iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3g 16gb 1015 code (let op: ik ben een leek) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/109151-iphone-3g-16gb-1015-code-let-op-ben-leek.html)

drie11 08-01-12 11:50

iPhone 3g 16gb 1015 code (let op: ik ben een leek)
 
Goedemorgen,
Wie kan mij helpen???? Ik ben echt een totale leek op dit gebied. Ik heb via marktplaats een iPhone 3G 16gb voor mijn man gekocht. (Heb zelf een iPhone 4). Omdat de G3 na invoeren simkaart nog steeds geen service aangaf heb ik hem aan de laptop gehangen en een update proberen te installeren. Het installeren begon goed, maar vlak voor het einde stopte de telefoon en gaf hij een foutcode 1015 aan. Ik zit al een paar dagen op dit forum te zoeken, heb ook al het een en ander geprobeerd, zoals de handleiding op deze pagina:
Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl

Het is wel zo dat ik totaal niet bekend ben met al die computer/iPhone termen, dat ik af en toe denk, waar gaat dit over. Heb dan het idee dat ik maar wat doe. Tot op heden zonder resultaat.


Dit stond bij de advertentie op marktplaats:

iPhone 3G

- 16 GB
- voorkant als nieuw
- achterkant heeft twee bartsjes bij dock connector en bij headphone plug
- Whited00r nieuwste versie - iOS 5 uitgekleed op de 3G (iCloud / iBooks / mappen maken etc...)
- kleur zwart


Wie kan mij helpen. Of woont er toevallig iemand in de buurt van Sneek die dit probleem zou kunnen oplossen, uiteraard tegen vergoeding...

satwolf 08-01-12 12:10

Citaat:


iPhone 3G

- 16 GB
- voorkant als nieuw
- achterkant heeft twee bartsjes bij dock connector en bij headphone plug
- Whited00r nieuwste versie - iOS 5 uitgekleed op de 3G (iCloud / iBooks / mappen maken etc...)
- kleur zwart
Error 1015 wilt zeggen dat je wilt downgraden (dus oudere software)
Dit komt omdat er op uw telefoon Whited00r geinstalleerd is, dit is geen officiele software van Apple. Maar in uw geval IOS5 uitgekleed zodat het op een 3G past.

Als leek ga je dit niet in orde krijgen denk ik.

simlockvrij 08-01-12 12:11

misschien een beetje achteraf, maar een 3g op ios 5? dat gaat volgens mij nooit werken. en wat is dan dat whited00r? ik zou direct gaan proberen mn geld terug te vragen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2012 om 11:12 ----------

en even een tip van algemene aard, als je een foutmelding krijgt, GOOGLE dan even, gewoon error of foutmelding xxxx itunes, en dan heb je je antwoord.

drie11 08-01-12 21:41

Maar zou er een proffesional zijn die dit voor mij kan oplossen? Of zou het een hele klus zijn en is deze telefoon gewoon afgeschreven???

Bennoid 09-01-12 17:13

onlangs een heel gelijkaardig probleem gehad met mijn 16gb 3g

Citaat:

Je hebt iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore (3G) nodig maar ik heb niet de custom gedownload maar mijn eigen custom gemaakt Pwnagetool 4.2
De custom die te vinden was vertraagde mijn iphone al van het begin al enorm. Het bracht mij ook in een recoverloop (fout 1015) als ik terug naar stock wou.

Dus ik heb gewoon mijn eigen custom gemaakt met Pwnagetool en de iphone in DFU gebracht. naar itunes gegaan en mijn ALT-toets (bij mac, Windows gebruikt SHIFT) ingehouden bij herstel zodat ik mijn customfirmware kon selecteren.
Dit bracht de iphone in orde en haalde hem uit de recoverloop.

hier kreeg ik (in tegenstelling tot bij stock firmware) geen optie om mijn providorinstellingen up te daten en ik had helemaal geen verbinding tot het netwerk. Cydia gestart en gezocht naar ultrasn0w, dit geinstaleerd en ik had verbinding met het netwerk
Windows heeft wel geen Pwnagetool, maar er zouden wel alternatieven moeten zijn



lijkt misschien latijn voor een leek maar misschien kan je het wel eens proberen. een 3G zal je denkik niet direct kunnen verpesten tenzij deze een simlock heeft.
waarschijnlijk was het probleem van je onbrekende ontvangst die "ultrasn0w"

