//

Interessante nieuwe theorie baterrijduur?!

Interessante nieuwe theorie baterrijduur?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet er is inmiddels al veel geschreven over de batterijduur van de iPhone 4S - IOS 5.01 etc. Echter deze theorie ben ik nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-12-11, 14:44
sannieslief sannieslief is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard Interessante nieuwe theorie baterrijduur?!

Ik weet er is inmiddels al veel geschreven over de batterijduur van de iPhone 4S - IOS 5.01 etc. Echter deze theorie ben ik nog niet tegengekomen en wil ik graag met jullie delen.

Ik heb een jaar geleden de iPhone4 zwart bij T-Mobile aangeschaft en dagelijks laat ik deze op. Ik vind dit acceptabel gezien het feit wat ik er allemaal mee doen, dus daar praten we verder niet over. Sinds vorige week heb ik een 2e iPhone erbij en wel de 4S wit. Hier had ik tot 2 dagen geleden mijn werk simkaart van KPN inzitten. Geen problemen mee ook deze moest dagelijk opladen wat ik wederom acceptabel vind.

Maar nu komt het verhaal. Allereerst alle syncs, location services, bluetooth, Wi-Fi etc. op beide iPhones helemaal gelijk staan ingesteld. 2 dagen geleden heb ik de simkaarten omgeruild T-Mobile zit nu de iPhone4S en KPN sim in de iPhone4. Gistermiddag rond 12.00u constateerde ik dat de batterij van de iPhone4S nog maar op 24% uiterst vreemd te noemen want ik had hem gisterochtend nog van de oplader gehaald met een 100% status en niets bijzonders meegedaan. Maar goed ik had er verder geen aandacht meer aangeschonken en de iPhone4S gewoon aan de oplader gelegd. Gisteravond moest ik helaas dezelfde conclusie trekken rond 22.00u nog maar 15% batterij. 2x per dag aan de lader dat hoort niet dacht ik, maar goed vanmorgen heb ik de iphone4S weer van de lader gehaald met een status van 100%. Jullie raden het misschien al, na een uur stond de batterijstatus op 80% Ik heb vervolgens alles uitgezet. (Wi-Fi, bluetooth, location services, push/fetch mail en de enige openstaande app messages afgesloten) De iPhone nog een keer uit en aan gezet vervolgens het appartaat tot 11.00u niet meer aangeraakt en jawel de status was nog verder gezakt 65%. Uiteindelijk heb ik de simkaarten weer omgeruild. T-Mobile zit weer in de iPhone4 zwart en KPN zit weer in de iPhone4S wit. Dit is nu 2 uur geleden en de conclusie is dat de iPhone4s een batterij status heeft van 64% Ik heb nu dus weer batterij status die aan mijn verwachtingen voldoet. RAAR RAAR POLITIEPET

PS1: de iPhone4S is besteld via de Applestore.
PS2: de iPhone4 zwart vertoont onder beide simkaarten geen extreme dalingen

is het T-Mobile ...wat denken jullie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-11, 14:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De conclusies die jij trekt zijn geen conclusies maar empirische vaststellingen

Je zou eventueel een theorie hebben, die verifieerbaar of falsifieerbaar is, als beide iPhones hetzelfde 3G netwerk gebruiken. Nu wordt er gebruik gemaakt van twee verschillende mobiele datanetwerken met totaal verschillende parameters zoals veldsterkte, afstand tot de UMTS/HSPDA base cell, bandbreedte, enz...

Als je dezelfde test zou doen op een totaal andere locatie zijn de resultaten hoogstwaarschijnlijk helemaal verschillend.

Het is wel een leuk verhaal maar een theorie is het helaas niet

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 21-12-11 om 15:04. Reden: Taelvauten
  #3  
Oud 21-12-11, 15:10
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het is wel een leuk verhaal maar een theorie is het helaas niet
Het is een hypothese met een vooralsnog ongeverifieerde verklaring, en dat maakt het in principe al een theorie. Deze zal alleen nog wat verder getest moeten worden voor een verifieerbare verklaring

Significant meer batterij-verbruik bij de iPhone 4S met een T-mobile simkaart dan bij de iPhone 4S met een KPN simkaart met 'vergelijkbaar' gebruik.

Misschien zijn er meer mensen op het forum die het zouden kunnen testen? Heb zelf alleen toegang tot een t-mobile simkaart.
  #4  
Oud 21-12-11, 15:17
sannieslief sannieslief is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

@decx: goed uitgangspunt om verder te gaan met dit topic.

Significant meer batterij-verbruik bij de iPhone 4S met een T-mobile simkaart dan bij de iPhone 4S met een KPN simkaart met 'vergelijkbaar' gebruik.

@timosha: ik ben op diverse lokatie geweest (binnen de regio Gelderland)
  #5  
Oud 21-12-11, 15:27
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

De 4 schakeld die meer van 3G naar normaal dus alleen rondje?

Mijn ervaring met t mobile is dat hun netwerk op 3 g niet zo heel sterk is en dus de telefoon meer moeite moet doen om verbinding te houden met het netwerk.
  #6  
Oud 21-12-11, 15:53
sannieslief sannieslief is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
De 4 schakeld die meer van 3G naar normaal dus alleen rondje?
Nee daar heb ik geen last van in deze regio, binnen of buiten altijd goede 3G ontvangst
  #7  
Oud 22-12-11, 11:00
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

't is gewoon 5.0.1 denk ik
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #8  
Oud 22-12-11, 11:08
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Heb op de 4S met kpn sim (zowel 5/5.01/5.1) nog nooit geen batterijproblemen gehad, identiek aan de 4.
  #9  
Oud 22-12-11, 11:11
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

De vraag is dan wat "identiek" is: ik las van mensen in het begin dat ik niet moest janken, want "een smartphone hoort gewoon elke dag aan de lader".... Dus: is identiek elke dag aan de lader, of om de 2 dagen?

