iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   OK, Ook ik heb sync probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/109299-ok-sync-probleem.html)

timebase 09-01-12 21:27

OK, Ook ik heb sync probleem
 
Via ITUNES. en windows XP / Office 2003 Outlook dus.

Eerste keer ging alles prachtig heen en weer.

Nu niets meer. Van alles geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat.

Het enige verschil waar ik aan kan denken is een aanmelding bij ICloud ook bij mijn PC. Maar ja, ICLOUD kun je niet gebruiken zonder gedoe met XP

Anyone?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 20:30 ----------

Dus van de PC naar de Apple. Andersom niets

ballegooier 09-01-12 22:29

Probeer het nog eens een keer heen en weer maar dan de andere kant op? Andersom dus?
iCloud gewoon omzetten, moet je geen omkijken naar hebben...

timebase 09-01-12 22:38

Maar dat Icloud wil toch office 2007 of hoger hebben? + het schijnt niet te werken met XP. Bovendien schijnt e.e.a. terecht te komen in aparte "ICloud folders" in Outlook (voor wat ik gelezen heb

kuotje 09-01-12 22:59

Als dat niet kan, wat je zegt, zal je dat antwoord op iets feitelijks baseren?

timebase 09-01-12 23:19

Apple iCloud, Microsoft Outlook and the Perils of Incompatibility | iDevices News

iCloud ondersteunt geen Windows XP - iPhone - iPhoneclub.nl

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 23:45 ----------

In het Itunes programma:

Ga naar Bewerken / Voorkeuren / en dan (boven) naar Apparaten

Zet maar een vinkje bij "Autmatische Sync Voorkomen"

En kies voor Sync geschiedenis opnieuw instellen

Dan je IPHONE INPLUGGEN, en in ITunes bij apparaten aanklikken als het ware

Dan verschijnt dat menu boven en daar ga je naar INFO

Kies vervolgens voor:

Contact gegevens syncen met Outlook
(Alle) agenda's syncen met Outlook
en evt. dan email accounts syncen

Bij GEAVANCEERD (iets naar beneden) kies je voor "gegevens op de IPhone vervangen door contactgegevens" (Er vanuit gaande dat Outlook "leading is" !!!)

En dan synchroniseren. Je zou ook eenmalig of zo ff kunnen kiezen om de agenda van Outlook die van de iphone te laten overschrijven (Als Outlook leading is)

Dit werkte in ieder geval en bij een sync daaarna was er weer in ieder geval bij de agenda een echte sync dus ook op normale manier van de Apple naar Outlook.

(Hijg) Weer een avond verkloo (*&(* maar ik wilde dat ding terugsturen. Ziet er naar uit dat er nu hoop is. ICloud laat ik ff voor wat het is. Wachten op updates van Apple en betere berichten

timebase 10-01-12 15:51

Extra info nog: Ik heb dus in de Iphone bij "Instellingen" / "ICloud" uitgezet voor contacten, Agenda, herinneringen, notities en bladwijzers. Vooralsnog werkt het zo. Dan maar ff "met een draadje" syncen en Outlook in ieder geval aangaande "contacten" leading houden dus de IPhone overschrijven bij Sync

Guest-20180925190238 10-01-12 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timebase (Bericht 757881)
Wachten op updates van Apple en betere berichten

Op welke updates van Apple wacht je dan :rolleyes:

timebase 10-01-12 16:16

Updates Apple
 
ICloud aanpassing zodat de gegevens in Outlook op de plek blijven waar ze ingegeven waren. Zie de eerdere links aangaande dit onderwerp in dit draadje. Dus niet dat er aparte ICloud folders in Outlook gemaakt worden, hetgeen nu het geval schijnt te zijn.

Guest-20180925190238 10-01-12 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timebase (Bericht 758079)
ICloud aanpassing zodat de gegevens in Outlook op de plek blijven waar ze ingegeven waren. Zie de eerdere links aangaande dit onderwerp in dit draadje. Dus niet dat er aparte ICloud folders in Outlook gemaakt worden, hetgeen nu het geval schijnt te zijn.

Outlook staat niet toe dat een "third party" applicatie in Personal Folders (outlook.pst) ook maar iets aanmaakt. Dan ga je moeten wachten op een update van Outlook denk ik.

timebase 10-01-12 16:43

Outlook
 
Tja, en dit dan? iCloud and Microsoft Outlook - Office Watch

Wel degelijk iCloud folders kennelijk. Gebruik jij die iCloud sync met outlook en werkt het vlekkeloos?

Guest-20180925190238 10-01-12 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timebase (Bericht 758108)
Wel degelijk iCloud folders kennelijk. Gebruik jij die iCloud sync met outlook en werkt het vlekkeloos?

iCloud gaat niet in outlook.pst maar in een aparte data file.

Ik gebruik zelf geen Windows maar heb iCloud voor vrienden in Windows geïnstalleerd zonder de minste problemen. Wel in Windows 7 en met Outlook 2010.

En omdat allemaal te kunnen reproduceren en testen heb ik op een van mijn Macs een Windows 7 virtuele machine (Parallels Desktop) met Office 2010.

Met Windows XP en Outlook 2003 kan ik niet testen, die software is mij iets te antiek.

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f0...f80cea7-ol.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f0...738f3c-ol2.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f0...670041-ol3.jpg

timebase 10-01-12 17:19

ICloud outlook
 
OK, en laat dan maar verder, maar met respect. Er zijn dus toch extra ICloud folders apart van "je eigen folders"?

Het kan wel werken zo, maar ik vind het versnippering van data. Ik heb er moeite mee om binnen outllook op meerdere plekken wat bij te moeten houden. Het is "contact, calender, tasks" and that's it. En niet nog eens aparte folders met ook deze gegevens bestemd voor de Apple.

Maar, nogmaals. Met respect.

Guest-20180925190238 10-01-12 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timebase (Bericht 758126)
Het is "contact, calender, tasks" and that's it. En niet nog eens aparte folders met ook deze gegevens bestemd voor de Apple.

.....en voor Exchange, Gmail, Yahoo Mail, enz... als je die eventueel zou gebruiken. Dat is nu eenmaal de manier waarop Outlook werkt.

Succes verder :)

timebase 10-01-12 17:54

Klopt, had ik niet aan gedacht c.q. was ik ff vergeten. Maar uh, tot slot, je contacten zitten die dan ook in een aparte folder?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.