iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ik kan geen mail versturen via pop3 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/109224-geen-mail-versturen-via-pop3.html)

anirak 08-01-12 22:29

Ik kan geen mail versturen via pop3
 
Ik kan sinds een aantal weken geen mail meer versturen via mn pop3 account. Ik krijg de boodschap 'server herkent afzender niet'. Mail binnenhalen is geen probleem. Iemand tips voor mij??

Grt
Karin

Wally© 08-01-12 22:31

Staat de uitgaande server wel goed...

Gebruikersnaam(=niet altijd je e-mail adres) en paswoord moeten 100% zijn...

anirak 09-01-12 01:08

Ja, smtp. Heb er helemaal niets aan veranderd. Ineens weigert ie uitgaande mail te versturen

Wally© 09-01-12 01:50

Via Wi-Fi of 3G ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 01:59 ----------

Het kan zijn dat je provider iets heeft veranderd...

Je SMTP settings zou ik proberen met je gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld (ook al staat er optioneel)...

Dan onder identiteitscontrole...wachtwoord aanvinken...

WLA 17-01-12 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 757508)
Via Wi-Fi of 3G ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 01:59 ----------

Het kan zijn dat je provider iets heeft veranderd...

Je SMTP settings zou ik proberen met je gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld (ook al staat er optioneel)...

Dan onder identiteitscontrole...wachtwoord aanvinken...

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan wel mails lezen maar geen mails versturen . Heb je ondertussen een oplossing. Het rare is dat het op
Mijn thuisnetwerk wel gaat maar op andere netwerken niet

wouter1981 17-01-12 09:38

Controleer bij je email provider wat de instellingen zijn voor je iPhone. Daar zit je probleem namelijk.

putnik 17-01-12 10:01

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met een vodafone abbo.Ben naar dichtbijzijnde sevice punt gegaan en binnen vijf minuten werd het opgelost.Er is een of ander instelling net niet ok.Daar hebben zij mij uitstekkend geholpen.Dus is advies naar dichtbijzijnde servicepunt van je provider.Daar moeten ze je snel helpen.

WLA 17-01-12 16:38

Ok bedankt maar ik zit momenteel in het buitenland. Het rare is wel dat het via de Wi-Fi thuis wel lukt maar via Wi-Fi van een andere provider niet. Ik heb de Instellingen van de provider (skynet) nagekeken en alles staat zoals het staat voorgeschreven

wouter1981 17-01-12 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WLA (Bericht 760685)
Ik heb de Instellingen van de provider (skynet) nagekeken en alles staat zoals het staat voorgeschreven

Instellingen voor je PC thuis of de instellingen voor een smartphone?
De provider moet namelijk toegang mogelijk maken vanaf een ander (niet eigen) netwerk.

Wally© 17-01-12 16:42

Je uitgaande smtp server moet je veranderen naar de server van de networkprovider...

Daar ook vermoedelijk inloggen met username + paswoord van de eigenaar van het internet abonnement....

WLA 17-01-12 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 760686)
Instellingen voor je PC thuis of de instellingen voor een smartphone?
De provider moet namelijk toegang mogelijk maken vanaf een ander (niet eigen) netwerk.

De instellingen van een smartphone

vanbrug 17-01-12 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 760687)
Je uitgaande smtp server moet je veranderen naar de server van de networkprovider...

Daar ook vermoedelijk inloggen met username + paswoord van de eigenaar van het internet abonnement....


Gewoon een gmail account aanmaken werkt out of the box. Ik had eerste ook deze problemen (niet op kunnen lossen), maar met een email adres van gmail werkt het wel gewoon prima. Via dit gmail adres kun je ook gewoon je andere emailadres gebruiken.

WLA 17-01-12 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanbrug (Bericht 760713)
Gewoon een gmail account aanmaken werkt out of the box. Ik had eerste ook deze problemen (niet op kunnen lossen), maar met een email adres van gmail werkt het wel gewoon prima. Via dit gmail adres kun je ook gewoon je andere emailadres gebruiken.

Ik heb bij de hoofdserver voor uitgaande post smtp.gmail.com gezet nadat in een gmail account had aangemaakt en kan nu inderdaad via skynet wel mails versturen. Tanks to all

WLA 18-01-12 16:15

[QUOTE=WLA;760771]Ik heb bij de hoofdserver voor uitgaande post smtp.gmail.com gezet nadat in een gmail account had aangemaakt en kan nu inderdaad via skynet wel mails versturen. Tanks to all[/QUOTE
Toch nog een probleem ; het lijkt of je een mail verstuurt van je skynet account maar bij een reply is de mail toch verstuurd van de gmail account. Dus toch weer niet ideaal

vanbrug 18-01-12 16:25

[QUOTE=WLA;761104]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WLA (Bericht 760771)
Ik heb bij de hoofdserver voor uitgaande post smtp.gmail.com gezet nadat in een gmail account had aangemaakt en kan nu inderdaad via skynet wel mails versturen. Tanks to all[/QUOTE
Toch nog een probleem ; het lijkt of je een mail verstuurt van je skynet account maar bij een reply is de mail toch verstuurd van de gmail account. Dus toch weer niet ideaal

In gmail kun je vlgns mij aangeven wat je als standaard mailadres wilt gebruiken. Als je daar je skynet mailadres aangeeft stuurt ie je emails daarvandaan.

jer0entjuhhh 18-01-12 17:27

kan mijn e-mail niet meer instellen
 
hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een nieuw e-mail adres maar ik kan mijn nieuwe e-mail niet meer instellen dan is de pop3.live.com niet goed of dan krijg ik in beeld dat ik geen internet heb terwijl dat wel zo is of dat de uitgaande server niet goed is

Wat moet ik doen???

