iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Teleurstellende resultaten 4s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107806-teleurstellende-resultaten-4s.html)

Guest-20230102224050 25-12-11 11:53

Teleurstellende resultaten 4s
 
Ik ben nu zo'n 10 dagen in het bezit van een nieuwe iPhone 4s met als provider T-Mobile. Ik heb als referentie mijn iPhone 3Gs JB met als provider T-Mobile.

Mij viel de eerste dag al op dat 3 telefoongesprekken plots verbroken werden (van de 6). Ook viel mij op dat het geluid richting het onderwater effect ging en dat ik op de achtergrond een soort elektronisch storing hoorde, wat je 'vroeger' hoorde als je een telefoon bij een radio hielt. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik mijn ouders belde die hebben zo'n cheap SamSung telefoontje van €20,-- en dat het aan hun telefoon lag. Maar toen ik de volgende dag iemand aan de telefoon had die met een SamSung galaxy s2 belde en de PhoneHouse en ik hetzelfde constateerde wist ik dat het dus aan de 4s moest liggen.

Als er push notifications binnen komen en deze een geluidje geven, struikelt de iPhone bijna ieder keer over het afspelen van dit geluidje en blijft het dus hangen en stotteren.
Ik kreeg net een e-mail en ik klikte vervolgens op beantwoorden en vulde mijn antwoord in. Bij het drukken op “sent” crash de hele mail app keer op keer, ook na een reboot kan ik die mail niet antwoorden.
De e-mail is een doorgezonden Tweet met Twittelator en zit dus een afbeelding in.



Heeft iemand deze ervaringen ook en is het te lossen?

ballegooier 25-12-11 11:57

Heb je hem eens een reset gegeven en/of hersteld in iTunes? Klinkt idd als een iPhone die zich verslikt in alle taken, alsof er een ander proces aan het vastlopen is. Dat knetter geluid tijdens het bellen kan hardware matig zijn, zou ik denken. Als dat niet weggaat zou ik hem inleveren.

Guest-20230102224050 25-12-11 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 749665)
Heb je hem eens een reset gegeven en/of hersteld in iTunes? Klinkt idd als een iPhone die zich verslikt in alle taken, alsof er een ander proces aan het vastlopen is. Dat knetter geluid tijdens het bellen kan hardware matig zijn, zou ik denken. Als dat niet weggaat zou ik hem inleveren.

Precies, ga nog een keertje herstel doen.
Heb via PhoneHouse al het e.e.a. aangegeven na 5 dagen en die zeggen binnen 2 weken zonder probleem te kunnen omruilen. Nu hebben ze de 4s niet meer op voorraad dus omruilen kan niet binnen 2 weken, das nog een uitdaging voor de PH.

Of bedoel jij omruilen voor een ander merk, omdat de nieuwe iPhones idd veel weg hebben van clones uit China ;) ?

ballegooier 25-12-11 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisonline (Bericht 749667)
Of bedoel jij omruilen voor een ander merk, omdat de nieuwe iPhones idd veel weg hebben van clones uit China ;) ?

Nee, ik bedoel gewoon omruilen: ofwel laten omruilen (door de PhoneHouse in jouw geval) voor een nieuw toestel. Keuze voor merk / platform bemoei ik me liever niet mee, die keuze laat ik graag aan de persoon zelf over :o

corne64 25-12-11 12:28

Ik weet niet of mijn ervaringen in dit topic passen maar toch wil ik ze even delen.
Het gaat over de ontvangst van datanetwerken. Ik had al het idee dat mijn 4S mindere ontvangst had dan mijn vorige 4. Toevallig gisteren ergens uit eten geweest met mensen waarvan 5 er een iphone 4 hadden en twee een 4S. Bij mij en de andere 4S gebruiker kwam heel vaak de melding geen service terwijl de 4 gebruikers volle bak ontvangst hadden. Idem met 3G Ik en de andere 4S gebruiker bijna de hele tijd geen 3G en de 4 gebruikers dus wel.
Voor de goede orde allen hadden een vodafone abbo.

gtabak 25-12-11 12:29

Er zijn natuurlijk berichten over de kwaliteit van de gesprekken van de 4s, zoals die er ook waren bij de 3G en 3Gs, waarbij het volgens de klagers zou liggen aan de hardware. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook liggen (incidenteel) aan de kwaliteit van de verbinding of (structureel) aan de kwaliteit van het netwerk van de provider. Heb zelf geen problemen met de hardware, maar af en toe wel een slechte verbinding (T-mobile). Ook is de dekking van T-mobile nog steeds niet optimaal (zwarte gaten in bepaalde gebieden) en lukt het bij grote drukte niet altijd een verbinding te maken.

Guest-20230102224050 25-12-11 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtabak (Bericht 749676)
Ook is de dekking van T-mobile nog steeds niet optimaal (zwarte gaten in bepaalde gebieden) en lukt het bij grote drukte niet altijd een verbinding te maken.

Mee eens, maar op dezelfde locaties met mijn iPhone 3Gs gewoon goede gesprekken. Helaas heb ik die telefoon weggegeven aan de gene die nu naast mij zit ;-) Dus moet ik het het nu doen met 4s en ga ik hem omruilen totdat het goed is. Want wil helemaal geen SamSung.

ballegooier 25-12-11 13:27

Is allemaal prima om de dekking van het netwerk in twijfel te trekken, maar TS heeft denk ik op min of meer dezelfde plekken de ervaring dat het daar niet aan ligt (want zijn 3Gs deed het wel altijd goed op die plekken)

Verder mag de dekking dan slecht zijn, dat geknetter (interferentie geluid oid) hoort gewoon niet tijdens het bellen. Ik had daar op mijn 3G op wel eens incidenteel last van.

Het gehaper van Push notificaties en crashen bij een taakje, kan denk ik iig niet aan matige dekking / ontvangst liggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:24.