iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ipod glas kapot en laadt niet op - Graag wat hulp (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107559-ipod-glas-kapot-laadt-niet-op-graag-hulp.html)

bb1996 21-12-11 18:01

Ipod glas kapot en laadt niet op - Graag wat hulp
 
Ik heb een iPod Touch 4g, 8gb. Ik heb hem 2 weken nadat ik hem gekocht heb laten vallen en nu een barst in het scherm. Ik heb geen verzekering, dus de barst zit er nog. Sinds kort laadt mijn iPod ook niet op, om de 3-4 dagen doet ie het weer, daarna weer niet. Ik heb de fabrieksinstellingen teruggehaald, alles gewist, maar hij doet het nogsteeds niet. Om mijn iPod te laten maken met garantie, moeten het glas er eerst af, dus gaat het kapot. Ik wil mijn glas niet door Apple laten maken omdat dat 2x zo duur is. Mijn idee is om de iPod glas te laten maken bij een winkel waar het goedkoper is, en daarna met garantie terug op te sturen naar Apple, zodat ze hem wèl kunnen maken. Is dit een optie? Accepteren ze dit ookal laat ik het niet weten, of komen ze erachter dat het niet het orginele glas is van de iPod maar er een nieuwe erop is laten zetten?

Kent iemand dit probleem en heb je er een oplossing voor? En is het een optie wat hierboven staat?

M.v.g.

colliehome 21-12-11 18:14

Heb één post weggehaald. Waarschijnlijk was je zo ontredderd dat je dubbel poste.
Beetje opletten volgende keer.

bb1996 21-12-11 18:15

Sorry, er stond dat de andere niet gepost was, dus ik dacht nog een keer dan maar ;)

colliehome 21-12-11 18:18

Geen probleem, daar zijn wij voor.

Guest-20180925190238 21-12-11 18:21

Als je dat glas laat vervangen door de deskundoloog om de hoek is de garantie foetsie. Apple gaat er zeker achter komen dat er neponderdelen werden gebruikt.

bb1996 21-12-11 18:27

Maar het is geen neponderdeel, gewoon een orgineel Apple touch sqreen.. Is dat ook een probleem dan? (Sorry heb geen verstand van zulke dingen)

Guest-20180925190238 21-12-11 18:51

Als ik het goed begrijp wil je het volgende doen:

1) Ergens een schade laten herstellen die buiten de garantie valt;
2) Als die schade hersteld is dan toch nog garantie gaan claimen bij Apple voor de overige schade;
3) Hopen dat Apple niet ziet dat de zichtbare schade, die buiten garantie valt hersteld is, en dat Apple dan toch nog garantie geeft;

Ik vind dat niet netjes (ik kon ook een ander woord gebruiken maar doe dat liever niet) :rolleyes: Vindt jij dat wel netjes?

bb1996 21-12-11 18:54

Ik begrijp je punt, maar ik betaal de schade van het glas volledig zelf, en wil niet dubbel zoveel betalen alleen omdat Apple daarmee zn voordeel heeft :) Apple kan dan gewoon het probleem waar de garantie voor is oplossen, maar blijkbaar merken ze dat, dus het kan tòch al niet meer. Toch bedankt :)

jandevoer 21-12-11 22:16

pb me maar heb wel een adresje voor je

simlockvrij 21-12-11 23:09

als ik het goed zeg is de enige met originele onderdelen apple zelf, dus ze zien het sowiezo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.