iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   i4S antenne defect (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/109256-i4s-antenne-defect.html)

Sveneezy 09-01-12 14:19

i4S antenne defect
 
Beste leden,

Ik heb mijn iPhone nu 2 maanden in bezit en heb te maken met een antenne defect.
Het bereik valt telkens weg en kan opeens ermee op houden tenzij ik de iPhone herstart. Ik heb de simkaarten van mij en m'n vriendin verwisseld, maar hij heeft het zelfde probleem.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben overigens tmobile klant en van plan het toestel maar terug te brengen. Het is niet anders vrees ik.
Zijn er mensen met ervaringen qua reparaties bij tmobile?
Hoe lang kan zoiets duren?
Worden mij hiervoor kosten in rekening gebracht?
En de belangrijkste vraag denk ik; hoe voorkom ik dat ze het op waterschade gooien? Hier vrees ik toch het meest voor ondanks het toestel niet met water in aanraking is gekomen.
Bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 13:20 ----------

Ik heb overigens geen last met mijn Wi-Fi antenne.

jogti 09-01-12 14:44

hoebedoel je dat je bereik weg valt?
staat er boven in "geen service" en als je dan de iphone opnieuw opstart dan is het weer goed?

colliehome 09-01-12 14:45

Wat je vraagt ivm t-Mobile is allemaal wat koffiedik kijken. Je kan best daar gaan vragen. Laat je gewoon niet wegsturen ivm waterschade.Vuiste op de tafel en kosteloze reparatie/garantie vragen.

iPimp 09-01-12 14:53

Wat colliehome zegt, plus volgensmij zijn er ook telefoons met antenne issues door de software. Wat jij verteld lijkt hier wel op https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Als het een software probleem is dan zou het zomaar kunnen dat, wanneer je een nieuw toestel krijgt en deze weer met je oude backup laad, je het probleem verplaatst. Toch zou ik het wel op een gokje gooien en het toestel terug brengen, het hoort gewoon niet, klaar. Wanneer je daarna echter een nieuwe of het gerepareerde toestel krijgt, zou ik beginnen met de telefoon in te stellen als nieuwe telefoon, en niet backups terugzetten ;)

misschien wil een restore ook wel werken, apple zelf zegt hier: iPhone 4S displays 'No Service' or 'No SIM Card Installed' dat dat hun oplossing is....

Sveneezy 09-01-12 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogti (Bericht 757622)
hoebedoel je dat je bereik weg valt?
staat er boven in "geen service" en als je dan de iphone opnieuw opstart dan is het weer goed?

Precies dat.
Ook staat er constant zoeken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 14:04 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPimp (Bericht 757632)
Wat colliehome zegt, plus volgensmij zijn er ook telefoons met antenne issues door de software. Wat jij verteld lijkt hier wel op https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Als het een software probleem is dan zou het zomaar kunnen dat, wanneer je een nieuw toestel krijgt en deze weer met je oude backup laad, je het probleem verplaatst. Toch zou ik het wel op een gokje gooien en het toestel terug brengen, het hoort gewoon niet, klaar. Wanneer je daarna echter een nieuwe of het gerepareerde toestel krijgt, zou ik beginnen met de telefoon in te stellen als nieuwe telefoon, en niet backups terugzetten ;)

misschien wil een restore ook wel werken, apple zelf zegt hier: iPhone 4S displays 'No Service' or 'No SIM Card Installed' dat dat hun oplossing is....

Het probleem heb ik nu opeens 2 weken uit t niets. Niks veranderd qua software is toch vaag?
Ik ga zo even langs de shop kijken wat ze daar te vertellen hebben.
De links heb ik bekeken.
Heb mijn iPhone afgelopen week via het instellingen menu zelf hersteld zonder succes dus.

Guest-20180925190238 09-01-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 757604)
Ik heb mijn iPhone nu 2 maanden in bezit en heb te maken met een antenne defect.

Ik heb overigens geen last met mijn Wi-Fi antenne.

Één ding is zeker, de antenne is niet de oorzaak van het probleem. Een antenne doet niet meer dan een signaal ontvangen en doorgeven aan de radiochip of het gemoduleerde signaal van de radiochip uitzenden.

Er is ook geen enkele software/firmware die invloed kan hebben op de antenne, wel op de modem/radiochips.

Breng dit toestel terug naar T-Mobile en laat het vervangen. Voor waterschade hoef je niet bang te zijn. Als de combi-radiochip van een 4S defect is gegaan door waterschade dan is die iPhone wel helemaal kopje onder gegaan en dan is er ook nog andere schade.

jogti 09-01-12 15:15

kijk even wat voor simkaart je hebt
je hebt 2 soorten microsimkaarten
1 met een grote chip en 1 met een kleine chip.
de 4s ondersteunt de grote chip niet.

Sveneezy 09-01-12 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 757642)
Één ding is zeker, de antenne is niet de oorzaak van het probleem. Een antenne doet niet meer dan een signaal ontvangen en doorgeven aan de radiochip of het gemoduleerde signaal van de radiochip uitzenden.

Er is ook geen enkele software/firmware die invloed kan hebben op de antenne, wel op de modem/radiochips.

