iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   DRINGEND!! iPhone 4 start niet meer op na reset (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107553-dringend-iphone-4-start-niet-meer-op-na-reset.html)

wezzzzzz 21-12-11 16:13

DRINGEND!! iPhone 4 start niet meer op na reset
 
Hey iedereen,

Vooraleer jullie gaan zeggen dat over dit topic al genoeg discussies zijn, wil ik zeggen dat ik deze al gelezen heb en voor nog geen oplossing hebben gezorgd.

Daarstraks bleef mijn iPhone 4 (tethered jailbreak 5.0.1) ineens hangen nadat ik een sms had verstuurd. Niks reageerde meer. Ik wou hem resetten, maar nu blijft hij op het Apple-logo steken als ik hem opnieuw aanzet. Hij wordt ook niet herkend in iTunes (tenzij ik +- 20 sec lang de home en power button indruk, waarna er het logo voor op iTunes aan te sluiten op komt en hij vraagt voor te herstellen waardoor ik alle bestanden kwijt ben).
Ik heb ook al geprobeerd via redsnow, maar ik krijg hem niet in de DFU-mode. Hij start altijd vanzelf opnieuw op als hij verbonden is met de pc...

Is er nog een (liefst simpele) mogelijkheid waardoor ik hem momenteel aankrijg om een reservekopie te kunnen maken zodat ik terug de originele firmware erop zet (want ben die JB-bugs beu...) ? Of zal ik genoodzaakt zijn om die via iTunes te herstellen en dan al mijn gegevens kwijtraken ?

wouter1981 21-12-11 16:17

Volgens mij moet je gewoon tethered booten met redsn0w... Gebruik een goede kabel en USB poort.

wezzzzzz 21-12-11 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 748597)
Volgens mij moet je gewoon tethered booten met redsn0w... Gebruik een goede kabel en USB poort.

Ja, dat wou ik proberen, maar ik krijg hem niet meer in de DFU-mode als die aangesloten blijft op de pc. Als ik de power en home button 5-tal seconden indruk valt hij uit, maar paar seconden later springt hij weer aan zonder ik iets doe.

Guest-20180925190238 21-12-11 16:22

iPhone met de USB-kabel aan de computer aansluiten en dan:

1) Power en Home knop tezamen indrukken
2) Tot 10 tellen
3) Bij 10 Power knop loslaten en Home knop ingedrukt houden
4) Tot 8 tellen
5) Bij 8 Home knop loslaten

Als er een zwart scherm verschijnt staat het ding in DFU-mode en kan je tethered booten.

Succes :)

wezzzzzz 21-12-11 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 748600)
iPhone met de USB-kabel aan de computer aansluiten en dan:

1) Power en Home knop tezamen indrukken
2) Tot 10 tellen
3) Bij 10 Power knop loslaten en Home knop ingedrukt houden
4) Tot 8 tellen
5) Bij 8 Home knop loslaten

Als er een zwart scherm verschijnt staat het ding in DFU-mode en kan je tethered booten.

Succes :)

Ok, kl*te... Ik deed exact zoals jij zei, maar daarna sprong hij meteen terug aan. Dus ik probeerde het dan opnieuw, maar had niet door dat redsnow nog open stond. Blijkbaar was het dus gelukt want er stond 'waiting for reboot'. Ik heb een minuut ofzo gewacht, maar nog steeds geen beweging in het scherm. Nu wou ik het nogmaals proberen, maar ik kom niet verder dan de beginstap in redsnow (dat zegt dat die in de DFU moet staan en waar ik dan op 'next' moet drukken), ik kan namelijk niet meer op 'next' drukken... Help... ? :)

Guest-20180925190238 21-12-11 16:36

Als de iPhone met de USB-kabel aangesloten is en in DFU-mode staat, dan eerst start je Redsn0w op.

Je hoeft dan niets meer te doen dan "Just boot" te kiezen, Redsn0w ziet dat er een iPhone in DFU-mode is en gaat automatisch verder.

wezzzzzz 21-12-11 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 748606)
Als de iPhone met de USB-kabel aangesloten is en in DFU-mode staat, dan eerst start je Redsn0w op.

Je hoeft dan niets meer te doen dan "Just boot" te kiezen, Redsn0w ziet dat er een iPhone in DFU-mode is en gaat automatisch verder.

THANK GOD het werkt eindelijk weer. Merci ! :)

Guest-20180925190238 21-12-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wezzzzzz (Bericht 748608)
THANK GOD het werkt eindelijk weer. Merci ! :)

Tot uw dienst :) En schrijf die methode om in DFU-mode te zetten op een briefje :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.