iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Externe luidsprekers werken niet meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10751-externe-luidsprekers-werken-niet-meer.html)

MacCookie 06-04-08 13:25

Externe luidsprekers werken niet meer.
 
Beste, mijn vader heeft sinds een weekje een iPhone uit de Verenigde Staten. Het is een prachtig apparaat, nog steeds maar er is een probleem. Hij werkte perfect tot gisteren, er komt geen geluid meer uit de externe luidsprekers. Als je de iPhone tegen je oor houd met de luidsprekers hoor je het heel zachtjes, bijna onhoorbaar. Het werkt nergens, dus zowel bij de 'iPod' functie, de ringtone, de klikgeluiden, de luidsprekers werken niet. Met de oortjes (hoofdtelefoon) werkt alles wel goed..

We hebben hem al gerestored, opnieuw unlocked. Verschillende volume-boosters geinstalleerd en uitgeprobeerd. Hij staat niet op stil en het volume met de knopjes aan de zijkant staat op maximaal. Dit alles wil niet baten. Ik denk dus dat het hardware-matig is.

Wat denken jullie? Alvast bedankt.

truckdiver 06-04-08 13:40

al geprobeerd om je headset(oortjes) er een paar keer in en uit te steken?

MacCookie 06-04-08 13:49

Heb ik geprobeerd. Helpt niet, ik denk niet dat de iPhone denkt dat de headset is ingeplugd. Het probleem was er ook al voor de headset voor de eerste keer was gebruikt.

ControlSje 06-04-08 14:02

Je hebt de mute schakelaar goed staan neem ik aan.
Je kunt proberen om de iPhone opnieuw te starten door hem uit en aan te zetten, als dat niet helpt zou je nog een reset van alle settings kunnen uitvoeren via het settings|general menu. Suc6

MacCookie 06-04-08 14:05

Die reset van de setting heb ik juist gedaan, helpt niet.. Enja de mute schakelaar staat goed :). Heb hem ook al een paar keer gerestart.

ControlSje 06-04-08 14:12

Is het gebeurd na iets te hebben geinstalleerd? Je zou nog de volume boost patch kunnen installeren om te kijken of dat wat doet.
ps. Ik neem aan dat het volume op maximaal staat.

MacCookie 06-04-08 14:31

neen ik had nog niets geinstalleerd, eht was plots gebeurd. ja het volume staat maximaal, en die volume boost heb ik ook geprobeerd :s.

ControlSje 06-04-08 15:06

Ik heb ooit van Croiman begrepen dat de soldeer contacten van de speaker soms niet helemaal goed zijn. Of dat ook bij jou het geval is weet ik natuurlijk niet maar als dat wel het geval is zal de iPhone open moeten. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat truckdriver al heeft voorgesteld. Je zou een minimaal iets (een kraakje) moeten horen bij het uithalen van de koptelefoon stekker.

MacCookie 06-04-08 15:18

Nee ik hoor echt niets, ik denk dat ik eens bij de mensen van apple langsga want zelf haal ik hem niet graag open. Alvast bedankt voor de snelle reacties!

MacCookie 07-04-08 17:50

Kan ik nog van de garantie gebruikmaken? bv als ik hem trug herstel maar de oorspronkelijke staat? Of helpt dat niet veel? Zouden ze mij bij apple willen helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.