iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iMessage doet het niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108318-imessage-doet-niet.html)

Kevin 29-12-11 20:27

iMessage doet het niet
 
Ik heb 2 vrienden die op dit moment proberen om mij berichtjes te sturen via iMessage.
Bij mij staat in de tekstbalk wel 'iMessage' ook de knop om te versturen is blauw maar de berichten zelf worden niet verstuurd, er staat 'Niet afgeleverd'.


Ook die 2 andere mensen kunnen niet naar mij sturen :(


Wat is het probleem?
Bij elke persoon is Wi-Fi actief.

SG3i 29-12-11 20:34

Kijk of je iMessage uberhaupt aan hebt staan bij Instellingen > Berichten

Kevin 29-12-11 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 752504)
Kijk of je iMessage uberhaupt aan hebt staan bij Instellingen > Berichten

iMessage staat aan

simlockvrij 29-12-11 20:41

volgens mij heb je voor imessage geen Wi-Fi nodig, wel ios 5 op beidde toestellen.

MathieuG 29-12-11 21:18

Toestel een keertje uit en aanzetten misschien.

Kevin 29-12-11 23:25

2 van mijn vrienden hebben iOS 5.0.1 (eentje heeft een iPhone 4S de ander een iPhone 4) bij geen van beiden kan ik berichten versturen of ontvangen.

Rebooten helpt niet.


Ik moet wel zeggen dat er bij iMessage en Facetime (dat werkt ook niet) staat dat ik moet wachten op activering :(
Maar bij de berichten zie ik wel de verschijning iMessage en het blauwe knopje om te versturen.

SG3i 29-12-11 23:35

Ga verhaal halen bij Apple zou ik zeggen, Premium Resellers weten vaak wel raad.

Kevin 29-12-11 23:47

Kan iemand mij zeggen welk IP jullie bij DNS hebben staan op jullie Wi-Fi?
Ik lees op internet dat ik het moet veranderen naar 8.8.8.8,8.8.4.4
Maar zoiets doe ik niet graag uit schrik dat iets anders dan niet gaat werken, bovendien lees ik dat het aanpassen van de DNS toch niet de oplossing biedt.

kevintj07 29-12-11 23:59

Is de iPhone op een originele manier geactiveerd?

Kevin 30-12-11 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevintj07 (Bericht 752631)
Is de iPhone op een originele manier geactiveerd?

Nee via Redsn0w denk ik, al heb ik wel zelf met mijn eigen sim de activatieprocedure doorlopen en had geen problemen.
Maar ik betwijfel of het daar aan ligt want heel wat mensen hebben dat probleem en zij hebben het ook origineel geactiveerd en zelfs de jailbreak trek ik in twijfel want mensen met een jailbreak geraken er ook op.

Iphone3Gs 30-12-11 11:03

moet je geen apple id hebben, om een imassage te versturen??

ik zeg ook maar wat hoor.

Kevin 30-12-11 11:31

Ja, je moet een Apple-ID hebben maar ook dat werkt niet :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2011 om 11:34 ----------

Bij mij is gewoon het probleem dat er bij 'iMessage' en 'Facetime' staat dat ik moet wachten op activering.
(Op internet las ik honderden verhalen over dit probleem maar bij sommigen werkt iMessage en Facetime ook wanneer er 'wachten op activering' staat).

Maar ondertussen geraak ik wel aan alle opties.
Wanneer ik naar berichten ga en mijn vrienden met iOS5 aantik dan zie ik een blauwe knop 'verstuur' en ook in het tekstvak komt er iMessage, dus blijkbaar gaat het wel.
Maar wanneer ik verstuur geraakt de laadbalk maar tot aan ong. 90% en dan komt er niet afgeleverd.



Ik werk op mijn Apple-ID omdat ik geen telefoonnummer kan toevoegen, maar blijkbaar ligt dat aan het feit dat ik niet kan activeren :S
Ik heb ook via iFunbox de carrier.plist aangepast omdat ik dit op een internationaal forum vond, maar ook dat bracht geen oplossing.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.