iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mailadres standaard ingesteld in iMessage (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107951-e-mailadres-standaard-ingesteld-imessage.html)

Jennifer77 27-12-11 12:28

E-mailadres standaard ingesteld in iMessage
 
Hallo allemaal,

Op mijn iPhone 4 gaat iMessage met bijna iedereen goed, behalve naar mijn moeder. Nu zie ik in haar contact dat haar e-mailadres blauw staat ingesteld ipv haar mobiele nummer. Dus als ik haar een iMessage stuur dan komt deze niet aan. Als zij mij iets stuurt dan komt dit wel aan maar mijn mobiele nummer staat in haar contacts wel blauw. Hoe kan ik aanpassen, dat haar mobiele nummer wordt gepakt voor een iMessage ipv haar e-mailadres? Heb via iCloud haar contact al gewist en opnieuw ingevoerd maar zonder resultaat. Iemand een idee? Bij de Apple servicedesk konden ze me niet echt verder helpen.

Alvast bedankt! :O

RWK 27-12-11 13:35

Je gaat op de iPhone van je moeder naar :

Instellingen > Berichten > Ontvang op

Als het goed is staat daar alleen haar email ingesteld, als je dat veranderd in haar mobiele nummer zou het moeten werken!

Succes!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2011 om 13:36 ----------

Apple ServiceDesk is nutteloos btw. Laat me weten of het gelukt is!

Jennifer77 27-12-11 14:46

Helaas, haar mobiele nummer staat daar in het grijs en dat valt niet aan te klikken of te vinken. :-(

RWK 27-12-11 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer77 (Bericht 750395)
Helaas, haar mobiele nummer staat daar in het grijs en dat valt niet aan te klikken of te vinken. :-(

Ja dat klopt!
Als het goed is dan zou ze dus berichten moeten ontvangen via haar mobiele nummer of email-adres.

Als u zelf haar nummer of email adres in het adres balk typt bij iMessage, zou het moeten werken!

cschots 11-01-12 20:49

Ga in iTunes op je computer naar Store>toon mijn account, waarschijnlijk staat daar je telefoonnummer niet ingevoerd. Daar dus telefoonnummer ( ik heb daarna voor de zekerheid alles afgesloten, iPhone ontkoppeld en iTunes opnieuw opgestart) en je iPhone herstellen via iTunes. Zou moeten werken!

Jennifer77 11-01-12 20:58

In het account van mijn moeder of van mij?

1987Spike 05-01-13 23:00

Probleem
 
Ik heb net hetzelfde voor... Imessage stuurt berichten via mijn emailadres, en als ik ga kijken naar 'berichten versturen vanaf' staat er bij mij mijn telefoonnummer in het grijs (niet aangevinkt) en mijn email aangevinkt... In mijn apple id staat mijn nummer geregistreerd... Hoe los ik dit op en stuur ik berichten via mijn gsm nummer?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.