iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [Micro-SIM] Vandaag een iphone 4S gehaald gelijk gezeik.. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108036-micro-sim-vandaag-iphone-4s-gehaald-gelijk-gezeik.html)

Myzelf667 27-12-11 23:04

[Micro-SIM] Vandaag een iphone 4S gehaald gelijk gezeik..
 
Beste leden,

Vandaag had ik een nieuwe Iphone 4S gekocht bij telefoonkopen.nl gewoon bij hun in de winkel.
Die man zei dat ik gewoon nog mijn oude simkaart van mijn 3G kon gebruiken alleen dan moest die geknipt worden.
Dat heeft hij dus gedaan met zo'n apparaatje.

Thuis aangekomen, doe ik mijn oude simkaart erin, die dus geknipt is, en zegt geeft de telefoon aan dat er GEEN simkaart is geinstalleerd..?

Wat kan ik nu doen?
is er een mogelijkheid om dit te fixen?
op de simkaart staat dus gewoon mijn abbo waar ik maandelijk voor betaal..

Hulp?:confused:

lolbroeck 27-12-11 23:13

Welke provider heb je?
Vaak zijn er problemen dat de ribben/strepen die op de SIM zitten niet goed in de tray van de iPhone passen. Je zou nog wat extra bij moeten knippen of een beetje ermee frutten tot 'ie past.

simlockvrij 27-12-11 23:13

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS - Zoeken in forums

Myzelf667 27-12-11 23:16

Heb zelf HI.
de sim past er perfect in, medewerker van Telefoonkopen had het gedaan.

Caneezy 27-12-11 23:24

Even updaten naar iOS 5.0.1 (9A604) die zulke problemen moet verhelpen.

navi24 27-12-11 23:25

Het kan zijn dat je instellingen van HI op je iphone moet installeren, eerst automatisch. Als dat niet lukt, dan maar liever handmatisch:
Toestelinstellingen - Hi


Als dat niet lukt, probeer deze tip maar:
Reset je warnings van je iTunes, rechte knop op je iphone bij "Devices".
Sluit je iTunes en ook je iPhone met je oude simkaart erin. Plug weer in, open iTunes en wacht ~30 minuten.

Myzelf667 27-12-11 23:25

De Iphone heb ik al geupgrade, gelijk via Icloud.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2011 om 22:34 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door navi24 (Bericht 750890)
Het kan zijn dat je instellingen van HI op je iphone moet installeren, eerst automatisch. Als dat niet lukt, dan maar liever handmatisch:
Toestelinstellingen - Hi


Als dat niet lukt, probeer deze tip maar:
Reset je warnings van je iTunes, rechte knop op je iphone bij "Devices".
Sluit je iTunes en ook je iPhone met je oude simkaart erin. Plug weer in, open iTunes en wacht ~30 minuten.


beide geprobeerd, bij de tweede, gebeurde er niks als ik op waarschuwingen opnieuw instellen klik. toch geklikt en gedaan wat u zei. nog niks veranderd.

JornZ 28-12-11 00:06

Microsim halen bij je provider.

Myzelf667 28-12-11 00:12

als er geen andere optie is, dan zou ik dat helaas moeten doen.
toch wacht ik liever nog even af als andere mensen nog meer opties voor mij hebben hier.

devi2012 28-12-11 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myzelf667 (Bericht 750947)
als er geen andere optie is, dan zou ik dat helaas moeten doen.
toch wacht ik liever nog even af als andere mensen nog meer opties voor mij hebben hier.

de simkaart nog iets kleiner knippen (met een scherpe schaar)
tot op sim zelf van je simkaart of zelfs nog meer der van af,,
ook al is hij dan niet meer precies de grote van een micro sim

, ook zou je hem goed schoon moeten maken,, dan zou hij gewoon moeten werken

simlockvrij 28-12-11 00:48

het spijt me, maar er is denk ik een kans van 99.9% dat je simkaart gewoon niet goed geknipt is. gewoon een nieuwe halen bij je provider, heb je gelijk een nieuwe sim met die nieuwste software erop.
heb je het omhulsel ook meegekregen, dan kan je em er weer in doen en proberen de nummers er af te halen.

Myzelf667 28-12-11 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devi2012 (Bericht 750975)
de simkaart nog iets kleiner knippen (met een scherpe schaar)
tot op sim zelf van je simkaart of zelfs nog meer der van af,,
ook al is hij dan niet meer precies de grote van een micro sim

, ook zou je hem goed schoon moeten maken,, dan zou hij gewoon moeten werken

geprobeerd.
heb nu zelfs alles uitgeknipt tot het gouden randje...
werkt niet.. :(

navi24 28-12-11 01:43

heb je maar 1 micro sim?

Myzelf667 28-12-11 01:47

op het moment heb ik 1 uitgeknipte micro sim die dus de medewerker heeft geknipt, en een originele micro sim waar ik op dit moment niks mee kan.
die kan ik pas gebruiken op 27 januari....
het punt is, de uitgeknipte sim is dus van mijn huidige abonnement en de originele micro sim van een nieuwe abbo die ik pas op 27 januari kan gebruiken...
heb ook al gekeken als ik een nieuwe sim kan aanvragen maar dat kost dan weer eens 20 euro terwijl ik die dan maar 1 maand gebruik wat dan ook weer zinloos is..
kan ik de medewerker vragen om een vergoeding?

remonnetje 28-12-11 12:41

Ik zelf moest zelfs nog een stuk van het gouden contactje eraf knippen voor hij werkte. Misschien werkt dat voor jouw. Kijk eens naar de tutorials op internet voor het zelf knippen. Daar zie je goed hoe je zelf kunt knippen.

Bomans 28-12-11 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myzelf667 (Bericht 751012)
kan ik de medewerker vragen om een vergoeding?

Dat kan je vrees ik op je buik schrijven.
Je hebt er zelf ook nog aan geknipt. Dan kun je hem er niet van beschuldigen dat het zijn fout was ...

sardonix 28-12-11 13:50

Heb hetzelfde gehad met een t-mobile kaartje was ook geen bereik na het knippen. Gelijk micro sim gehaald bij t-mobile probleem opgelost. Die paar centen kosten voor lief genomen.
Soms lukt het knippen, soms niet :)

Datamonster 28-12-11 15:25

meeste "oude" micro sims werken niet op de 4S de micro voor de 4S is van de 2e generatie is toch verschillend van de 1e.
Je kan beter een nieuwe halen.
De updates waar hier over gesproken word werkt alleen maar als hij al werkt (niet goed maar wel werkt)

S¡mon 28-12-11 21:50

Je had gratis een nieuwe kunnen krijgen, maar nu je er zelf in hebt staan knippen zijn al die kansen daarop verkeken.

devi2012 29-12-11 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remonnetje (Bericht 751206)
Ik zelf moest zelfs nog een stuk van het gouden contactje eraf knippen voor hij werkte. Misschien werkt dat voor jouw. Kijk eens naar de tutorials op internet voor het zelf knippen. Daar zie je goed hoe je zelf kunt knippen.

inderdaad, je moet zelf een stukje van het gouden randje van de sim zelf knippen

laats bij een vriend zijn iphone 4 het zelfde probleem
niet denken dat je de simkaart niet mag beschadigen, Want je mag best op het goud knippen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.