iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Schone windows installatie + iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108715-schone-windows-installatie-iphone.html)

Sveneezy 03-01-12 13:40

Schone windows installatie + iPhone
 
Dames en heren ik zit met een vraag;

Ik ben van plan mijn Windows opnieuw te installeren omdat deze de laatste tijd gekke dingen doet.
Echter zit ik met 1 grote angst; mijn iTunes die in de schone installatie gaat aangeven dat dit een onbekende iPhone is.
Is er een manier om mijn allerlaatste backup te behouden zodat ik deze in de (geen idee welke) iTunes map kan terug plaatsen en hij hem gewoon herkent alsof er niets is veranderd?

Bedankt!

RobinM 03-01-12 13:43

Heb je iOS 5? Dan kun je het beter doen via iCloud, weet je zeker dat je niets kwijtraakt. En anders heb je volgens mij ook wel de optie in iTunes om een reservekopie op een aparte plek op te slaan.

kuotje 03-01-12 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754656)
Heb je iOS 5? Dan kun je het beter doen via iCloud, weet je zeker dat je niets kwijtraakt. En anders heb je volgens mij ook wel de optie in iTunes om een reservekopie op een aparte plek op te slaan.

Je reservekopie inderdaad in iCloud opslaan. Er zijn andere manieren maar die zijn voor mij te technisch. ( dan loopt alles fout :P )

Sveneezy 03-01-12 13:48

Ik heb niet zo een vertrouwen in dat iCloud, simpelweg omdat ik daar ook maar de helft van mijn adresboek in terug kan vinden.
Met de backup bedoelde ik voornamelijk ook dat als ik muziek erop wil zetten hij niet doet alsof het een vreemd toestel is he?

RobinM 03-01-12 13:53

Dan heb je iCloud niet juist ingesteld, kijk de instellingen nog eens door. En wat bedoel je met "vreemd toestel"?
Je moet je iPhone wel weer opnieuw machtigen als je Apps etc wil synchroniseren.
Let wel even op als je Windows opnieuw gaat installeren dat je de huidige machtiging van je iPhone intrekt. Je kunt namelijk maar 5 keer een iPhone machtigen.

kuotje 03-01-12 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 754659)
Ik heb niet zo een vertrouwen in dat iCloud, simpelweg omdat ik daar ook maar de helft van mijn adresboek in terug kan vinden.
Met de backup bedoelde ik voornamelijk ook dat als ik muziek erop wil zetten hij niet doet alsof het een vreemd toestel is he?

Dat ligt eraan, als jij herstelt krijg jij dus een nieuwe iPhone eigenlijk.
Je kan dan kiezen of je reservekopie wilt terugzetten. Doe je dat wel krijg je bijvoorbeeld alle contacten/berichten/games saves terug.
Doe je dat niet krijg je een schone iphone.

Daarna moet je dus jouw apple id ingeven ( die herinnert jouw muziek aankopen ).

Sveneezy 03-01-12 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754665)
Dan heb je iCloud niet juist ingesteld, kijk de instellingen nog eens door. En wat bedoel je met "vreemd toestel"?
Je moet je iPhone wel weer opnieuw machtigen als je Apps etc wil synchroniseren.
Let wel even op als je Windows opnieuw gaat installeren dat je de huidige machtiging van je iPhone intrekt. Je kunt namelijk maar 5 keer een iPhone machtigen.

De instellingen in mijn iPhone? Daar staat contacten gewoon aangevinkt.
Ik heb eerst alles geimporteerd vanuit Outlook en toen heb ik hem ook een reserve copie laten maken op iCloud, maar tevergeefs dus.

Met vreemd toestel bedoel ik de melding dat je de iPhone opnieuw moet syncen.
Als je bijvoorbeeld jou toestel zou aansluiten op de computer van je buurman heb je geen toegang tot de media erop, omdat het een andere bibliotheek is.

Hoe trek ik deze machtiging in? Dit wist ik niet, goed dat je het aankaart!

RobinM 03-01-12 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 754670)
De instellingen in mijn iPhone? Daar staat contacten gewoon aangevinkt.
Ik heb eerst alles geimporteerd vanuit Outlook en toen heb ik hem ook een reserve copie laten maken op iCloud, maar tevergeefs dus.

