//

iPhone 4S - Kan niet telefoneren of telefoontjes ontvangen

iPhone 4S - Kan niet telefoneren of telefoontjes ontvangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier al weken lang een zeer zeer zéér irritant probleem met mijn iPhone 4S. Ik kan namelijk geen telefoontjes ontvangen of zelf niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-01-12, 22:24
Trebby Trebby is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard iPhone 4S - Kan niet telefoneren of telefoontjes ontvangen

Ik heb hier al weken lang een zeer zeer zéér irritant probleem met mijn iPhone 4S. Ik kan namelijk geen telefoontjes ontvangen of zelf niet telefoneren tenzij ik mijn dataverbinding op heb staan. Dat is natuurlijk vrij onhandig aangezien ik dus nooit Wi-Fi mag aanzetten of ik kan niet meer getelefoneerd worden of omgekeerd. Dit probleem is al enkele weken zo, ik dacht eerst dat het lag aan mijn provider (mobile vikings). Nu zoveel weken later kan de technische dienst van MV niks vinden. Ik kan ook controleren bij mijn verbruik, daar staan alle telefoontjes die mensen naar mij pleegden ookal heb ik daar nooit iets van ontvangen op mijn iPhone zelf. Hieronder even van wat ik heb proberen uitzoeken:

-Uur geleden kon ik niet gebeld worden. Nu bel ik zelf met telefoon van familielid naar mijzelf. Je hoort de eerste 20sec geen enkele beltoon, pas nadien gaat de telefoon over en ringt mijn telefoon. Ik probeer onmiddelijk terug, dan gaat het al na 12seconden. :/ Dit is mysterieuzer aan het worden met de minuut. Settings: dataverbinding aan (3G ontvangst zelfs), Bluetooth en Wi-Fi: uit

-Ik bel weer deze keer met dataverbinding en bluetooth aan (wat vanmiddag niet werkte), telefoon gaat over na 17seconden. Ik bel onmiddelijk terug, telefoon gaat over na 10seconden.

-3de fase: dataverbinding, bluetooth en Wi-Fi staan af, na 25seconden (in doe 25 seconden hoor je niks, geen beltoon of niks gewoon pure stilte) krijg ik dit: "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord" Ik krijg ook geen melding op mijn iphone dat ik zou gebeld zijn.

-4de fase: Wi-Fi aan, data bluetooth af ::> opnieuw "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord" krijg ik na 21 seconden. Onmiddellijk opnieuw geprobeerd, opnieuw rond 21 seconden hetzelfde "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord". Wederom geen beltoon te horen in die 21seconden en ik krijg ook geen melding op mijn iphone van een gemist gesprek.

-5de fase: Wi-Fi en data aan (al is dataverbinding automatisch uit als er Wi-Fi beschikbaar is dacht ik), bluetooth af ::> Telefoon gaat over na 10 seconden. Ik probeer onmiddelijk opnieuw, telefoon gaat weer over na 10 seconden. Dus dat werkt. 2 weken geleden werkte dit NIET.

-6de fase: Wi-Fi en bluetooth aan ::> na 19sec van stilte: "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord". Onmiddelijk opnieuw geprobeerd na 19sec weer: "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord".

-7de fase: data, Wi-Fi en bluetooth aan (Wi-Fi is in bereik dus verkozen boven data - dacht ik alez ) Na10second ongeveer gaat telefoon over. Ik probeer onmiddelijk terug ---> "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord" na 20 seconden van stilte en geen beltoon dus te horen. Ik probeer een DERDE keer na elkaar, 22seconden van stilte verder en opnieuw "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord".

-8ste fase: Wi-Fi, data, bluetooth en SIRI uit (gelezen dat dit soms werkt) ::> Na 19 seconden van stilte wederom "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord". Ik probeer onmiddelijk erna opnieuw ::> weer "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord" na 24 seconden van stilte. Ook wederom GEEN melding op mijn iphone van gemist gesprek. Ik doe het een derde keer ter controle en opnieuw, na 24 seconden van stilte deze keer, "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord".

