//

veel vragen!

veel vragen! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal ik ben kimmy en ben 17 jaar, sinds gisteren heb ik mijn eerste iphone gekocht, een 3gs met de reden dat ik deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-12-11, 15:31
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard veel vragen!

Hallo allemaal ik ben kimmy en ben 17 jaar, sinds gisteren heb ik mijn eerste iphone gekocht, een 3gs met de reden dat ik deze iphone mooier vond als de 4 (don't shoot me)
Ik heb eigenlijk nog veel vragen die ik niet in de handleiding heb gevonden, dus stel ik ze hier. (sorry als ze al ergens staan)
1) In de winkel heeft de verkoper mij uitgelegt dat een iphone uit eigen willetje op internet kan springen, hoe kan ik dat afzetten, want een fikse rekening vind ik maar niets!
2) Als je via Wi-Fi op internet gaat, moet je dan op safari duwen, of is dat betaalt internet?
3) moet je voor Wi-Fi bv een google app hebben? Om gratis op internet te kunnen?
4) de app store, is dat via internet?
5) als ik een spelletje heb gedownload, is dat dan ook via internet? VB angrybirds.
6) ik heb nu zo'n icoontje (iedereen heeft dat denk ik xd) waar je kan zien welk weer het word, is dat ook via internet?
7)hoe zie ik dat mijn internet opstaat?
8) en de laatste vraag: helemaal vanboven heb ik een E icoontje staan of een 3G, wat is dat voor iets?

Diegene die mij wilt helpen met deze vragen, ben ik echt zo dankbaar! Ik wil ook van mijn iphone gaan genieten!
(Ik voel me echt een amateur xd)

Groetjes en bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-11, 15:40
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

1- Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data uitzetten.
2- Als je mijn antwoord op 1 hebt gevolgd kan je gerust op Safari.
3- Nee. Instellingen > Wi-Fi > Aanzetten & Verbinden
4- App Store is via internet, ja.
5- Het spel spelen, nee, de meeste games niet, dit wordt meestal in de Appstore beschrijving van het spel vermeld.
6- Ja, werkt ook via internet.
7- Als je bovenaan, naast de naam van je provider, een rondje of '3G' ziet staan(mobiele internet) of een symbool van 1 punt en 2 gebogen lijntjes. (Wi-Fi)
8- Dat 3G symbool betekend dat je verbonden bent met mobiel internet (betaald internet).

Hoop dat dit alles beantwoord!


EDIT: En we weten allemaal dat je de 3GS hebt gekocht omdat hij fijner aanvoelt in de portemonnee. (Been there, done that.)
  #3  
Oud 28-12-11, 15:47
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Nou Kimmy hier gaan we dan

1. heb je geen internet abo genomen bij je telefoon
om je mail etc. te checken maakt hij constant contact met je
internet verbinding 3G (dit is het tekentje naast je naam van je provider.
2. Wi-Fi is geen appje maar staat onder algemene instellingen daar kun je verbinding instellen met een wachtwoord.
3. ter voorkoming van hoge datakosten kun je de spelletjes downloaden via Wi-Fi dit is gratis.
3. alles wat steeds upgedate moet worden kaarten, weer, email etc. kost data via internet.
4. als je het 3G icoontje ziet staan dan heb je dus contact via internet.
dit kun je via Algemene instellingen, netwerk, Mobiele data uitzetten
verbreken.
vergeet dit niet in het buitenland uit te zetten dit kan je hele dure rekening opleveren.

Veel plezier met je iPhone
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #4  
Oud 28-12-11, 15:49
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimmy1994 Bekijk bericht
Hallo allemaal ik ben kimmy en ben 17 jaar, sinds gisteren heb ik mijn eerste iphone gekocht, een 3gs met de reden dat ik deze iphone mooier vond als de 4 (don't shoot me)
Ik heb eigenlijk nog veel vragen die ik niet in de handleiding heb gevonden, dus stel ik ze hier. (sorry als ze al ergens staan)
1) In de winkel heeft de verkoper mij uitgelegt dat een iphone uit eigen willetje op internet kan springen, hoe kan ik dat afzetten, want een fikse rekening vind ik maar niets!
2) Als je via Wi-Fi op internet gaat, moet je dan op safari duwen, of is dat betaalt internet?
3) moet je voor Wi-Fi bv een google app hebben? Om gratis op internet te kunnen?
4) de app store, is dat via internet?
5) als ik een spelletje heb gedownload, is dat dan ook via internet? VB angrybirds.
6) ik heb nu zo'n icoontje (iedereen heeft dat denk ik xd) waar je kan zien welk weer het word, is dat ook via internet?
7)hoe zie ik dat mijn internet opstaat?
8) en de laatste vraag: helemaal vanboven heb ik een E icoontje staan of een 3G, wat is dat voor iets?

Diegene die mij wilt helpen met deze vragen, ben ik echt zo dankbaar! Ik wil ook van mijn iphone gaan genieten!
(Ik voel me echt een amateur xd)

