iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Schokken tijdens opladen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108556-schokken-tijdens-opladen.html)

sanders 01-01-12 18:07

Schokken tijdens opladen.
 
Hallo,

Als ik mijn iPhone 4s aan de computer oplaad, via de bijgeleverde USB-kabel van Apple, krijg ik schokken als ik de iPhone vasthoud. Ik heb geen idee hoe dit komt maar ik denk wel dat dit slecht is voor de batterij.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt, alsjeblieft?

Bedankt.

SG3i 01-01-12 18:09

Statische elektriciteit, het beste wat je kunt doen is je iPhone tijdens het opladen via je pc op je pc-kast leggen.

Edit: En even een nieuwe usb kabel halen natuurlijk!

sanders 01-01-12 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 753724)
Statische elektriciteit, het beste wat je kunt doen is je iPhone tijdens het opladen via je pc op je pc-kast leggen.

Edit: En even een nieuwe usb kabel halen natuurlijk!

Bedankt voor de tip! Maar waarom zou ik een nieuwe kabel moeten halen? Volgens mij is hier niets mis mee, hoor.

SG3i 01-01-12 18:30

Ik dénk dat het aan de usb kabel ligt.

Is je PC wel op een geaard stopcontact aangesloten?

jandevoer 01-01-12 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanders (Bericht 753732)
Bedankt voor de tip! Maar waarom zou ik een nieuwe kabel moeten halen? Volgens mij is hier niets mis mee, hoor.


vreemd je hebt een probleem en vraagt naar een oplossing.

Deze wordt je gegeven maar je accepteert het antwoord niet ????

sanders 01-01-12 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 753736)
Ik dénk dat het aan de usb kabel ligt.

Is je PC wel op een geaard stopcontact aangesloten?

Mijn computer is aangesloten op een geaard stopcontact.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2012 om 23:01 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 753758)
vreemd je hebt een probleem en vraagt naar een oplossing.

Deze wordt je gegeven maar je accepteert het antwoord niet ????

Er wordt inderdaad een mogelijk antwoord gegeven alleen ik betwijfel of deze juist is, dus ik vraag verder. :)

debroei 01-01-12 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanders (Bericht 753831)
Mijn computer is aangesloten op een geaard stopcontact.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2012 om 23:01 ----------



Er wordt inderdaad een mogelijk antwoord gegeven alleen ik betwijfel of deze juist is, dus ik vraag verder. :)


Zou zeggen sluit eerst het meest simpele uit voordat je diepgravend verder gaat zoeken naar de bekende speld.
Je kunt je wel blijven af vragen wat als, maar als je dit niet eerst uitsluit ga je op zoek terwijl de oplossing voor je op je scherm staat beschreven.

In het ergste geval heb je oor niets een kabeltje aangeschaft, maar als je een iphone kunt kopen kan die paar euro er ook nog wel af....zou zonde zijn als je hiermee een duur apparaat beschadigd of vernielt ten koste van een besparing van een paar euro.

SG3i 02-01-12 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sanders (Bericht 753831)
Mijn computer is aangesloten op een geaard stopcontact.[

Dan ligt het toch echt aan je usb kabel.

ballegooier 02-01-12 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 753863)
Zou zeggen sluit eerst het meest simpele uit voordat je diepgravend verder gaat zoeken naar de bekende speld.

In het ergste geval heb je oor niets een kabeltje aangeschaft, maar als je een iphone kunt kopen kan die paar euro er ook nog wel af....zou zonde zijn als je hiermee een duur apparaat beschadigd of vernielt ten koste van een besparing van een paar euro.

Precies. Stel: ik geef de tip om je dock-connector te vervangen. Dan ga je toch eerst zeker willen weten / uitsluiten of een gemakkelijkste oplossing (nieuw kabeltje kopen) het probleem verhelpt, voordat je je iPhone open schroeft of laat repareren?

Ik heb eens een stukke koptelefoon onder garantie teruggestuurd; ik hield koppig vol dat het probleem in de speaker zat (in de oorschelp) en dat het maar onder garantie gerepareerd moest.
Ik kreeg hem onaangeraakt terug, met een nieuw snoer erop (kon je zelf vervangen: 3,5mm jack naar 2,5mm jack) dat was het probleem.
Ik stond me wel een potje te schamen toen ik het reparatie formulier bekeek... :o

Wat ik maar wil zeggen is: je wilt niet je iPhone terug krijgen van de reparatiedienst met de melding: 'getest en probleem niet gevonden' en met je nieuwe kabeltje blijkt het idd alsnog opgelost.

Nieuwe vraag:
Gebeurt dit schokken ook bij het opladen aan andere USB poorten, van een andere computer of een stekker lader?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.