-9de fase: herhaling van eerdere setting, data aan maar de rest uit --> opnieuw "Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord"... Probeer nogmaals onmiddellijk erna om bevestiging te hebben en nu na 17sec van stilte: Het door u gevormde nummer geeft momenteel geen antwoord".

Gewoon smsjes sturen werkt constant, wat er ook af of op staat dit werkt wel. Mij telefoneren of ik die iemand wil bellen niet. Ik heb ook de allerlaatste firmware: 5.0.1 build 9A406.

Ik ben zeer terughoudend om mijn iPhone 4S binnen te brengen aangezien dit mijn enige vorm van contact is (buiten het internet). Klanten, vrienden, familie,.. kunnen me enkel telefonisch bereiken via GSM. Als ik de iPhone binnen breng ben ik hem zeker enkele weken kwijt. Ten tweede, de vorige keer dat ik een iPHone had (de 4) was er ook een probleem, uiteindelijk kreeg ik de telefoon 4 weken later terug, maar vonden ze het probleem niet (was nochtans overduidelijk dat de home button die meer niet dan welk werkte) én zat de iPhone volledig onder de krassen (terwijl ie in nieuwstaat zonder enig krasje binnen gebracht was door mij). Twee grote redenen waarom ik zo lang wacht om hem binnen te brengen. Spijtig genoeg is het niet zoals in het buitenland, waar je bij een Apple store direct iemand krijgt die het probleem controleert en als het er is je onmiddellijk een nieuw toestel krijgt.. Anders had ik deze al lang binnengebracht.

Maar goed, heeft nog iemand dit probleem? Is het echt aan de iPhone 4S gelegen of niet en zoja, te fixen met een softwareupdate of is het echt een hardware probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-12, 09:48
Fighter Fighter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard

hallo

om even op je bericht te reageren.
ik zit net met hetzelfde probleem en heb hierover ook contact opgenomen met MV
dit is wat ik van hen terug kreeg :

Dit is een kwestie die zeer specifiek te wijten is aan je iphone 4S

In tegenstelling tot de iphone 4,krijg jij van apple geen keuze om het type verbinding mee te selecteren,en zal het toestel voor jou beslissen.

De iphone 4s zal dus voortdurend naar 3g zoeken,ook in zones waar dit niet ìs.

De oplossing voor deze kwestie dient van apple uit te komen,en wij vernamen dat dit een toevoeging zal worden aan IOS die apple zal verspreiden via de bijna afgewerkte patch 5.1

Deze hoogdringende bugfix zal iphone 4s bezitters deze noodzakelijke instelmogelijkheid teruggeven,zodat u in zulke situatie eenvoudigweg de 3G kan uitschakelen,waarna u deze issue niet meer zal opmerken.

Dit toestel wilt namelijk verbinden op 3G,waar deze 3G nog niet publiek werd gereleased.

De netbeheerder zal je dit oogluikend toestaan,maar in principe heb jij geen recht je hierop te verbinden,daar dit net niet publiek werd opengesteld,en er dus géén diensten op aanwezig zijn.

Je toestel doet dit toch,en zal uiteraard wél een mooie ontvangst optekenen,maar van een netwerk wat nog niet operationeel is in deze regio!
Bekijk dit als een radio-zender preset,waar niets wordt uitgezonden,en je begrijpt wat we hiermee bedoelen.

Het eenvoudig omschakelen naar EDGE lost dit euvel snel & effectief op.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan mail ontvangen maar niet versturen! Urbancowboy iPhone algemeen 8 21-07-10 20:46
Kan niet gebeld worden/geen SMS ontvangen macamba iPhone algemeen 12 30-07-09 10:27
iPhone: Help, telefoon gaat niet over, mis al m'n telefoontjes! markj Jailbreak 2 25-08-08 20:13
kan postbank sms codes niet meer ontvangen peterjansen iPhone algemeen 5 21-07-08 22:48
Kan wel bellen maar hoor geen binnekomende telefoontjes iBen Unlock [archief] 3 30-01-08 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.