iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3GS defect door slechte lader? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108460-3gs-defect-door-slechte-lader.html)

SparX 31-12-11 11:06

3GS defect door slechte lader?
 
Ik heb hier nu 2 iPhones 3GS liggen waarvan het powermanagement ic is opgeblazen. Van 1 weet ik zeker dat het door een chinese autolader kwam. De 2e is onbekend. Van de 3G heb ik tot nu toe geen power ic hoeven te vervangen. Ik zou graag eens weten wie er allemaal een iPhone opgeblazen heeft met een chinese ( of andere imitatie ) lader. Want het gaat erop lijken dat ik de chinese laders die ik nog heb maar eens weg moet gooien.

ad9007i 31-12-11 11:09

Wat bedoel je met opgeblazen? Omploft?

SparX 31-12-11 11:13

:d Nee joh....ik bedoel dat het laad ic kapot is, dus dat de iphone heel warm wordt, en niet meer op te laden is.

kdhoe 31-12-11 13:23

Dat kan komen door een chinese lader. Ik sta altijd nogal wantrouwig tov goedkope laders.

Ik kan 1 goede chinese lader aanraden voor in de wagen en dat is deze: Car Cigarette Powered 1000mA USB Adapter/Charger - Black (DC 12V) - Free Shipping - DealExtreme

Deze heb ik al enkele jaren, werkt nog steeds perfect.

Bij sommige chinese laders zal je merken dat het touchscreen raar begint te reageren. Ooit 1x meegemaakt. Deze lader heb ik nooit meer gebruikt.

SparX 31-12-11 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 753291)
Dat kan komen door een chinese lader. Ik sta altijd nogal wantrouwig tov goedkope laders.

Ik kan 1 goede chinese lader aanraden voor in de wagen en dat is deze: Car Cigarette Powered 1000mA USB Adapter/Charger - Black (DC 12V) - Free Shipping - DealExtreme

Deze heb ik al enkele jaren, werkt nog steeds perfect.

Bij sommige chinese laders zal je merken dat het touchscreen raar begint te reageren. Ooit 1x meegemaakt. Deze lader heb ik nooit meer gebruikt.

OK, mooie tip, waarvoor dank, echter wel 1 vraag: Gebruik je hem met een 3GS ?

kdhoe 31-12-11 13:38

Neen, iPhone 4. Maar dat maakt niet uit. Alle iPhones en iPods zijn 5v @ 1A

SparX 31-12-11 13:49

Ja, klopt, maar daarom start ik dit topic.....Het begint erop te lijken dat de 3GS zeer gevoelig is voor iewat afwijkende spanning, omdat ik hier al 2 heb waarvan de lader chip opgeblazen is, en ik heb eigenlijk nog nooit een ander type iphone binnengekregen met deze klacht....

jandevoer 31-12-11 15:44

recensie,s gelezen ??? chinese troep
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SparX (Bericht 753300)
OK, mooie tip, waarvoor dank, echter wel 1 vraag: Gebruik je hem met een 3GS ?

ik zou de recensie,s maar eens lezen blijft chinese troep ...

ad9007i 31-12-11 18:08

Ook heb een lader uit de mediamarkt en werkt perfect Het is zo een "iPod USB Power Adapter" en volgens mij is hij zelfs door Apple gemaakt want er staat op de onderkant "Apple Japan" Ik stuur wel nog een link

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2011 om 18:16 ----------

Apple iPod / iPhone USB Power Adapter - PDAshop.be Dit is de nieuwere variant Ik heb nog een oudere

SparX 01-01-12 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 753367)
ik zou de recensie,s maar eens lezen blijft chinese troep ...

Da's ook wat ik denk, zeker in combinatie met de 3GS, maar er zijn toch tevreden gebruikers. Waarschijnlijk zijn dit de 3G en 4 mensen. Het lijkt erop dat deze 2 vrij robuust zijn wat betreft afwijkende spanningen.

Guest-20180925190238 01-01-12 12:15

In elke USB-autolader zit een Voltage Regulator die de 12V van de accu omzet naar 5V. Die VR kan van zeer goede of van zeer slechte kwaliteit zijn. In die spotgoedkope Chines autoladers zijn die meestal van slechte kwaliteit.

Bij het starten van de auto geeft de accu heel kortstondig een spanningspiek van >14 V. Een VR van slechte kwaliteit geeft dan de geest en er komt 14 V op het iDevice, wat dus fataal is.

Tijdens het rijden met de auto geeft de accu, die dan als buffer werkt, geen 12 V af maar 13.7 V. Een VR van slechte kwaliteit kan na een tijdje ook de geest geven als die constant 13.7 V naar 5 V moet omzetten (zeer hoge warmtedissipatie).

SparX 01-01-12 13:14

Duidelijk verhaal waar ik achter sta. De moraal is denk ik : goedkoop is duurkoop. Ik heb net nieuwe power chips besteld, en als de 3GS weer klaar is, zal ik erbij vermelden geen Chinese laders te gebruiken :)

lecroix 27-06-12 07:06

ik heb ook een 3 gs die stuk is gegaan met een autolader chinees , toestel was zeer heet en gaf een knal daarna niets meer.

is mijn powermanagement chip ook stuk ??

Kun jij deze telefoons weer repareren??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.