//

Synchronisatie probleem iCal (iMac --> iPhone)

Synchronisatie probleem iCal (iMac --> iPhone) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2012. Zojuist een opvallend verschil geconstateerd tussen iCal op mijn iMac en op mijn iPhone. Er zit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-01-12, 15:40
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard Synchronisatie probleem iCal (iMac --> iPhone)

Hallo,

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2012.

Zojuist een opvallend verschil geconstateerd tussen iCal op mijn iMac en op mijn iPhone.
Er zit één dag verschil in de verjaardagen tussen de 2 agenda's. Volgens mijn iPhone is iedereen 1 dag eerder jarig. Ook na synchronisatie blijft dat zo. Ik snap er niets van.

De reminders staan bij mij op 2 dagen vooraf. Heb er wat aan veranderd, (1 dag, dag zelf) en maar weer teruggezet op 2 dagen. Maakte allemaal niets uit.

De iPhone geeft de datum van vandaag gewoon als 2 januari, ook verjaardagen in maart, april en later zijn 1 dag te vroeg(bij een datum/kalender probleem hadden dat er 2 kunnen zijn i.v.m. schrikkeljaar).

Iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

p.s. Ik heb mijn iPhone nog maar 2 weken, een 4s met iOS 5.0.1, dus up to date. De iMac draait op 10.6.

Laatst gewijzigd door Willem4s; 02-01-12 om 16:53.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-12, 15:17
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb nog eens wat dingen geprobeerd m.b.t. dit probleem.

Gewone afspraken in iCal gezet en daarna synchroniseren gaat goed, staan dus goed in de iPhone.

De verjaardagen in iCal zijn geen gewone afspraken maar een "abonnement" en worden in de agenda gezet vanuit Adresbook(op basis van geboortedatum). In iCal is de dag dan ook gelijk geblokkeerd, kan er geen andere afspraken meer op maken, maar dat terzijde.

Het lijkt er dus op dat "abonnementen" in iCal niet goed worden overgezet naar de agenda van de iPhone.

Iemand hier ervaring mee, en liefst ook een oplossing.
  #3  
Oud 05-01-12, 16:25
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

misschien een (te?) simpele vraag, maar staan de datums in je Adresboek dan wel juist ingesteld?
  #4  
Oud 05-01-12, 20:58
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ja, de geboortedatums zijn correct ingesteld.
  #5  
Oud 06-01-12, 00:12
Jantie Jantie is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

He Willem,

Ik had precies het zelfde probleem met de nieuwe Iphone van mijn pa!!!

Wij hebben de verjaardagen die niet klopte een dag veranderd en toen weer terug gezet! Daar lijkt het met te worden opgelost!

Gr Jan
  #6  
Oud 09-01-12, 16:27
Willem4s Willem4s is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantie Bekijk bericht
He Willem,

Ik had precies het zelfde probleem met de nieuwe Iphone van mijn pa!!!

Wij hebben de verjaardagen die niet klopte een dag veranderd en toen weer terug gezet! Daar lijkt het met te worden opgelost!

Gr Jan

Hallo Jan,

Wat bedoel je met "een dag veranderd"? In Adresboek de geboortedatum aanpassen? Of de verjaardagen op de iPhone verplaatsen, maar hoe doe je dat dan?

Gr Willem
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCal synchronisatie vraag (iMac --> iPhone) Willem4s iPhone Apps 4 05-01-12 15:23
synchronisatie Iphone 3 gs met ios5 op imac Matsmart iPhone algemeen 0 24-10-11 09:07
Mac OS X: synchronisatie Iphone, Imac en laptop Arnold Trampe iTunes 2 15-06-11 21:56
iCal iPhone synchroniseerd niet naar iMac aaifoon Desktop-applicaties 3 12-01-09 21:15
1.1.3. Imac synchroniseert niet mijn contactgegevens/iCal Theun iTunes 17 03-06-08 23:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.