iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G te zien bovenaan...zit ik nu op internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107744-3g-zien-bovenaan-zit-op-internet.html)

Floezeke 24-12-11 10:12

3G te zien bovenaan...zit ik nu op internet
 
Ik heb sedert gisteren en iPhone en ik zie bovenaan af en toe 3G staan ... Zit ik dan op internet? Ik heb dat in ieder geval niet zelf gedaan! Wie kan mij hier een beetje uitleg geven . Dank u

Guest-20180925190238 24-12-11 10:16

Als je 3G ziet staan ben je verbonden met een mobiel datanetwerk van de 3de generatie (UMTS/HSPDA).

Als er nu ook nog een paar instellingen kloppen in de iPhone dan kan je ook gebruik maken van het Internet. Probeer het eens door bv. Safari te openen en naar de een of andere webpagina te gaan.

Let wel op! Als je geen data abonnement hebt bij een provider kan dat heel duur worden.

Floezeke 24-12-11 11:13

Hey, bedankt voor je reactie. Ik heb dus nog maar net mijn iPad en iPhone en iMac en ik kom van Microsoft.... Dus alles is nieuw voor mij.
Ik heb dus een abonnement bij Mobistar van maar 50 mb ( weinig maar om te beginnen ok) .
Als ik op safari ga op de iPhone vraagt hij om op mijn draadloos internet te gaan , dus dat begrijp ik dat ik dan gewoon op internet ben via mijn Telenet maar ook dat lukt nog niet.
Maar dat zal wel lukken met wat inspanning.
Mag ik ervanuit gaan dat je alleen maar echt op internet zit als je het cirkeltje ziet draaien en dat de melding 3G alleen maar betekent dat je de mogelijkheid hebt om op internet te geraken.

En als ik dan via mijndraadloos op internet ga gebruik ik geen mb van Mobistar maar is het gratis via mijn Telenet.

Ik zal hier nog veel vragen moeten stellen denk ik , sorry! Ik ben in ieder geval heel enthousiast over mijn aankopen'

Groetjes en bedankt om mij te willen helpen.
Floezeke

Guest-20180925190238 24-12-11 11:22

Gefeliciteerd met de overstap naar Apple :) Welcome to the "Think Different Club" ;)

Met een 50 MB data abo is het beter om "Mobiele Data" maar uit te zetten in de instellingen van de iPhone. Het 3G icoontje betekent echt alleen maar dat er een 3G dataverbinding beschikbaar is.

Thuis kan je Wi-Fi gebruiken via Telenet en dat kost dus niets (afgezien van het Telenet abo).

Floezeke 24-12-11 11:32

Ok, ik heb dat nu gedaan en kan nu op mijn gemak mijn iPhone verkennen zonder onaangename verrassingen.

Heel erg bedankt

Guest-20180925190238 24-12-11 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floezeke (Bericht 749422)
Ok, ik heb dat nu gedaan en kan nu op mijn gemak mijn iPhone verkennen zonder onaangename verrassingen.

Wel, ja en nee. Ook als Mobiele Data uitstaat gaat er een klein beetje data over 3G gebruikt worden om de verbinding in stand te houden. Dat is helaas niet te vermijden.

Maar een data abo van 50MB is écht héél weinig, dat is zo goed als niets.

Floezeke 24-12-11 12:05

Ja, ik weet het dat het weinig is en ik besef dat ik het zal mogen veranderen voor meer mb, maar je kan dat gelijk wanneer hebben ze gezegd, gelukkig.
Hoe bedoel je niet te vermijden, hoe gaat dat dan als je geen ABO hebt? Komt dat dan apart op je telrekening?
ik heb zo het gevoel dat jij mij hier veel zal kunnen leren, als je dat wil tenminste.

Guest-20180925190238 24-12-11 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floezeke (Bericht 749430)
Hoe bedoel je niet te vermijden, hoe gaat dat dan als je geen ABO hebt? Komt dat dan apart op je telrekening?

Een 3G dataverbinding is een continue verbinding. Om die verbinding continue in stand te houden worden er kleine datapakketjes verstuurd en ontvangen (om het simpel uit te leggen). De UMTS/HSPDA basis cel (sommigen noemen dat "de mast") stuurt ook de radiochip in de iPhone aan om meer of minder vermogen te gebruiken of om te verhuizen naar een andere cel. Ook hiervoor worden kleine datapakketjes gebruikt.

Die kleine datapakketjes worden wel in rekening gebracht of in mindering van de databundel.

ballegooier 24-12-11 12:20

Sowieso als je bijv je mail ook ingesteld hebt op je iPhone, wordt er zeker te weten data verstuurd en ontvangen op je iPhone, al doe je er verder niks mee. Best om in instellingen-> algemeen -> netwerk -> mobiele data op UIT te zetten, wil je geen mobiel data verkeer!

Itoon 24-12-11 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floezeke (Bericht 749400)
Ik heb sedert gisteren en iPhone en ik zie bovenaan af en toe 3G staan ... Zit ik dan op internet? Ik heb dat in ieder geval niet zelf gedaan! Wie kan mij hier een beetje uitleg geven . Dank u

3G staat altijd aan bij de 4S kune je niet uitschakelen, als je het af en toe niet zien ligt dat aan het bereik van 3G dat dan wat minder is

ballegooier 24-12-11 12:24

Maar ook het rondje (GPRS icoon) wil zeggen dat je op internet 'zit'!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.