Groetjes en bedankt!
Hello Kimmy,

Ik heb geen ervaring met een 3gs, maar wel met de iPhone 4. Het zal wel ongeveer op hetzelfde neerkomen denk ik.
Om hoge data rekeningen te vermijden (zeker in het buitenland) moet je zorgen dat je niet ongevraagd op internet kunt belanden. Hiervoor moet je in de instellingen 3G en mobiele data uitzetten.
Als je Wi-Fi aanzet en voor zover je bereik hebt, kunt je op internet gaan. Ook zonder data abonnement. Je kunt dan op je iPhone zien op welke netwerken je terechtkunt. Je hoeft dan niet noodzakkelijk via Safari te gaan, als je bv "email", of je app voor de weerberichten aangeeft komt je daar vanzelf in terecht.
Je kunt op iTunes gaan door je iPhone via je PC aan te sluiten. Je PC moet dan wel met internet verbonden zijn, je iPhone niet.
Als je op dit forum een beetje rondkijkt zult je ongetwijfeld een antwoord vinden op de meeste vragen die ja als nieuwe gebruiker zou kunnen hebben.
Veel succes.
  #5  
Oud 28-12-11, 16:07
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

heeeel erg bedankt voor jullie reacties, dat heeft heel erg geholpen! ik heb de 3g uitgeschakelt en de mobile data (eerst stond het in het blauw, en nu in het wit en de E is ook weg, is dat goed?
Dus als ik nu via Wi-Fi op safari ga, is dat gratis? (traag van begrip xd)
ik heb een internet abbo, alleen is die nog niet geactiveert.


heel erg bedankt!
  #6  
Oud 28-12-11, 16:09
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Ja, nu je mobiele data hebt uitgeschakelt hoef je je nergens zorgen over te maken. Alles wat je nu op het internet doet is gratis(via Wi-Fi).
  #7  
Oud 28-12-11, 16:11
tjauwmin tjauwmin is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 68
Standaard

3gs met FW 2.0 ?
  #8  
Oud 28-12-11, 16:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Via Wi-Fi is gratis (als je ouders hun rekeningen betalen natuurlijk ... )

Als er geen icoontje staat E of 3G dan staat je mobiele data uit.

Van zodra je abo actief is kan je dat terug aanzetten.
  #9  
Oud 28-12-11, 16:12
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

Dank jullie wel allemaal
  #10  
Oud 28-12-11, 16:13
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Via Wi-Fi is gratis (als je ouders hun rekeningen betalen natuurlijk ... )

Als er geen icoontje staat E of 3G dan staat je mobiele dat uit.

Van zodra je abo actief is kan je dat terug aanzetten.
Ik heb nog nooit een E gehad? Alleen het rondje en 3G icoontje?
  #11  
Oud 28-12-11, 16:14
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

Eigenlijk weet ik niet wat 2.0 betekent xd , jullie hebben hier met een echte amateur te maken xd
  #12  
Oud 28-12-11, 16:16
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Die 2.0 is de software versie op je telefoon, kijk even bij Instellingen > Algemeen > Info > Versie en verander dit even bij je profielinstellingen, zo is het makkelijker voor ons om je bij verdere problemen te helpen!
  #13  
Oud 28-12-11, 16:23
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SG3i Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een E gehad? Alleen het rondje en 3G icoontje?
E is veel voorkomend in België. Is sneller dan GPRS (het "rondje"), maar trager dan 3G

In NL is het veelal GPRS of 3G
  #14  
Oud 28-12-11, 16:25
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

ik heb het verandert, bedankt ! ik heb nu alleen toch nog bang moest hij op internet vliegen ook al staat bij mobistar niets meer xd sorry voor al mijn vragen!
  #15  
Oud 28-12-11, 16:26
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Kimmy, wat handig is om de app Dataman pro te kopen. Hij kost wel 2 euro, maar beter dan teveel internet te hebben verbruikt en een hele dure rekening binnen te krijgen. Waarschuwt als je over je databundel heen bent, je kan elke dag kijken hoeveel internet je hebt verbruikt en hoe ver je bent etc etc. Top app

Of wil je helemaal geen internet gaan gebruiken? Dan hoef je dit natuurlijk niet te kopen ^^
  #16  
Oud 28-12-11, 16:28
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

intstellingen - algemeen - netwerk - mobiele data

Zolang deze schakelaar uitstaat (en er geen 3G of E staat naast mobistar) hoef je niets te vrezen.
  #17  
Oud 28-12-11, 16:29
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimmy1994 Bekijk bericht
ik heb het verandert, bedankt ! ik heb nu alleen toch nog bang moest hij op internet vliegen ook al staat bij mobistar niets meer xd sorry voor al mijn vragen!
Je hebt mobiele data uitgeschakeld dus ookal zou je per ongeluk op bijvoorbeeld Safari drukken, zonder verbonden te zijn met Wi-Fi, dan krijg je gewoon een berichtje waarin staat dat er geen werkende internet verbinding is.
  #18  
Oud 28-12-11, 16:30
kimmy1994 kimmy1994 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

Das idd handig! Alleen denk ik dat ik maar alleen Wi-Fi ga gebruiken, dat is denk ik veiliger! Meisjes en technologie... tja ik bak er niets van xd maargoed dat ik hier nog lieve mensen heb die ik kan irriteren met vragen
  #19  
Oud 28-12-11, 16:30
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
E is veel voorkomend in België. Is sneller dan GPRS (het "rondje"), maar trager dan 3G

In NL is het veelal GPRS of 3G
Aha, that explains.
  #20  
Oud 28-12-11, 16:32
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimmy1994 Bekijk bericht
Das idd handig! Alleen denk ik dat ik maar alleen Wi-Fi ga gebruiken, dat is denk ik veiliger! Meisjes en technologie... tja ik bak er niets van xd maargoed dat ik hier nog lieve mensen heb die ik kan irriteren met vragen
Heb je databundel dan bij je abbo? Als je gewoon die app koopt, en je data hebt bij je bundel moet je er gewoon volop gebruik van maken anders is je iPhone 3x zo minder chill. Geen facebook etc, gewoon geen filmpjes bekijken op youtube en geen radio streamen en je hoeft je absoluut geen zorgen te maken als je die app hebt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel de veel data gebruik DJxReventon iPhone algemeen 6 13-04-11 17:46
Ik kom er echt niet meer uit, heel veel vragen tegelijk. sharonskie Archief 1 03-06-09 12:57
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 21:39
veel problemen Juss Unlock [archief] 16 22-05-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.