iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3G laad niet meer op en wordt niet herkend door PC (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108415-iphone-3g-laad-niet-meer-op-wordt-niet-herkend-door-pc.html)

roelske 30-12-11 22:10

Iphone 3G laad niet meer op en wordt niet herkend door PC
 
Hallo iedereen,

Heb hier een probleem met mijn iphone 3G. Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum maar nog geen oplossing gevonden.
Deze week wou ik mijn iphone opladen via het stopcontact maar dit lukte niet meer, ook niet via PC. Ook vind de computer en itunes mijn iphone niet meer.
Na wat zoeken op het forum gezien dat het de dock connector kon zijn.
Een nieuwe besteld en vervangen, zonder resultaat.
Ik geraak dus ook niet meer in DFU of recovery mode.
Ook het resetten van de iphone heeft niet geholpen.

Is er iemand die mij verder kan helpen ?
Of is dit een iphone om weg te gooien ?

Groeten,
Stefan

SparX 30-12-11 22:16

Hoi,

Heb je voor de iphone niets meer deed de telefoon opgeladen met een laten we zeggen "lader van mindere kwaliteit" ? Of is er verder iets bijzonders mee gebeurd?

roelske 30-12-11 22:23

Nee, er niets bijzonder mee gebeurd. Hij is ook niet gevallen ofzo.
De lader gebruik ik al geruime tijd, nooit problemen mee gehad.

SparX 30-12-11 22:25

Ok, dus de telefoon kun je nog wel aanzetten ? En als hij aanstaat ziet itunes de telefoon niet? Begrijp ik dit goed?

roelske 30-12-11 22:30

Inderdaad, ik kan hem nog aanzetten. Nog even want batterij is wel bijna leeg.
Als hij aanstaat ziet itunes hem inderdaad niet.

SparX 30-12-11 22:33

Je hebt een PM...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2011 om 21:44 ----------

Ik was van plan dit af te handelen via MSN ( mag nog steeds hoor voor het gemak ), maar heb net even het probleem van jou nagebootst. Ik heb van een iphone de docking connector losgemaakt, en inderdaad de telefoon werkt gewoon, behalve laden/itunes, dat laatste werkt dus niet. Ik vermoed dat de connector van jou niet goed bevestigd is, omdat het tenslotte een nieuwe is. Als dat het NIET is, zullen we verder moeten zoeken.

Edit: Dite verklaart OOK dat je niet in DFU mode komt, want de homebutton zit namelijk verbonden met dezelfde connector als de docking unit.

roelske 30-12-11 22:49

Had net msn opgestart toen ik je laaste bericht heb gelezen.
Ik ga hem dadelijk is opengooien om te zien of alles goed vast zit.
Alvast bedankt

SparX 30-12-11 22:53

OK...succes en graag reply over de afloop :)

roelske 30-12-11 22:56

Ik heb hem even opgehaald en eens nagekeken. Alles zit goed vast.
De home buttom werkt trouwens wel. Zit inderdaad op dezelfde connector, maar deze reageert wel degelijk als ik er op druk.

SparX 30-12-11 23:03

MSN dan maar...gaat sneller, en we kunnen resultaten later wel posten zodat ieder er iets aan heeft

roelske 30-12-11 23:04

Ok is goed

SparX 31-12-11 00:35

Even voor de mensen die meelezen: Wordt vervolgd in 2012 :)

Schranzkopf 06-01-12 20:02

Ik zit met hetzelfde probleem, echter laad mijn batterij alleen op als deze in het stopcontact zit..

Weten jullie al wat meer over het probleem??

SparX 06-01-12 20:37

Ik heb begrepen dat wat betreft het laden de kabel de boosdoener was, echter of het laden vanuit de adapter of computer gelukt is, weet ik niet. Misschien kan roelske hier iets aan toevoegen?

bouman 23-01-12 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SparX (Bericht 753087)
Even voor de mensen die meelezen: Wordt vervolgd in 2012 :)

Heb je misschien al meer informatie beschikbaar?
Mijn iPhone 3gs laadt niet meer op via computer en wordt ook niet meer door computer herkent. Ben nu echt radeloos!

Daarnaast lukt downloaden van apps via iTunes ook niet.
Krijg melding "App kan niet worden gedownload" Volgens de melding kan de app worden gedownload als ik op mijn computer inlog op iTunes.
Dit kan dus niet omdat mijn iPhone niet door de computer wordt herkent.

Kan iemand mij misschien helpen aan een oplossing?

einsteinprobleempje 12-02-12 18:57

Hoi hoi,

ik heb precies hetzelfde. Eigenlijk al vanaf juni 2011. Ik kan er niks meer mee! Mijn telefoon laad alleen op via stopcontact. Wanneer ik mn iphone 3g aansluit op de computer gebeurd er niks, hij laad ook niet op.

Weet iemand de oplossing al?? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Itunes al 2x opnieuw geinstalleerd, maar ook dat heeft geen zin.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes!

SparX 12-02-12 22:54

Als eerste zou ik een andere usb kabel proberen.

einsteinprobleempje 13-02-12 00:02

Usb kabel heb ik ook geprobeerd. Ik ben ook bang dat het aan de iphone ligt, want ik heb net geprobeerd om hem op de computers van 2 buren aan te sluiten (met kabels van mijn buren) en daar werd hij ook niet gezien. Terwijl andere Iphones wel zichtbaar waren..

Wat ik dan wel apart blijf vinden is dat hij wel oplaad via een stopcontact?

SparX 14-02-12 00:40

Hmm...ik zou haast denken dat de dockingprint defect is. Kun je deze vervangen? Ik heb geloof ik nog wel 1 liggen die je kunt proberen. Laat maar weten of je dit ziet zitten, zo niet, wil ik het wel voor je doen.

einsteinprobleempje 15-02-12 22:54

moet je hem daarvoor open schroeven? :-) haha Nu ben ik best handig, maar ik denk dat ik dan even een plaatje moet gaan zoeken, voordat ik zeg dat ik het durf. Ben vandaag ook eens rond gaan kijken naar een nieuwe, ik denk dat ik dat maar ga doen. Dan ben ik alleen nog steeds alles kwijt, want mijn laatste backup kan ik me niet meer herinneren. Ik ga eens even googlen op wat je zei! Dankje en je hoort van me!

Groetjes Lenny


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.