KvdS 18-01-12 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jer0entjuhhh (Bericht 761158)

Wat moet ik doen???


Ons vertellen om welk adres het gaat.
Ons vertellen via welk netwerk je werkt
En ons laten zien hoe je de instellingen in hebt gevuld.
Want de informatie die je geeft is behoorlijk summier.

KvdS 18-01-12 23:23

Het standaard adres kan je ingeven bij:

Instellingen - E-mail, contacten, agenda's - Standaardaccount

colliehome 19-01-12 08:47

Om uw POP3 -mailbox in te stellen dient u volgende stappen te volgen, samen met je gegevens van je email provider

Klik in het hoofdmenu op het icoon "Instellingen"
Klik op "Mail, Contacten, Agenda"
Klik op "Voeg account toe..."
Kies voor "Anders"
Klik nu op "Voeg mailaccount toe"
Vul volgende gegevens in:

Naam: Hier vult u de naam in die u als afzender wil laten weergeven
Adres: Hier vult u uw emailadres in
Wachtwoord: Hier geeft u het wachtwoord van de mailbox in
Beschrijving: Dit is optioneel. Als u niks invult zal iOS4 hier zelf uw domeinnaam als omschrijving instellen.
Nu zal iOS4 op basis van de door u ingegeven gegevens de configuratie automatisch proberen voltooien. Indien dit niet zou lukken, zal u een nieuw venster te zien krijgen. Volg hiervoor onderstaande stappen:

Selecteer op het nieuwe scherm alvast de instelling "POP" in plaats van het actieve "IMAP "

Onder het gedeelte "Server inkomende post" vult u volgende in:
Hostnaam: Vul hier de inkomende mailserver in. Standaard is dit "mail.uwdomeinnaam.extensie "
Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in.
Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in.

Onder het gedeelte "Server uitgaande post" vult u volgende in:
Hostnaam: Hier vult het serveradres van de uitgaande mailserver in.
Gebruikersnaam: Hier vult u de gebruikersnaam in.
Wachtwoord: Hier vult u het wachtwoord voor de uitgaande mailserver in.

Klik vervolgens op "Bewaar" in de rechterbovenhoek van het scherm.

WLA 23-01-12 16:33

Het lukt blijkbaar niet om mails te versturen vanaf mijn skynet account als ik niet op mijn eigen Wi-Fi netwerk ben.

Ik som even de instellingen op:

Ik heb 2 accounts:

Skynet en Google mail

Als standaard account heb ik Skynet geselecteerd. Ik geef even de instellingen mee.

Skynet Account
POP-accountgegevens
Naam: wim Lamberts
Adres: Wim.lamberts@skynet.be
Beschrijving: skynet

Server inkomende post
Hostnaam: pop.skyet.be
Gebruikernaam: Wim.lamberts
Wachtwoord: *********

Server uitgaande post
SMTP: relay.proximus.be >
- Als ik hier op druk dan krijg ik volgende instellingen:
Hoofdserver
relay.proximus.be : Aan - tik ik hier op dan zie ik het volgende
Server uitgaande post
hostnaam: relay.proximus.be
gebruikersnaam: optioneel
wachtwoord:optioneel
gebruik SSL:0
identiteitscontrole >
Serverpoort :587 dan druk ik op gereed

Als andere SMTP servers staan er nog:
SMTP.gmail.com : Aan > Als ik hier druk kom ik een volgend scherm met volgende info.
server uitgaande post
Hostnaam: SMTP.gmail.com
gebruikersnaam: wlamvan@gmail.com
wachtwoord: *****
Gebruik SSL: 1
identiteitscontrole: wachtwoord
serverpoort 587

Dan druk op gereed- daarna op < skynet

Als ik dan op geavanceerd druk dan heb ik volgende instellingen

Verwijderde berichten
Verwijder: na één week

Inkomend-instellingen
gebruik SSL: 0
Identiteitscontrole >
verwijder van server: nooit
serverpoort 110

S/MIME
S/MIME: 0

Daarna druk ik terug op<skynet en op gereed

GMail Account
account wlamvan@gmail.com > . Ik druk hier op en dan krijg ik volgend scherm:

Google mail accountgegevens
Naam: Wlamvan
Adres:wlamvan@gmail.com
Wachtwoord:***
Beschrijving: Google Mail

Server uitgaande post
SMTP: smtp.gmail.com > druk ik hierop dan krijg ik het scherm

Hoofdserver
smtp.gamil.com: AAN

Andere SMTP servers
relay.proximus.be: UIT

Als ik een mail opmaak staat bij Van: duidelijk wim.lamberts@skynet.be maar toch krijgen de mensen een mail van GMAIL. Ik hoop alvast dat ik nu voldoende info heb opgegeven. Ik ben absoluut geen expert in deze materie (SMTP,POP3,enz...) en hoop gewoon dat dit werkt en dat andere minder ervaren gebruikers hier ook iets aan hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.