Met vreemd toestel bedoel ik de melding dat je de iPhone opnieuw moet syncen.
Als je bijvoorbeeld jou toestel zou aansluiten op de computer van je buurman heb je geen toegang tot de media erop, omdat het een andere bibliotheek is.

Hoe trek ik deze machtiging in? Dit wist ik niet, goed dat je het aankaart!

Dat je een "vreemd toestel" hebt dat klopt, omdat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Daarom moet je ook je iPhone machtigen. Je machtiging intrekken kan via: "Store" en dan "Trek machtiging voor deze computer in" mits je de nieuwste versie van iTunes hebt.

Sveneezy 03-01-12 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754680)
Dat je een "vreemd toestel" hebt dat klopt, omdat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Daarom moet je ook je iPhone machtigen. Je machtiging intrekken kan via: "Store" en dan "Trek machtiging voor deze computer in" mits je de nieuwste versie van iTunes hebt.

Even kijken of ik het kan vinden!
Bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 14:14 ----------

Heb de functie in mijn iPhone van de contacten even uit/aan gedaan en nu doet hij het gelukkig wel!

RobinM 03-01-12 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 754685)
Even kijken of ik het kan vinden!
Bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 14:14 ----------

Heb de functie in mijn iPhone van de contacten even uit/aan gedaan en nu doet hij het gelukkig wel!

Kan ook nog wel eens helpen! :D

Sveneezy 03-01-12 19:03

Pc draait weer, alles in orde.
Maar hoe geef ik hem nou de authorisatie terug?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 19:05 ----------

Opgelost!
Bedankt jongens hier mag een slotje op.

RobinM 03-01-12 19:37

Gelukkig! En voor andere mensen die dit topic doorlezen, je machtigt je computer weer door bij "Store" in de bovenbalk op "Deze computer machtigen" te klikken.

Sveneezy 05-01-12 23:10

Ik ben bang dat mij toch het meest gevreesde is overkomen.
Ik kan mijn muziek/foto's/apps niet meer syncen vanuit iTunes met mijn iPhone, omdat hij dan de huidige selectie eraf wilt gooien!
Is hier nog wat aan te doen of moet ik maar gewoon van 0 af beginnen en alles weer erop gaan zetten?

SWlover 05-01-12 23:28

Ik lees even mee, want hier ben ik dus ook als de dood voor, nadat ik vanmiddag iOs5 bij een vriend via zijn pc erop heb gezet (durfde het thuis alleen niet aan).
Ik heb iTunes e.d. allemaal nu van mijn pc verwijderd en ga het er weer nieuw opzetten, maar dan?? Wat gebeurd er dan als ik mijn iPhone met nieuwe iOS5 aan m'n pc hang? (windows pc).

Sveneezy 05-01-12 23:38

Ik heb zojuist met me stomme kop me iPhone helemaal leeg gegooid qua media.
Joepie iCloud, weg is me vertrouwen in je!


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 januari 2012 om 01:00 ----------

Toch nog een vraagje;

Mijn tabje van apps is momenteel grijs, als ik een vinkje wil zetten geeft hij aan dat hij mijn huidige apps zal vervangen.
Hoe kan ik deze alsnog aanvinken zonder dat me apps en indeling verdwijnen?
Vind het tabje toch wel handig om me pagina's te beheren. :)

iPimp 06-01-12 10:03

iCloud maakt ook geen backup van media zoals muziek. iCloud backupt alleen de dingen die je aangeeft, waaronder contacten, photostream(foto's), email en agenda, instellingen, apps, notities, herinneringen documenten en gegevens.

Iphone4lover 06-01-12 17:24

De helft van je adresboek staat waarschijnlijk op je sim lieverd.

Sveneezy 07-01-12 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone4lover (Bericht 756343)
De helft van je adresboek staat waarschijnlijk op je sim lieverd.

Vind ik heel knap aangezien ik me adresboek vanuit Outlook heb geïmporteerd 'lieverd'.
Het probleem is al opgelost, maar toch bedankt voor je input. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.