Breng dit toestel terug naar T-Mobile en laat het vervangen. Voor waterschade hoef je niet bang te zijn. Als de combi-radiochip van een 4S defect is gegaan door waterschade dan is die iPhone wel helemaal kopje onder gegaan en dan is er ook nog andere schade.

Geen idee wat de chips doen maar ik maak zo even een stop.
Een toestel van ruim €700 die na 2 maanden gaat kuren vind ik niet kunnen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 14:26 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogti (Bericht 757644)
kijk even wat voor simkaart je hebt
je hebt 2 soorten microsimkaarten
1 met een grote chip en 1 met een kleine chip.
de 4s ondersteunt de grote chip niet.

Het is een kleine chip, kreeg hem met de aanschaf van de 4s.
Als het een grote was had hij vanaf t begin toch gek moeten doen al?

jogti 09-01-12 15:28

ik en nog een aantal andere hadden een microsim met een grote chip en in het begin geen problemen.
sinds wij de kleine chip hebben hier geen problemen meer.

Wally© 09-01-12 15:37

Ik zou sowieso naar 5.0.1 gaan...

Al was het maar om deze mogelijkheid volledig uit te sluiten...

Dan kunnen ze ook niet zeggen dat je moet updaten...

Gewoon niks zeggen over 'waterschade' tout court...Kwestie van geen slapende honden niet wakker te maken...mijn gedacht...

Sveneezy 09-01-12 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 757653)
Ik zou sowieso naar 5.0.1 gaan...

Al was het maar om deze mogelijkheid volledig uit te sluiten...

Dan kunnen ze ook niet zeggen dat je moet updaten...

Gewoon niks zeggen over 'waterschade' tout court...Kwestie van geen slapende honden niet wakker te maken...mijn gedacht...


Waarom zou 5.0.1 een verschil maken na 2 maanden tijd?

Guest-20180925190238 09-01-12 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 757659)
Waarom zou 5.0.1 een verschil maken na 2 maanden tijd?

Als je een klacht hebt over een iDevice is het eerste wat ze zeggen: "heb je de laatste update geïnstalleerd". Dat staat als eerste op hun lijstje :D

Sveneezy 09-01-12 16:33

Ik heb om alle mogelijkheden uit te proberen een nieuwe sim besteld bij de klantenservice. Als deze ook faalt dan word het opsturen.
In de tussentijd sta ik open voor opties.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 15:37 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 757660)
Als je een klacht hebt over een iDevice is het eerste wat ze zeggen: "heb je de laatste update geïnstalleerd". Dat staat als eerste op hun lijstje :D

Ik ben veels te bang ook naar 5.0.1 te gaan. Toen deze uitkwam hadden klachten loze mensen opeens klachten.
Ook vanwege de eventuele jb wacht ik liever nog even :D

Wally© 09-01-12 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 757672)
Ik heb om alle mogelijkheden uit te proberen een nieuwe sim besteld bij de klantenservice. Als deze ook faalt dan word het opsturen.
In de tussentijd sta ik open voor opties.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 15:37 ----------



Ik ben veels te bang ook naar 5.0.1 te gaan. Toen deze uitkwam hadden klachten loze mensen opeens klachten.
Ook vanwege de eventuele jb wacht ik liever nog even :D

Dat maakt in dit geval niks uit...

Wanneer je hem terugkrijgt zal er sowieso de nieuwste firmware op staan...

Bang of gene bang...de 5.0.1 komt erop...willens nillens (of zelfs hoger)...

Je kan het beter zelf doen...Zo vermijd je dat ze je met een kluitje in het riet sturen...

Capish..?!

Guest-20180925190238 09-01-12 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 757672)
Ook vanwege de eventuele jb wacht ik liever nog even :D

@pod2g heeft aanbevolen om te updaten naar iOS 5.0.1 voor een eventuele 4S jailbreak. Maar dat heb je waarschijnlijk gemist :d

Sveneezy 09-01-12 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 757684)
@pod2g heeft aanbevolen om te updaten naar iOS 5.0.1 voor een eventuele 4S jailbreak. Maar dat heb je waarschijnlijk gemist :d

Dat heb ik inderdaad gemist lol.
Dan zal ik met de nieuwe sim naar 5.0.1 gaan.

Sveneezy 10-01-12 21:20

Ik ga onderhand twijfelen of het aan me toestel ligt.
Want waarom werkt hij het ene moment wel en het andere weer niet?
En nog mooier; waarom heeft hij 2 maanden probleemloos gewerkt?

Sveneezy 11-01-12 14:26

Nieuwe Sim erin, iOs 5.0.1 erop.
Afwachten dan maar.

hot12345 11-01-12 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sveneezy (Bericht 758467)
Nieuwe Sim erin, iOs 5.0.1 erop.
Afwachten dan maar.

Beste Sveneezy,

Laat even weten de stand van zaken, ben benieuwd de ditjes en de datjes.
Waarneer zou je je nieuwe simkaart binnen gekrijgn dan?.

Mvg A.

Sveneezy 11-01-12 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 758747)
Beste Sveneezy,

Laat even weten de stand van zaken, ben benieuwd de ditjes en de datjes.
Waarneer zou je je nieuwe simkaart binnen gekrijgn dan?.

Mvg A.

Sim is vandaag gekomen.
Sinds vanmiddag 12u nog geen enkel probleem.
Benieuwd of het morgen ook zo blijft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.