//

Contacten en agenda's opeens vervangen

Contacten en agenda's opeens vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb al een tijdje een iPhone 4, 16 GB met nieuwste iOS 5.01. Ook iCloud ingeschakeld. Mijn probleem is als volgt: Ik deel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-12, 19:59
Diho Diho is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard Contacten en agenda's opeens vervangen

Hoi,

Ik heb al een tijdje een iPhone 4, 16 GB met nieuwste iOS 5.01.
Ook iCloud ingeschakeld. Mijn probleem is als volgt:
Ik deel een apple-account met iemand anders, maar we gebruiken wel verschillende computers en dus bibliotheken. Dit doen we al langer, nog nooit problemen mee gehad. Maar sinds we allebei onze iPhone op iOS 5 (met iCloud ingeschakeld) hebben staan, worden allerlei gegevens op onze telefoons overgezet en/of vervangen. Laatst stonden mijn agendapunten opeens in de andere telefoon, naast de originele agendapunten, en vice versa. Dit gebeurt alleen bij synchroniseren met iTunes, en dus niet direct als we een nieuw agendapunt maken. Onhandig, maar niet levensbedreigend.
Maar nu wordt het wel erg bont. Al mijn contacten zijn vervangen door die van haar, na de laatste synchronisatie. Maar het erge is, ik kan dit niet herstellen, want:
1. Als ik iCloud uitzet verwijdert de iPhone haar contacten, maar komen de mijne niet terug
2. Als ik herstel vanaf een reservekopie - en nu komt het bizarre -, dan komen mijn contacten weer terug, maar begint hij ze, zélfs losgekoppeld van iTunes, te vervangen door die van haar, zonder dat ik iets gedaan heb, laat staan daar opdracht voor gegeven heb.

Oja, het rare, dit is geheel eenrichtingsverkeer, terwijl mijn iPhone in principe de oudste is en mijn computer de eerste gemachtigde met de account, in tegenstelling tot de agendapunten, die worden vice versa bij elkaar gegooid.

Heeft iemand enig idee hoe ik m'n iPhone gewoon naar behoren kan laten functioneren, zonder dat ie een beetje lukraak dingen gaat synchroniseren en vervangen van een andere telefoon? En het liefst met behoud van mijn contacten.

Bij voorbaat dank,

Dirk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-12, 20:07
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen in jou geval, maar ik zou verder gaan op een eigen apple-account. Doordat 1 iemand synchroniseert, komt er iets niet overeen met de 2 devicen en de gegevens die daar op staan. Dus wijzigt hij dit automatisch. Gewoon heel veel nadeel door het delen ervan,
  #3  
Oud 04-01-12, 20:30
Diho Diho is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

Maar dat kan toch in dit geval niet? Onze muziek en apps laat ie voor wat het is, de agenda's vullen elkaar aan, en bij de contacten vervangt hij ze?
  #4  
Oud 07-01-12, 12:17
Diho Diho is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

Iemand die het wel weet?
  #5  
Oud 07-01-12, 12:29
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Wat jullie het best doen is iCloud uit doen, dus jullie verwijderen elk het email adres in iCloud en zet voor de zekeheid alles of van icloude: contacten doe je uit en alle andere dingen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Importeren contacten en agenda alsatian iPhone algemeen 6 13-10-11 00:48
Onjuiste verjaardagsdatum in Agenda via Contacten AndyGeugten iPhone algemeen 0 02-01-11 22:07
Opeens alle contacten kwijt kingkitesurf iPhone algemeen 8 15-04-10 22:52
Exchange contacten / agenda backup josvboxtel iTunes 1 20-05-09 16:19
Contacten opeens verdwenen thijsvgelder iPhone algemeen 3 16-07-08 17:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.