-05-08 16:43

terug converteren hoeft niet. eenmaal leesbaar, kun je die aangepast zo trug in je iphone zetten.

Undertaxxx 12-05-08 17:12

Idd, best logisch dat hij ook werkt met de encrypted files. De files waren allemaal standaard encrypted maar Apple heeft deze decrypted om de files iets of wat te 'beveiligen' tegen inbreuk.

RedB 12-05-08 19:17

begrijp niet helemaal wat je bedoelt met encryptie / decryptie. Dit bestand is in ascii gewoon een eenvoudig xml bestand, in plist formaat is het volgens mij alleen omgezet naar een binair bestand, vermoedelijk zodat e.e.a. wat sneller werkt. tekst blijft met een hexeditor echter goed leesbaar dus zeker niet encrypt.

croiman 12-05-08 20:42

het is gewoon iet van apple om beetje moeilijker doen.


ps : dit en nog meeeeerrrrr kun je gewoon simpel veranderen door customize

PascalHark 18-05-08 20:09

Zal wel aan mij liggen, maar heb toch nog wat vragen:
Het bestand in HTML-vorm wijzigen: kan ik dat bijvoorbeeld in Word doen en het vervolgens als xml-bestand opslaan. Kan ik 't daarna ook als XML-bestand terugplaatsen in de Iphone-folder waar ik eerst het oorspronkelijke string-bestand vandaan heb geplukt?

RedB 18-05-08 20:50

Met behulp van eerder genoemde site kan je een .string bestand omzetten naar xml. Het is dan al een xml die je kan aanpassen, met een willekeurge teksteditor. Daarna het xml bestand terugplaatsen.

PascalHark 18-05-08 21:15

Heb 't geprobeerd, maar nu is alles in 't nederlands, behalve de (gewijzigde) string bij het uitschakelen. Ik wil de tekst 'zet uit' wijzigen in 'uitschakelen'. Als ik bovenstaande methode volg en het tekstbestand vervolgens als xml-bestand terugplaats in de betreffende Iphone-folder wijzigt de tekst niet naar 'uitschakelen' maar naar de standaard engelse tekststring 'slide to power off'. Iemand een tip?

croiman 18-05-08 22:20

de plist handmatig aanpassen via Winscp en de convert online voor de plist

RedB 18-05-08 23:03

@pascalhark:
Niet per ongeluk wat tekens te veel verwijderd bij het editen, speciale tekens gebruikt of een lege regel extra geplaatst of zo iets ? Bestand zelfde naam ? Anders kopie even terugplaatsen en opnieuw beginnen. En zou ander programma dan Word gebruiken om te editen.

rowin89 21-05-08 11:46

hoi

ik heb custimize 2.0 op mijn iphone 1.1.4 het werkt goed naar behoren.
maar als ik mij n tkest wil aanpassen krijg ik alleen maar engelse sprins te zien bv unlock maar me iphone is in het nederlands...

wat te doen?

public_nmy 24-09-08 00:51

zelfde probleem hier..... customize derop staan maar .... bij strings kan je niet nederlands editten , want die taal staat er nie tussen ???
weird

lodevs 25-09-08 18:44

ik kan niet eens een deftig thema installeren. Ik download dan de theme en wil hem dan instellen, krijg ik een melding over offline bestanden ofzo

njah zou dit te maken hebben met de FW 2.1 dat ik heb?

public_nmy 25-09-08 22:55

geen idee denk het niet hoor..... ik heb FW 2.1 en theme's of customizen werkt naar behoren.... download alles via cydia , ik krijg alleen die tekst ontgrendel niet gewijzigd :s je moet die string aanpassen in customize.... en dat zie ik idd... maar staat er niet in het nederlands tussen... ik zie allerlei andere talen die ik kan wijzigen alleen niet ( ontgrendel ofzo ) in het nederlands dus nou da schiet nie op^lol

lodevs 26-09-08 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door public_nmy (Bericht 198479)
geen idee denk het niet hoor..... ik heb FW 2.1 en theme's of customizen werkt naar behoren.... download alles via cydia , ik krijg alleen die tekst ontgrendel niet gewijzigd :s je moet die string aanpassen in customize.... en dat zie ik idd... maar staat er niet in het nederlands tussen... ik zie allerlei andere talen die ik kan wijzigen alleen niet ( ontgrendel ofzo ) in het nederlands dus nou da schiet nie op^lol


mjah ik heb die customize 2.1 via cydia gedownload
en dan probeer ik theme's te downloaden via customize ma da gaat dus nie :)

public_nmy 26-09-08 20:37

owww op die manier bedoel je.... nah gewoon thema's installeren in cydia voor winterboard dien doen het allemaal perfect ;) kan ze eerst allemaal bekijken dan installen wa je wilt en werkt heel handig , ..... zit ik nog te kloojen met die ''ontgrendel'' tekst aan te passen wa nie erg opschiet lol heb wel al de provider tekst en banner kunnen aanpassen :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.