RWK 09-01-12 18:17

Whited00r is gewoon een iOS firmware 3.1.3 maar dan met iOS 5 feature's. De kleine dingen zijn in die firmware verwerkt. Zo is het mogelijk om op 3.1.3 te draaien met een iPhone 2G of 3G maar met kleine mogelijkheden van iOS 5.
Wat u kunt doen is uw iPhone in pwned dfu modus zetten.
Dit gaat makkelijk als u even redsn0w download.

Redsnow is een jailbreak programma. Een jailbreak is een hack zodat er 3rd part applicaties ( dus niet van apple ) kan worden geinstalleerd. Je kan daarmee ook uw iPhone in pwned dfu modus zetten en daarna je firmware met gemak update!

Ik hoop dat dit helpt!

Succes

drie11 10-01-12 19:41

Oké KinGz R. ik ga het nu proberen, hoop dat het me lukt...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 20:01 ----------

Geprobeerd de iPhone en DFU modus te zetten via Redsn0w, maar krijg volgende melding:

'Sorry that isn't supported yet on the iPhone3G'

Kan vervolgens ook niet verder...

:confused::confused::confused:

RWK 10-01-12 21:54

Huh? Heb je de nieuwste redsnow? Die zou het gewoon moeten doen.

flashingst 10-01-12 22:14

Dit probleem is makkelijk op te lossen.

Het KAN dat de iPhone 3G de 06.15.00 baseband heeft, de WhiteD00r firmware is gebasseerd op 3.1.3, dus het is niet iOS 5 eigenlijk. Als je de 06.15.00 baseband hebt, dan kan je niet herstellen naar Apple's originele 4.2.1. Je kunt dan of 3.1.3 downloaden of 4.1 (google; iPhone firmware).

Als je dit gedaan hebt dan hou je SHIFT ingedrukt en druk je in iTunes op herstellen. Dan blader je naar je gedownloade firmware en dan gaat hij aan de gang.

Waarschijnlijk zul je dan weer error 1015 krijgen (zoiezo bij 3.1.3). Als je dit weer krijgt dan download je het programma: RecBoot (die kickt je iPhone uit de DFU Mode). Dan moet je hem nog wel activeren...

Succes!

Als de iPhone nu het connect to iTunes scherm weergeeft dan moet je de iPhone software 3

drie11 10-01-12 22:26

Dankjewel! Dit klinkt niet al te ingewikkeld.

Maar nog wel een vraagje: Activeren van de iPhone?? Hoe gaat dit, wat moet je hiervoor doen??

(Sorry, misschien een hele domme vraag, maar ik wil nu echt dat die telefoon gaat werken ben al een dag of 5 aan het klooien...)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 januari 2012 om 22:53 ----------

Yessss!!

Hartelijk dan voor jullie tips en uitleg. Na 3 avonden bloed zweet en tranen is het gelukt!

Thnx!!

:):d:d:d:d:d:d:)

drie11 12-01-12 22:48

Hier ben ik weer...
Nog een vraagje: Wanneer ik een app wil installeren geeft hij aan:

Update vereist
Dit programma vereist iOS 3.2
.

of

Update vereist
Dit programma vereist iOS 4.0.


Kan ik nu zonder problemen updaten of krijg ik dan weer bovenstaand probleem?

flashingst 13-01-12 17:14

Nee, niet installeren die update! bovendien is 3.1.3 toch het beste voor de 3G!

wouter1981 13-01-12 17:17

Ik neem aan dat de app iOS 3.2 of hoger vereist? En jij hebt iOS 4.2.1? dan kun je de update installeren.

drie11 15-01-12 11:02

Volgens mij is het 3.1.3

drie11 15-01-12 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 759255)
Nee, niet installeren die update! bovendien is 3.1.3 toch het beste voor de 3G!

Maar hoe installeer ik dan apps?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.