Ik verwacht toch minimaal een dag of 3 op een accu, bij hetzelfde gebruik als op een 3GS....
En dat blijkt dus ook gewoon mogelijk (sinds 5.1 geen problemen meer, KPN sim).
  #10  
Oud 22-12-11, 13:14
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

3 dagen is mij nog nooit gelukt, ook niet met de 3g/3gs/4/4s

Maar heb hier dus niet het probleem gezien van een supersnel leeglopende batterij waar ik pas bij de 4s over lees.
  #11  
Oud 22-12-11, 13:23
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Bedenk me nu net dat mijn oude iPhone 3G nu al bijna een maand (weliswaar zonder sim en op stand-by) aan staat op het 'plaats sim en verbind met itunes' scherm. En dan te bedenken dat mijn iPhone 4S het ongeveer een dag uit houd (4 uur gebruik + 22uur stand-by).
  #12  
Oud 22-12-11, 13:36
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Bedenk me nu net dat mijn oude iPhone 3G nu al bijna een maand (weliswaar zonder sim en op stand-by) aan staat op het 'plaats sim en verbind met itunes' scherm. En dan te bedenken dat mijn iPhone 4S het ongeveer een dag uit houd (4 uur gebruik + 22uur stand-by).
Je 3G doet dan ook niets he.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #13  
Oud 22-12-11, 13:59
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je 3G doet dan ook niets he.
De hele telefoon heeft natuurlijk helemaal niks gedaan Zelfs het scherm heeft continu uit gestaan maar ik vond het wel het melden waard dat de batterij inmiddels bijna een maand mee gaat
  #14  
Oud 22-12-11, 17:46
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Volgens mij is het een combinatie van sim-kaart en 3G dekking van het netwerk. De iPhone 4S bleek al gevoeliger voor het type simkaart dan de iPhone 4 (de geen service melding / simpincode problemen) en uiteraard zal het slechtere 3G netwerk van T-mobile zijn tol eisen voor het schakelen tussen GSM en 3G verbindingen. Daarbij kan ik me voorstellen dat een belangrijke factor kan zijn dat de iPhone 4 een aparte chip had voor 3G, naast de GSM chip. Om deze reden kon je handmatig 3G uitschakelen op de iPhone 4 en nu niet op de 4S, omdat bij de 4S de 3G en GSM functies in één chip zijn verenigd. Ik kan me voorstellen dat de iPhone 4 wellicht de 3G chip uitschakelt in standby en zo batterij bespaart en dat een vergelijkbare stand in de enkele chip in de iPhone 4S niet net zo zuinig blijkt... Eén chip betekent goedkopere productie voor Apple maar wellicht kortere batterijduur voor de gebruiker, volgens mij bleek dit ook al uit de specs van de 4S als ik mij het goed herinner.
  #15  
Oud 22-12-11, 18:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Bedenk me nu net dat mijn oude iPhone 3G nu al bijna een maand (weliswaar zonder sim en op stand-by) aan staat op het 'plaats sim en verbind met itunes' scherm. En dan te bedenken dat mijn iPhone 4S het ongeveer een dag uit houd (4 uur gebruik + 22uur stand-by).
Als ik mijn iPhone op dezelfde manier gebruik als mijn oude Nokia, kan ik er ook een week mee doen.....
  #16  
Oud 24-12-11, 15:55
sannieslief sannieslief is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Volgens mij is het een combinatie van sim-kaart en 3G dekking van het netwerk. De iPhone 4S bleek al gevoeliger voor het type simkaart dan de iPhone 4 (de geen service melding / simpincode problemen) en uiteraard zal het slechtere 3G netwerk van T-mobile zijn tol eisen voor het schakelen tussen GSM en 3G verbindingen. Daarbij kan ik me voorstellen dat een belangrijke factor kan zijn dat de iPhone 4 een aparte chip had voor 3G, naast de GSM chip. Om deze reden kon je handmatig 3G uitschakelen op de iPhone 4 en nu niet op de 4S, omdat bij de 4S de 3G en GSM functies in één chip zijn verenigd. Ik kan me voorstellen dat de iPhone 4 wellicht de 3G chip uitschakelt in standby en zo batterij bespaart en dat een vergelijkbare stand in de enkele chip in de iPhone 4S niet net zo zuinig blijkt... Eén chip betekent goedkopere productie voor Apple maar wellicht kortere batterijduur voor de gebruiker, volgens mij bleek dit ook al uit de specs van de 4S als ik mij het goed herinner.
Interessante reactie JornZ, ik was niet op de hoogte van deze combi chip opties. En ja het slechte 3G netwerk van T-Mobile, wanneer zullen ze dat eens gaan aanpassen. Ik ga morgen weer een een dagje de sim van T-Mobile in de 4S plaatsen. Ben dan op een andere lokatie, waar misschien een andere dekking is van T-Mobile. Ben wederom benieuwd naar de resultaten.

Fijne feestdagen allemaal!
  #17  
Oud 24-12-11, 17:06
Alain26 Alain26 is offline
• iOS 8.0
• 8.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Geleen
Berichten: 1
Standaard

Foutje , niet goed gelezen
Reageren

Labels
ios5, iphone4s, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rijbewijs theorie app erikroeier Ontwikkelen voor iOS 12 29-06-09 15:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.