iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   helderheid van de speaker tijdens bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10777-helderheid-de-speaker-tijdens-bellen.html)

mamutskywalker 06-04-08 17:50

helderheid van de speaker tijdens bellen
 
hallo

ik heb mijn iphone nog niet zo heel lang in gebruik en pas merkte ik dat als ik aan het bellen ben dat de stem van die ik bel of van gebeld wordt niet al te helder is vooral als ik deze vergelijk met mijn oude telefoons
mijn vraag is of meerder mensen hier last van hebben en of hier een fix/ oplossing voor is

alvast bedankt

Destiny 06-04-08 17:52

Naar mijn weten is er geen fix voor.

Celf 06-04-08 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker (Bericht 94149)
hallo

ik heb mijn iphone nog niet zo heel lang in gebruik en pas merkte ik dat als ik aan het bellen ben dat de stem van die ik bel of van gebeld wordt niet al te helder is vooral als ik deze vergelijk met mijn oude telefoons
mijn vraag is of meerder mensen hier last van hebben en of hier een fix/ oplossing voor is

alvast bedankt

Ik herken het probleem. Een SE of Nokia klinkt veelal beter\transparanter. Een fix is er volgens mij niet.

mamutskywalker 06-04-08 18:20

hopelijk komt hij dan snel of wordt hij maar met de nieuwe firmware opgelost
want het is toch vervelend

oetang 07-04-08 03:50

Vreemd dat hier weinig berichten over zijn trouwens; ik vind het verschil van gesprekskwaliteit met gangbare telefoons echt groot en vraag me af of dat komt door de simunlock?

mamutskywalker 07-04-08 08:38

dat lijkt mij niet maar je weet maar nooit

en inderdaad mensen hebben hier helemaal niet over, ze zijn waarschijlijk allemaal met de programmas en firmwares wezig

cort 07-04-08 09:08

Hallo,

Je hebt toch je schermfolie verwijderd?Als hij nog nieuw is zit er op het scherm een bescherming.Ik spreek van ondervinding.

Dwevbob 07-04-08 10:47

Ik heb er niet over omdat de geluidskwaliteit prima is wat mij betreft. En er in het begin tot erg op gelet omdat er op het net negatieve dingen over te lezen waren. Misschien dat er alleen sommige iPhones last van hebben?

firestarter 07-04-08 15:28

Vind het geluid ook niet zo helder, hopelijk komt daar verandering in.

timmeh 21-04-08 21:56

bij mij is het gekraak ook erg irritant, soms kan ik mensen gewoon helemaal niet verstaan. dan zeg ik maar ik bel je zo wel terug als ik thuis ben, en hang ik op :P
ik moet je zeggen dat ik me er best wel erg aan stoor,maar de andere functies zijn zo geweldig dat ik het maar voor lief neem

firestarter 22-04-08 10:36

Welke provider hebben jullie? Dit kan ook veel over de maximaal haalbare kwaliteit zeggen.

PauluS87 22-04-08 10:55

Tja ik heb nergens last van hoor wanneer ik het volume van de speaker niet op MAX zet. Als ik hem inderdaad op max zet dan kraakt hij enorm maar dat is gewoon het vermogen van de speaker zelf. Maar ja ieder zijn mening he ;)

timmeh 22-04-08 12:25

ik heb debitel Vodafone, vodafone staat volgens mij toch niet bekend als een slechte profider.
als ik mijn volume zachter zet dan is t gewoon niet hard genoeg voor in de trein oid, dus dat is ook niet echt een oplossing

marcoryn 23-04-08 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cort (Bericht 94539)
Hallo,

Je hebt toch je schermfolie verwijderd?Als hij nog nieuw is zit er op het scherm een bescherming.Ik spreek van ondervinding.

whaha.. ik ken het ook ja. Schaam me weer diep nu ik er aan denk :D

defoer 24-04-08 12:05

Geluid Telefoon
 
Hoi ,

ook ik heb last van een dof geluid tijdens het bellen , had hiervoor een nokia en als je dat vergelijkt is het geluid van de iphone tijdens het bellen rond uit slecht ...
ik heb er geen fixes voor gevonden ... Ik weet niet of de equilizer functie van ipod invloed hier op heeft , volgens mij niet ..
Mochten er fixes zijn..... dan graag

belmaniak 14-05-08 09:35

Bij mij zijn de telefoongesprekken prima verstaanbaar, zowel handenvrij als gewoon..

PauluS87 14-05-08 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defoer (Bericht 103465)
Hoi ,

ook ik heb last van een dof geluid tijdens het bellen , had hiervoor een nokia en als je dat vergelijkt is het geluid van de iphone tijdens het bellen rond uit slecht ...
ik heb er geen fixes voor gevonden ... Ik weet niet of de equilizer functie van ipod invloed hier op heeft , volgens mij niet ..
Mochten er fixes zijn..... dan graag

Hmm misschien volume booster voor 1.1.4 gebruiken en eens kijken of je dan met de volume knoppen iets kunt doen. Je kunt het altijd proberen als je het onderhand nog niet zelf gefixed hebt.

mamutskywalker 27-05-08 09:47

volumu boost is puur voor het harder klinken van je beltoon meer niet helaas
ik zou ook willen dat het anders was maar goed

pclahsen 27-05-08 11:50

Ik heb vodafone en 1.1.4, heb serieus het geluid zachter gezet omdat iedereen mijn gesprekken kon volgen:D Niets gebruikt, geen volume boost of zo...Speakertje kraakt inderdaad iets als je hem helemaal vol aan zet. Ik vind het geluid acceptabel, was Nokia gebruiker.

mamutskywalker 27-05-08 16:41

uiteindelijk is het nog goed te doen hoor
dit is puur om een oplossing te kunnen vinden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.